ik heb een zoontje dat zo erg gevoelig is voor indrukken en zich daar zo slecht voor kan afsluiten dat hij voor de tweede keer dreigt te mislukken op school,
geen juf die begrijpt wat te doen en die de oorzaak wil zien,geen veilig klimaat creeert voor hem(hij werd op de eerste school langdurig getreiterd en hier zien ze ook zijn nood al niet)
hij zal worden onderzocht,verwezen worden naar speciaal onderwijs en dan zit hij tussen nog meer drukke en psychisch labiele kinderen,wat hem speciaal geen goed zal doen...........hij kan zich immers maar heel moeilijk afsluiten voor anderen en voelt /neemt over.
hoe pak ik de weg naar thuis onderwijs nu aan?????
ik ben het namelijk erg zat om te moeten leuren met mijn kind zodat hij ingepast kan worden in het algemeen geldende hokje,en hij alleen maar meer van hetzelfde tegenkomt ,en alleen maar verder achteruit gaat lopen.
Ik heb je oproep gelezen en moet je bekennen dat ik (wij) met het zelfde probleem zitten.
Ik herken ons situatie met die van jou en je zoon.
Heb heel veel gesprekken op school gehad, maar zonder enige resultaat.
Nu ben ik het ook zat en ben niet van plan mijn kind (7jr.) tussen verstandelijke handicap kinderen tussen te plaatsen op speciaale onderwijs.
Weet helaas ook nog niet zo goed welke stappen je moet ondernemen om op thuisonderwijs over te gaan stappen en of dat financieel haalbaar is..?
Misschien kunnen wij samen een antaal andere ouders vinden die ook net als wij open voor staan om in klein groepje (4 a 6 kinderen)ons eigen prive thuisonderwijs te starten.(?)
Wat denk je er van?
Hoe oud is je zoon?
En heb je al meer info. kunnen hebben over hoe en wat....
dan steel ik zeer op prijs dat je dit even aan mij door mailt.
Met jouw kind is niks mis. Ik denk dat je kind wellicht hoog sensitief is. Je korte verhaal doet me erg aan dat van mijn kinderen. Mijn oudste zoon liep ook vast in het onderwijs door te veel prikkels. Hij werd juli 2004 getest door een orthopedagoge, die denkt dat hij hoog sensitief is. Eigenlijk een verklaring voor het gedrag van mijn mooie unieke kind. Ik noem het gewoon erg gevoelig...hij is een kind van de nieuwe tijd.
Ik ben vanaf september 2002 mijn zoon gaan thuisonderwijzen. Hij was overspannen van school en ik heb met zijn vader uiteindelijk de knoop doorgehakt.
Het gaat nu goed met hem. Hij is weer spontaan en sociaal...en heeft weer een gezond incasseringsvermogen naar zijn medemens. Daarvoor was hij extreem druk thuis en agressief verbaal sloeg en schopte zijn buurtvriendjes en was chronisch chagarijning, alles door chronische overprikkeling...
Je zou je eens op de mailinglist thuisonderwijs@yahoogroups.com gaan kijken dan kun je je orienteren,