Thuisonderwijs Nederland

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar index  

Toestemming vragen bij de gemeente?

October 31 2007 at 4:07 PM
No score for this post
  (Inloggen oum_waleed)
van IP adres 83.83.170.127

Hallo,

ik zie dat er hier al wat ervaren ouders zijn die hun kinderen op dit moment al thuis les geven. Voor mij duurt het nog even voordat ik eraan kan beginnen maar ik wil graag nu alvast op de hoogte zijn van eventuele obstakels. Ik vraag me namelijk af of het vaak voorkomt dat wanneer je een verzoek (een maand voordat het kind verplicht is om naar school te gaan)indient bij de des bestreffende gemeente er een groot risico is dat dit verzoek geweigerd wordt. En indien het geweigert wordt wat zijn dan de verdere mogelijkheden?

Heeft iemand voor mij tips voor bij het benaderen van de gemeente ?

alvast bedankt,

Oum Waleed

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(no login)
82.95.253.50

zie thuisonderwijs.nl

No score for this post
February 29 2008, 12:00 PM 

Dag,

ietwat verlaat, maar voor degenen die op dit (eigenlijk gesloten) forum stuiten:

up to date informatie staat op de site van de Nederlandse Vereniging voor Thuisonderwijs, voorbeeldbrieven en toelichting over beroep op richtingbedenkingen staan op www.thuisonderwijs.nl

Er is wettechnisch gezien geen sprake van een verzoek, en dus is het ook geen kwestie van toestemming krijgen. Je doet een beroep op een wettelijke vrijstellingsgrond, waar vrijstelling van rechtswege uit volgt.

Mocht dit niet erkend worden door een gemeente dan volgt meestal een proces-verbaal en daaropvolgend meestal, maar niet altijd een rechtzaak. Als je het goed aanpakt blijft het meestal bij die ene rechtzaak.

vrgrt

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
Current Topic - Toestemming vragen bij de gemeente?
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement