Weblog Algerie.nl
--

<< Previous Topic | Next Topic >>Retour Index  

manifestation de solidarité

February 7 2008 at 8:48 AM
No score for this post
  (Entrer Aagu)
de l'adresse IP 86.80.144.194

-
La cendre le dimanche solidarité manifestation pour est décédée
l'Algérien dans le bateau de taule Rotterdam

Dans la nuit de 2 le 3 février, dernier un homme algérien est mort dans la Rotterdamoise bateau de taule Bibby Stockholm. Ce samedi après-midi il avait été traité pour les plaintes de coeur avec: le sirop de toux. Le souci médical ultérieur n'a pas été
commandé, la recherche non faits.

Il a été joui ont battu cette nuit l'alarme qui il est non- bien
allée avec lui. Il est décédé ensuite. Deux heures après sa mort
la porte s'est seulement ouverte.
La mort de l'homme est venue vers à l'extérieur du fait même qu'il a été joui le SP ont sonné. Krista van Velzen a entre-temps posé les questions à Albayrak, secretatis de la Justice, chargée des 'affaires d'étranger ', et responsablement de la politique.

Mais c'est non-assez. Il doit venir enfermer une fin à la politique de, exclut et déporter les gens sans papiers, et la négligence inhumaine et illimitée avec laquelle s'est conduite avec leurs vies.

Une fermeture de tous centres de détention, afin de commencer.
Et le droit à la liberté de mouvement pour une chaque, distribution égale de prospérité.
est tombé une victime par la politique. Énième. Les onze morts lors du schiphol l'incendie, de la rafle avec laquelle Michael Osey sur le vol est ont récemment encore fait une chute mortelle, la combustion -même d'un non-procédés homme à Groningue, et aussi dans la Rotterdamoise bateaux de taule plutôt les morts sont tombés suite au manque du souci médical. La liste est encore interminablement plus longue.

AAGU évoque jusqu'à une solidarité bruit la manifestation aux
bateaux de taule à Rotterdam le dimanche 10 février prochain à 17 heures. C'est le pre l'annonce. Nous essayons de réunir encore plus d'informations . Qui a-t-il été le disparu ? Y-a-t-il la famille à trouver ? Y-a-t-il encore d'autres gens, amis, ex-prisonez qui peuvent raconter plus ?

Nous entendons volontiers savoir en tant que gens plus. Dans le
courant des jours prochains, alors un appel définitif sera diffusé.

Si il dépose dans l'ordre du jour et prends contact avec nous si
quelque chose tu communiquer a.

La manifestation de solidarité le dimanche 10 février 17 heures chez la Rotterdamoise bateaux de taule

Remercie et jusqu'au dimanche.

AAGU

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuteurReply
ihtiram
(no login)
81.205.212.77

Ina lillah wa ina ilaihi raji3oune

No score for this post
February 11 2008, 1:01 PM 

Salam 3alaikoum,

Tout d'abord je tiens a passer mes condoleances a toute sa famille.
Allah yar'ahmou. Qu'Allah lui accorde Misericorde.
Le texte en francais n'est pas tres bien traduit, mais quand meme un grand merci pour celui ou celle qui a pris de son temps pour le traduire. Je vais essayer de mieux traduire si la personne qui l'a fait avant moi me le permet, sans mettre en cause son francais bien entendu et si la personne me le permet.

Donc :

Un algerien dans la nuit du 2 au 3 fevrier a trouve la mort sur le bateau-prison des sans-paiers a ROTTERDAM, suite a des soucis de sante, qui auraient ete soigne avec un sirop pour toux.
Toutes personnes ayant connu le defunt, ou qui connaitrait sa famille pourrait prendre contact via le mail qui est inscrit sur le precedent message.

De ce fait une manifestation est organisee dimanche a 17h pres a Rotterdam.
Le but de la manif est de faire entendre les politiciens sur la maniere dont sont traites les sans-papiers!!!

Esperant que ma traduction aura apportee un plus.

Fi amanillah,

(no login)
77.251.159.3

zoals het is

No score for this post
February 23 2008, 7:33 PM 

Mijn bericht schrijf ik in het Nederlands, ervan uitgaande dat de Algerijnen die in Nederland zijn de moeite doen, nemen, of genomen hebben, om deze taal machtig te worden. Met alleen Nederlands zou ik in Algerije immers ook niet ver komen. En anders is mijn voorganger vast en zeker bereid om dit in 'wel goed' Frans te vertalen.... ondanks dat ik het eerdere bericht al duidelijk begrepen had!! Vertalen in de Arabische of kabilische taal mag wat mij betreft ook gerust, zolang velen het maar kunnen lezen en begrijpen.

De Algerijn die in Rotterdam tijdens vreemdelingenbewaring is overleden heeft er zelf ook min of meer voor gezorgd dat tot op het laatste moment onduidelijk was wie hij was en waar hij vandaan kwam. Een 'kunst' die vele Algerijnen met hem beheersen. Met alle respect!!
Nadat hij was overleden hebben mede-gevangenen contact gezocht met het thuisfront. Dat bleek toen ineens wel te kunnen en 'inderdaad' Algerije te zijn, wat na de dood wel bereikbaar blijkt te zijn. Een (kopie)paspoort kon toen ook (ineens wel) opgestuurd worden. De overledene gaat dan ook 'gewoon' terug naar zijn familie in Algerije.
Neem mij niet kwalijk voor mijn 'harde' toon, maar als ik de berichtgeving tot nu toe hier lees en het feit dat betrokkene voortdurend als een 'slachtoffer' van het overheidsbeleid wordt afgeschilderd, dan vind ik dat onterecht. Medisch, familiair en menselijk gezien is het een drama!! Laat daarover geen twijfel zijn. Niemand zou zo in zijn laatste minuten tot God/Allah moeten gaan. Zonder geliefden (familie of anderszins).
Maar het weer zoals gebruikelijk over een kam te scheren en halve waarheden te verkondigen is ook niet geheel de waarheid.
Elke vreemdeling die het in Nederland komt 'proberen', om of op welke wijze dan ook te blijven, mag dat (van mij!!). Alleen als blijkt dat de gekozen manier niet het gewenste gevolg heeft dan is het dus een mislukte poging. En zal diegene de consequenties daarvan moeten accepteren. Niet toegelaten worden tot Nederland betekent vertrek uit Nederland. Hoe meer je dat 'frustreert', hoe vervelender het voor je zelf wordt. Makkelijk om dan de overheid daarvan te beschuldigen. Los van het hele medische verhaal. Dat zijn geruchten waar waarschijnlijk nooit geheel en al duidelijkheid over zal komen. Maar mij maak je niet wijs dat men iemand willens en wetens WIL laten doodgaan!! Dus los daarvan was de vreemdeling blijkbaar niet goed of voldoende geïnformeerd over de (on)mogelijkheden voor legaal verblijf in Nederland.
Even omgedraaid. Stel een Nederlands staatsburger gaat naar Algerije en wil daar blijven. Hoe dan ook. Ongeacht de regels. Hoe wordt er daar dan mee omgegaan?? Vermoedelijk is de Nederlandse overheid daarbij nog een heel coulante. Dus waarom de Nederlandse overheid, hun 'regels'... de wetgeving, geaccordeerd middels de Tweede Kamer (wat een vertegenwoordiging is van de Nederlandse samenleving!!) als schuldige aanwijzen voor het verdrietige feit dat er vreemdelingen zijn en blijven die gewoonweg niet aan 's lands voorwaarden voldoen om er te kunnen blijven, maar desondanks, heel koppig, volhouden in (illegaal!!) verblijf???? Alsof dát zo'n pretje is!! De politieke situatie in Nederland is sinds het 'economisch "minder"' gaat veranderd. De situatie is duidelijk verhard. Daar draagt de 'terroristische dreiging vanuit de moslimwereld' sinds de aanslagen in Amerkia en alle andere sindsdien ook nog aan bij. Met name Algerijnen hebben daar naar mijn mening 'last' van. Is dat de schuld van de Nederlandse overheid??
Nee, ik ben absoluut geen 'rechts-radicaal'!! Van mij mag iedereen die hier zou willen zijn ook blijven!! Maar dan wel volgens de regels. Zelf heb ik jarenlang met een Algerijns staatsburger samengeleefd. En vrees niet, het ging 'pas' verkeerd nadat de Nederlandse nationaliteit was verleend...
Mijn ervaring is dat Algerijnen te individualistisch zijn (in tegenstelling tot de drang tot vereniging van menig ander volk) en zich te snel 'slachtoffer van discriminatie' voelen. Hou toch op!! "Jullie" zijn een machtig mooi volk met een enorme geschiedenis!! Het enige waar "jullie" op stuk lopen is het tekort aan JUISTE en VOLLEDIGE informatie!! Radio Trottoir geeft die namelijk niet. Het gras bij de buren is áltijd groener... Spannende verhalen en halve waarheden leveren niets op.
Zorg er gewoon maar eens voor dat je de GOEDE informatie hebt of krijgt en accepteer als je niet aan de voorwaarden voldoet en Nederland moet verlaten. "De algemene situatie in een land van herkomst geeft geen recht op verblijf in Nederland"!! Wat "jullie" (of ik...) daar individueel ook over mogen denken of van mogen vinden.

(Entrer Salam...Peace...Vrede...)
87.211.240.187

Re: zoals het is

No score for this post
March 18 2008, 5:52 PM 

Salam 3alaikoum,

Eventjes iets zeggen,een mens is en blijf een mens, en mensen hebben recht op medisch hulp, illegaal of legaal, en hier helaas gebeurt het vaak dat een illegaal niet geholpen wordt (ziekenhuis, dokters enz...) Dat moet wel na maar mening veranderen. Regels en daarna mensen!!!

Zoals het is heeft op veel dingen gelijk maar veel dingen moeten wel anders worden.

Fi amanillah,

(no login)
193.194.91.130

A propos d'un algérien mort au bays-bas en février

No score for this post
May 17 2008, 3:19 PM 

Bonjour;
Je suis la soeur d'un algérien mort au pays bas en fevrier. Il est mort à l'age de 46 ans. Il s'appelle Kerdjoudj Rachid. Je veux savoir s'il s'agit bien de l'algérien qui est mort dans le bateau-prison de rotterdam dans la nuit du 2 à 3 février 2008. Et ceci pour la simple raison que nous (sa famille) n'avons aucune information sur les circonstances de sa mort.

Merci d'avance pour votre aide.

Algerien
(no login)
82.173.187.114

Re: A propos d'un algérien mort au bays-bas en février

No score for this post
May 17 2008, 5:47 PM 

le nom de defun algérien du fameux prison-bateau Rotterdam est Karim (compatriotes ont pris contact avec sa famille en Algérie et ont pu régler une copie de son passeport ). donc, je pense qu'il s'agit ici d'une autre personne !
Peut etre que l'association Neerlandaise Aagu (Anarchistische Anti-deportatie Groep Utrecht)vous donnes plus d'information, puisque ce sont eux qui ont organise la demonstration de Karim(10-02-2008).

Email adresse de l'association aagu est: info@aagu.nl

allah yssabarkoum et bon courage.

Current Topic - manifestation de solidarité
  << Previous Topic | Next Topic >>Retour Index  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
ALGERIE.NL