September 10 2001 at 3:27 PM No score for this post
(no login) van IP adres 213.93.150.36
Ik ben op zoek naar de roots van de familie Simson. Wie kan mij iets meer vertellen over de ouders, grootouders en e.v. overgrootouders van W.C.Simson geb.1920 overleden 1974.Alles over de familie Simson en aanverwanten is welkom.
Bvd.
Ik heb van diverse mensen begrepen dat de familie Simson van Commewijne afkomstig is, men heeft me niet de juiste plantage kunnen doorgeven maar ik heb begrepen dat het in de buurt van de plantage DeTombesburg moet zijn, dat is vlak bij Canawapibo en Stolkertsijver waar vroeger de veerboot was.
Daarnaast duikt de naam Simson ook op in Nickerie
Deze Simson moet vermoedelijk van Barbados afkomstig zijn.
Thanks a lot man, je hebt me inderdaad geholpen. Ik weet nu waar ik verder moet zoeken. Ik kreeg ook een hint om de organisatoren van "Commewijne Dag" te benaderen, maar ik weet alleen niet waar en hoe. Als je een adres of aanwijzing heb hou ik me aanbevolen.
Thanks a lot man, je hebt me inderdaad geholpen. Ik weet nu waar ik verder moet zoeken. Ik kreeg ook een hint om de organisatoren van "Commewijne Dag" te benaderen, maar ik weet alleen niet waar en hoe. Als je een adres of aanwijzing heb hou ik me aanbevolen.
John de familie Simson komt oorspronkelijk van de plantage Hazard in Commewijne. De eigenaar van die plantage was C. Frijmersum en zn.
Om de zaak nog ingewikkelder te maken in Nickerie was er omstreeks 1821 een rechter genaamd John Simson
afkomstig uit Barbados. heeft uitspraak gedaan tegen enkele weggevluchte slaven.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Groetjes
Dennis Lee Kong
This message has been edited by 2buzzy van IP adres 213.201.137.114 on Dec 30, 2002 1:25 PM
Ik las net op deze site dat jullie opzoek zijn of zijn geweest naar de familie Simson.
Ik ben namelijk ook een Simson en het klopt dat de familie uit Commewijne afkomstig is.
Ik de mail zie ik trouwens ook het telefoon nummer van mijn vader in Suriname staan, wat grappig zeg.
Als een van jullie ook een Simie is wil ik wel graag nader kennis maken als familie toch want ik vind het fijn meer van mijn familie t eleren kennen.
3. Simson, Agatha
slavennaam Nancy geslacht V beroep Waschvrouw eigenaar/vrijlater Pl Bellevue (Coronie) en vrijdom verzocht door A. MacDonald datum cautie onbekend bedrag cautie 0 datum borgtocht onbekend bedrag borgtocht 0 borgen onbekend aanmerkingen GR 12-12-62, no. 1411; geb. 1843; dochter van Bebe
4. Simson, Gertruida
slavennaam Arabella geslacht V beroep Te jong eigenaar/vrijlater Pl Bellevue (Coronie) en vrijdom verzocht door A. MacDonald datum cautie onbekend bedrag cautie 0 datum borgtocht onbekend bedrag borgtocht 0 borgen onbekend aanmerkingen GR 12-12-62, no. 1411; geb. 1861; dochter van Agatha Simson
Ik hoop dat hier wat aan hebt
Dennis
This message has been edited by 2buzzy van IP adres 213.201.137.114 on Dec 30, 2002 1:26 PM
Ik weet wat het betekent om familie te vinden, vandaar mijn steun.
In één van de berichten op deze pagina las ik iets over Simson in Nickerie.
Maar deze Simson komt uit Paramaribo.Hij is jarenlang Directeur van de Surinaamsche Bank te Nickerie.
HIj woonde met enkele broers met moeder aan de Keizerstraat 108 te Paramaribo.
Ook in Zoetermeer woont een Simson aan de Fonteinbos.
HIj zei tegen mij dat de Simson van Nickerie een neef is.
E-mailadres van Nickerie Simson is Robby.Simson@dsbbank.sr
Gauw actie ondernemen, want hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt ivm enorme uitbreiding van familie.
Op de site http://www.network54.com/Forum/133847/thread/1000128466/last-1169090375/Familie+Simson+en+aanverwanten
was er een e-mailadres van jou.Ik probeerde 2 foto's te sturen met Robby Simson(63jr), doch kreeg het bericht retour.Jammer.
Wellicht dat je een ander emailadres hebt