Ik ben op zoek naar gegevens van Rosalina Agnes Laurentia Willems
Zij is geboren 13-11-1903 te Paramaribo.
En getrouwd 08-08-1923 te Paramaribo.
En overleden 28-03-1961 te veenendaal. [Nederland]
de volgende vragen zijn:
1e Klopt haar geboorte datum en plaats.
2e Wie waren haar ouders,broers en zusters zijn deze daar gebleven of ook naar Nederland verhuist.
3e Bestaat het huis nog in de herenstraat nr 52 waar zij tot 21 april gewoond hebben in Paramaribo
Ik ben benieuwd of iemand mij aan gegevens kan helpen.
Zij is namelijk getrouwd geweest met Hendrik de Keivid en ze zijn kinderloos overleden vandaar dat ik hier in Nederland niet verder kan komen.
Hartelijk dank voor het op zoeken van de telefoon nummers en de adressen, ik wil nu gaan proberen of het mij op deze manier lukt.
Groetjes Arend Verwoert
Familienaam: Willems
Datum lidmaatschap: 18 maart 1708
Kerkgemeente: Paramaribo
Pagina Register: 253
Tekst Register: 1708 maart 18 Elizabeth Willems met do: van Gauda
Archiefstuk: ARA inv. Nr. 9, Suriname, Oud Archief Burgelijke Stand, Gereformeerde kerk, kerkboek 1688 - 1730 (Paramaribo)
Code microfiche: Enz. Ned. Ger. Gem. L. 1688 - 1730 / 8 (Paramaribo)
Volgordenummer archief: 90193
-------
Trouw-gegevens
Naam man: Bresser
Naam vrouw: Willems
Datum huwelijk: 1801
Datum ondertrouw: 21 augustus 1801
Pagina Register: 324
Tekst Register: 1801 op heeden den 21 augustus zijn ten overstaan van de Edele Achtbaare heeren E: M: Schelkes Raed in den Hove van Politie en Crimineele Justitie der colonie Suriname door mij ondergeteekende secretaris na behoorlijk afvraaging in den huwelijken staat aangeteekend, Henrij Bresser jongman van de roomsche Catholijke religie gebooren te Gou: algesheim in Menz oud 30 jaaren Corporaal bij het 5de Battillon van het 60ste regiment overleggende Certificaat van permissie door de major Civielekij in dato 26 Maij voorafgegeeven, en Maria Willems jonge dochter van de gereformeerde religie oud 37 jaaren gebooren te Arnheim in Gelderland en deeze colonie woonagtig. Actum Paramaribo dato utsupra E: M: Schelkes / my praesent H: Kok Onderaan in de margine staat vermeld: op heeden den 14 junij 1801 zijnde bovengemelde persoonen door de ondergetekende Raade in den Hove van Politie & Crim: Justitie der Colonie Suriname in den huwelijken staat bevestigd. Paramaribo dato utsupra F: H: Spierin
Archiefstuk: ARA inv. Nr. 2, Suriname, Oud Archief Burgelijke Stand, Registers van aangiften tot ondertrouw, gedaan ten overstaan van Raden van Politie 1742 - 1817, 6 delen - deel 2 (gereformeerden)
Code microfiche: Paramaribo, ondertr: voor raden van Pol: 1766 - 1801 / 6
Volgordenummer archief: 20293
--------
Trouw-gegevens
Naam man: Pieterse
Datum huwelijk: 15 februari 1705
Datum ondertrouw: 24 januari 1705
Pagina Register: 154
Tekst Register: 1705 januari 24 ondertrouwt Cornelis Pietersz J:M: uijt 't Vlieland, met Willemijntie Willems J:D: van Campen, beyde hier wonagtig, den 15 februari van de volle gemeente bevestigt - C: Nucell
Archiefstuk: ARA inv. Nr. 9, Suriname, Oud Archief Burgelijke Stand, Gereformeerde gemeente, kerkeboek 1688-1730 (Paramaribo)
Code microfiche: Enz. Ned. Ger. Gem. D. 1688 - 1730 / 5 (Paramaribo)
Volgordenummer archief: 90212
--------
Trouw-gegevens
Naam man: Tobias
Datum huwelijk: 2 juli 1690
Datum ondertrouw: 4 mei 1690
Pagina Register:
Tekst Register: 1690 den 4 mei ondertrout Willem Tobias wedr: geboortig van Amsterdam, met Jannetje Willems wed: van Bartholomeus Kroon geboortig van Middelburg, den 2 juli getrouw
Archiefstuk: ARA inv. Nr. 9, Suriname, Oud Archief Burgelijke Stand, Gereformeerde gemeente, kerkeboek 1688-1730 (Paramaribo)
Code microfiche: Enz. Ned. Ger. Gem. D. 1688 - 1730 / 5 (Paramaribo)
Volgordenummer archief: 90016
---------
Trouw-gegevens
Naam man: Velde, van der
Datum huwelijk: 12 september 1712
Datum ondertrouw: 27 augustus 1712
Pagina Register: 170
Tekst Register: 1712 augustus 27 ondertrouwt Pieter van dr: Velde J:M: geb: van Rijssel, met Willemina Willems geb: van Campen, den 12 september bevestigt - D: J: Enge
Code microfiche: Enz. Ned. Ger. Gem. D. 1688 - 1730 / 6 (Paramaribo)
Volgordenummer archief: 90332
Ik hoop dat u hier wat aan heeft
Dennis Lee Kong
This message has been edited by 2buzzy van IP adres 213.201.137.114 on Dec 30, 2002 1:04 PM
Indien u alnog op zoek bent naar informatie wilt u dit even bekend maken
Ik heb een vriendin - 65 jaar oud - die van haar meisjesnaam Willems heet.
Haar vader is blikslager geweest en woonde naast Fernandes met de Groene gevel - hoek Klipstenenstraat en de Keizerstraat.
Indien u dus alsnog prijs op stel kan ik vragen u haar telefoonnummer door te spelen.