<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

Familie van Aalst

October 12 2001 at 7:53 AM
Score 5.0 (1 person)
  (no login)
van IP adres 212.78.161.99

Beste Dennis,

In antwoorden aan mensen die vragen stellen heb je het over een lijst van Immigranten naar Suriname.
Ik zou graag willen weten wat voor lijst dat is?
Ik ben namenlijk op zoek naar gegevens over Wilhelmus Johannes van Aalst die rond 1850 vanuit Nederland naar Suriname is vertrokken.
Waarshijnlijk vergezeld door zijn vrouw Maria Cornelia van den Enk.
Ik ben je zeer erkentelijk als je mij hiermee zou kunnen helpen.

Vriendelijke groeten,

Jeff van Aalst

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(no login)
212.238.10.131

lijst immigranten

Score 1.0 (1 person)
October 12 2001, 2:12 PM 

Jeff,

Dit is een lijst met namen van immigranten die in de periode van 1868-1872 naar Suriname zijn geimmigreerd
exclusief de Brits Indische Immigranten. Dit zijn dus mensen van St Kitts, Demerary, Berbice, Trinidad, St Eustatius St. Vincent, New York, en uiteraard zitten er ook heel veel Chinese namen bij.
Ik ben bezig met die lijst te groeperen naar land daarna sorteren.

In een enkel geval heb ik er ook namen bij van mensen die uit Nederland zijn geimmigreerd.
Ik zal het even doorspitten om te kijken of die naam van Erik er bij zit.

Je hoort het nog

Groeten

Dennis Lee kong

This message has been edited by 2buzzy van IP adres 213.201.137.114 on Dec 30, 2002 12:57 PM

(no login)
212.78.161.106

Fam. van Aalst

No score for this post
October 30 2001, 7:49 AM 

Beste Dennis,

Alvast bedankt voor de moeite.
Ik krijg overigens ook een reactie van Paul Droog met informatie waarmee ik in ieder geval verder kan zoeken.

Groeten,

Jeff

(no login)
62.45.126.192

WJ van Aalst x Maria Cornelia van den Eng

No score for this post
October 29 2001, 11:24 PM 

In Bijlage 4 van het Koloniaal Verslag 1996-1897, II Suriname, Bijlage J, no 13 staan de namen van de op 31 dec 1895 in Suriname aanwezige kolonisten afkomstig van de Boerenkolonisatie opgesomd. Daarin komen de Van Aalst voor met de vermelding dat zij kinderen zijn van WJ van Aalst, overleden, zijnde Europeaan, en Maria Cornelia van den Eng (kol.), overleden. Hieruit blijkt dat WJ van Aalst zelf niet tot de Boerenkolonisten behoorde. Waarschijnlijk is hij zelfstandig (via het leger?) naar Suriname vertrokken en dat zou zowel voor als na de boerenkolonisatie (1845-1848) geweest kunnen zijn. Op zijn laatst in 1863, gezien de geboorte van zijn eerste kind.

(no login)
62.96.204.26

Familie van Aalst

Score 5.0 (1 person)
March 22 2002, 4:34 PM 

Dear Jeff!

I saw your conversation with Dennis "by accident" because I was just looking for "van Aalst" in the www. My name is Ninon van Aalst and I live in Germany. My grandfather Wilhelmus Albertus Loui(s) lived in Paramaribo before he died. He has been a diplomate. I always wanted to know more about my family but since my grandmother died I have no chance to get to know anything about our "roots". Maybe you know something about it??? Maybe this is a stupid question but maybe you do really know something or know how I can learn things about my family. It is just a "try". I would be glad to hear from you.

Thank you

Ninon

(no login)
85.144.188.154

Van Aalst

No score for this post
April 24 2008, 8:33 PM 

Beste Jeff,

heb je gegevens van Adolf van Aalst?

Een zekere Jozef Alexander Lont is bij de Volkstelling van 1921 geregistreerd bij:

Bok Todikooro 82/PP, geboren 1893 te Nederlands Indie, hoofdbewoner, van beroep goudventster, Wettig en Ongehuwd, Mohammedaan van geloof. Bok Todikoooro had toen een dochter genaamd Telma, geboren te Paramaribo op 06.12.1918, Niet erkend en van geloof Mohammedaan.
In de Javaanse database Suriname is aangegeven dat Telma geboren is op 12.10.1917 te Zoelen, Beneden Commewijne.

Op 16.10.1935 is zij erkend door Adolf van Aalst.

Current Topic - Familie van Aalst
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement