Bedoel je de portugese Joden of de mensen uit Madeira??
De portuguese Joden kwamen uit Portugal en hebben zich in eerste instantie gevestigd in Brazilie later in Cayenne en uiteindelijk om Jooden savanah.
Deze gegevens zijn in het joods archief te vinden
of via de stichting Surinaamse genealogen gaat hier om
de gegevens van Sefardische joden boek van de heer Beeldsnijder. Daarnaast schijnt de heer Nassy ook een hele database en stamboom te hebben.
Voor wat betreft de de portugezen uit Madeira Ik dacht dat er iemand in Suriname mee bezig was, namen weet ik op het monment niet.
Als het me te binnen schiet laat ik het weten.
Groeten
Dennis
This message has been edited by 2buzzy van IP adres 212.129.211.161 on Dec 19, 2002 3:22 PM
Hai,
ik ben Angela en ben op zoek naar familieleden uit portugal.Mijn oma heet Cordova von Klaveren, voornaam weet ik niet, was gehuwd met mijn opa I. Islam en is in 1938 overleden. Ze heef 7 kinderen met mijn opa gekregen en ze had zelf 2 voorkinderen. Kun je iets voor mijn vinden?
alvast bedankt
Mijn Oma is van portugezen afkomst, Zo als zij mij vertelde heten haar vader Almeida. Haar afkomst is Portugees Chinees. Over de naam Almeida kan ik niks vinden bahalvr op 1 web site ben ik het tegen gekomen van joods surinaamse grafstenen. Het enige wat ik weet is dat haar vader uit Portugal kwam
intussen heeft een arts in Suriname heel veel info gezet van de Portugeze joden die via Brazilië in Suriname terecht zijn gekomen .
De link is :http://www.cq-link.sr/personal/debye/index .
Gaan jullie daareens een kijkje nemen als er nog vraag is naar info .