de nummers die je voor mij heb gezocht ken ik. het zijn namelijk mijn naaste familieleden en die weten ook niet waar de naam Bart vandaan komt. vandaar dat ik graag wil weten waar die naam vandaan komt. is het een Nederlandse naam?????
Ja het is een Nederlandse naam en ik denk zelf Duits
Dit heb ik uit het kerkboek van de Hervormde kerk
Gegevens (Onder)trouw
Familienaam man: Bart
Familienaam vrouw: Feierdag
Datum ondertrouw: 6 april 1756
Datum huwelijk: 1756
Tekst Register: 1756 op heeden den 4 juni zijn ten overstaan van de Edele Achtbaare heeren Nicolas Lemmers en Francois des Loges raeden in den Edelen Hove van Politie & Crimineele Justitie der colonie Suriname door mij gesw: clercq naa behoorlijke afvraginge tot den huwelijken staat in en aangeteekend Hermanus Bart jonkman van de Lutherse religie oud 30 jaer geboortig te Riga in Lieffland en woonagtig alhier aan Paramaribo geadsisteert met David de Hoij en de huijsv: van J: F: Arlet en Anna Clara Feierdag weed: Pieter Dieulefit van de gereformeerde religie geboortig en woonagtig alhier aan Paramaribo geadsisteerd met Pierre Elie Planteau en de weed: ...... Actum Paramaribo den dato utsupra N: Lemmers, Francois des Loges / my praesent ........
Archiefstuk: ARA, Oud archief Burgerlijke Stand Suriname, inv.nr. 3, Registers van aangiften tot ondertrouw, gedaan ten overstaan van Raden van Politie 1742 - 1817, 6 delen - deel 3 (non-conformisten)
Code microfiche: Paramaribo, ondertr: voor raden van Pol: 1742 - 1767 / 3
Pagina Register: 121
This message has been edited by 2buzzy van IP adres 212.129.211.161 on Dec 19, 2002 2:27 PM