<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

Combé

June 21 2002 at 8:55 PM
No score for this post
  (no login)
van IP adres 80.60.156.76

Hallo,

Mijn broer en ik zijn op zoek naar alles wat met combé te maken heeft. Nu wil ik jullie vragen of iemand documentatie of ander martiaal heeft voor ons.

Bij voorbaat dank

Ans Combé

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(no login)
80.60.156.76

Combé

No score for this post
June 23 2002, 12:30 AM 

Nicolaes Combé is in 1667 door kapitein Dubois uit Berbice naar Suriname gehaald. Hij werd de secretaris van commandeur Abraham Crijnssen. Door zijn bekwaamheid doorliep hij snel diverse functies. Hij werd commies van de vivres en ammunitie, een soort algemeen intendant en in 1675 ontvanger generaal van s'lands middelen.Hij moest schepen visteren die Paramaribo binnen kwamen. Zijn ambten en zijn striktheid maakten hem niet populair. Gouverneur Hensius berichtte in 1678 " Nicolaes Combé bij velen gehaet en qualijck van gesproocken, maer het can wesen dat het geschiedt omdat hij wel doet..."
Na 12 jaar dienst legde hij zijn ambtin de kolonie neer. In de Hervormde kerk diende hij als diaken en kerkmeester. Combé was een Hugenoot die zijn brieven in het Frans bleef schrijven. In 1690 werd Combé gekozen tot commissaris van de desolate boedelcamer. een soort kadaster. De gronden tussen Fort Zeelandia en Redoute Purmerend waren bekend onder de bijnaam Combees. Er waren in 1798 45 percelen ieder 50 akkers groot. Nicolaas Combé was gehuwd met Antoinette Douterlan Zijn vermoedelijke overlijdensjaar is 1691.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

Groeten

Dennis Lee Kong

This message has been edited by 2buzzy van IP adres 212.129.211.161 on Dec 19, 2002 2:07 PM

(no login)
62.45.84.181

onderzoek familie Combé

No score for this post
November 8 2007, 9:03 PM 

Beste Ans,

Ik ben bezig met mijn stamboom. Je kunt evt. kijken op www.stamboomonderzoek.com
Misschien heb je er wat aan.

Met vriendelijke groet,

Geertje van Hoeven-Combé

(no login)
80.101.53.190

ik ben ook een combe

No score for this post
February 13 2009, 5:12 AM 

hallo a.combe

Ik ben ook een combe en heb 2 gedichtenbundels uitgegeven in dordrecht waar ik ook vandaan kom, bij deze zou ik wel willen weten wat u allemaal over de combe's heeft ,ik dacht dat ik de laatste was,gelukkig is dat niet zo groet a.combe

Current Topic - Combé
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement