June 22 2002 at 12:21 PM Average Score 3.0 (2 people)
(no login) van IP adres 80.60.156.76
Hallo voordat ik verder ga, wil ik je alvast complimenteren voor je inzet voor de mensen die op zoek zijn naar hun familie geschiedenis.
Ik wil je vragen als je ook mij van dienst wilt zijn met het op zoeken van waar de fam. dap afkomstig is. Volgens de familie waren het indianen van Ansoe, kan je me aub. helpen om meer informatie over mijn familie te achterhalen, het is van zeer grote belang ik wil dit tot op de bodem uitzoeken.
De daps die ik ken zijn marrons afkomstig van Totikampoe aan de Saramaccarivier: dit is dicht bij Indianendorpen als pikien poika en pikien saron dus menging met Indianen is niet uitgesloten. Ik ken er wel een paar die er uitzien alsof ze Indiaanse voorouders hebben.
Het huidige dorpshoofd van Totikampoe is Michel Dap.
Ik ben zo vrij geweest uw oproep gelijk op het genealogisch forum te plaatsen. Ik heb naar de manumissie's gekeken en kwam uw naam niet tegen.
De naam Ansoe is een Indiaanse naam voor Meerzorg.
Er waren 2 plantages die Meerzorg heten beide aan de rechterkant van de Suriname rivier.
Meerzorg aan de overkant van Paramaribo was in handen van de familie Amsingh de andere plantage was van de familie Hatterman.
Groeten
Dennis Lee Kong
This message has been edited by 2buzzy van IP adres 193.172.194.242 on May 28, 2008 2:42 PM This message has been edited by 2buzzy van IP adres 80.60.156.76 on Dec 19, 2002 3:22 AM
Hallo Dennis,
Mijn schoonvader was Johannes Dap, hij woonde in de Van Hoogerhuijsstraat in Suriname. Vorig jaar maart is hij op 98 jarige leeftijd gestorven op Curacao.
Heb jij misschien meer gegevens over mijn schoonvader?
Ik wil graag beginnen met het stamboomonderzoek naar de fam.Dap.
vr.gr. Nel
Ik ken een Jolanda Dap, de moeder van een buurmeisje en schoolvriendin van mij( jaren geleden). Mijn moeder kende Joalnda Dap al vanaf Suriname. Echter een jaar of 2 geleden is ze voorgoed vertrokken naar Suriname. Zover ik weet is ze van creoolse afkomst, ze heeft in ieder geval een creools uiterlijk, maar dat hoeft niet veel te zeggen. Wie weet heb je hier iets aan.
hallo,
Ik ben Martha en ik hoor ook bij de familie Dap. Ik heb van mijn broertje gehoord dat wij eigenlijk Dap heten. Mijn opa heeft alleen op latere leeftijd de naam van zijn moeder genomen en daarom heten wij Waterberg. Het kan kloppen dat wij ook Indiaans bloed hebben, want toen mijn zoontje werd geboren zag hij eruit als een indiaan. spleetogen, pikzwart stijl haar en roze wangen. Terwijl wij allemaal toch donker zijn met kroesig haar. Dus het kan zijn dat hij het van zijn voor-voorouders heeft.
Ik ken een persoon die vaak bij Sipaliwine komt in de Bijlmer die mij een keertje onze stamboom had uitgelegd. Als ik weer in contact met hem kan komen kan ik je meer informatie geven.
Beste Nel,je schoonvader was de vader van boy Dap die op de Antillen woont niet waar?
Maar er zijn genoeg Daps hier en wil toch meer weten over onze familie zou je echt naar st.Sipaliwinie in zuid-oost kunnen gaan. De eigenaar is ook een dap, maar heet landveld. daar kan je achter veel meer komen.Dit is een heel grote familie en de jongere generatie weet niet veel.
Wist je trouwens dat fam.vaarnold ook gewoon geboren daps zijn, maar die naam een x aantal jaren geleden hebben gekocht?
ik hoop dat je hier want aan hebt
de groetjes,
s.dap
Mijn schoonvader heette Johannes Dap en woonde op de van Hoogerhuijsstraat in Paramaribo. Later is hij op Curacao gaan wonen en is vorig jaar op 97 jarige leeftijd overleden. In Suriname noemde men hem "oom Dap". Hij heeft 7 kinderen, waarvan er 5 op Curacao wonen en 2 in Nederland.
mijn naam is Marciano dap
Leuk dat je opzoek bent naar jou stamboom.
Mijn vader heet Arthuur Walter Dap bekent als Nel.
Zijn moeder... mijn oma dus, heet Adriane Dap.
Adriane en Johannis Dap zijn nicht en neef van elkaar.
Adriane Dap leef nog maar ze kan op dit moment net veel meer.
Ze is wel een vrouw van wie ik heel veel heb geleerd.
Petronella janette Wittenberg-Huske geborgen uit Hendrieete Dap alias MI JE! Beiden oma s zijn al overleden!Ik weet niet veel over de FAM. DAP maar als iemand meer info heeft zou daar meer over willen weten. Wat ik heb vernomen is dat de slaven met deze naam uit afrika zijn gekomen. Wie weet hier meer over? Informatie gevraagd a.u.b. O ja, mijn mensen zijn van Totikampoe afkomstig! Oma Celine DAP is een nicht van ze geweest! Ik kende haar ook! Oeng tang boeng Famirie! Groetjes van Brigitte
Ben ook een lid van de familie Dap. mijn vadre is Ronnie Dap zoon van Jozef Dap.
Als ik het goed heb is mijn opa nu 75 en woont in tilburg,mijn vader trouwens ook.Weet niet veekl over de familei en ben nauwelijks begonnen met zoeken naar info over de familie of kwam op deze site terecht.
Zou graag meer willen weten dus indien iemand meer weet en mij zou willen helpen kunnen jullie mailen naar roisjo2gmail.com.
Bye the way,woon in Suriname dus kan hier ook op onderzoek uitgaan