Voor mijn stamboom onderzoek wil ik weten welke Lichtvelden en Rosheuvels er nog in Suriname wonen.
Ik ben de enige kleindochter van Lou Lichtveld (Albert Helman).
Info uit telefoonboek is ook welkom.
Lichtveld heb ik niet kunnen vinden in het telefoonboek.
Als ik me goed kan herinneren heet Loe Lichtveld Indiaanse voorouders maar namen weet ik niet ik zal in mijn archief kijken.
Groeten
Dennis
This message has been edited by 2buzzy van IP adres 80.60.156.76 on Dec 19, 2002 2:45 AM This message has been edited by 2buzzy van IP adres 80.60.156.76 on Dec 19, 2002 2:44 AM
De Indiaanse voorouders van Lou Lichtveld en zijn broers en zussen zijn reeds bekend bij de familie.
Lou's ouders waren Marinus F.A. Lichtveld (1875-1939) en Francis Jacoba Rosheuvel (1876-1943). Deze hadden 9 kinderen waaronder Lou, Joop, Frans, Sophie (mijn oma Fietje), Gonda, Agnes, Gerard, Leo en Carel.
Mijn grootmoeder Fietje trouwde met de Chinees George Fung-A-You, beter bekend als Blakka Sneesie en kregen 2 kinderen (Paul en mijn moeder Lucia Agnes Fung-A-You Lichtveld).
Wie kan mij meer vertellen over de etnische achtergronden van de Rosheuvels? Francis Jacoba was een dochter van Hendrina Sophia Rosheuvel en "Charmes" en een kleindochter van Anna Rosheuvel (Boven Cottica ca 1813) (Plantage Molhoop, 6 kinderen).
Ook zou ik graag in contact willen komen met nog levende voormalige klasgenoten van mijn moeder Lucie die tot haar tiende in Suriname woonde en naar de Louise School ging.
Bij voorbaat dank,
Mijn Tante in Holland, dwz Tante Phyllis May (Bosch Reitz) heeft nog heel veel contact met de oudere generatie in Suriname. De naam Lou Lichtveld is wel bekent bij onze familie Bosch Reitz, die ook heeft gewoont en bekent is in Suriname.
Tante Phyllis is nu 90 jaar oud, echter zij is nog steeds erg geinteresseerd in haar Surniaamse achtergrond.Zij zal het leuk vinden van je te hooren.
Haar address is:
P. May (Bosch Reitz)
Burg Keyserlaan 96
2262 BL Leidschendam
Holland
Maak contact met mijn Tante en vermeldt dat ik jouw aan haar heb verweezen. Mogelijk dat ze je nog wat verder info kan verschaffen.
Kind regards,
Tony Bosch Reitz
9 Kingston Street
East Malvern 3145
Melbourne
Australia
PS: ik heb nog op school gezeten in Suriname en jouw familie ,Lichtveld nog ontmoet.
Ik ben zelf een Rosheuvel, met Surinaamse roots, en naar mijn weten ook familie van de lichtvelds. Ik ben opgegroeid op Curacao, en in dezelfde straat waarin ik woon, woont ook een zekere George Lichtveld, waarvan mijn vader me wist te vertellen dat dit familie is. (een achterneef geloof ik). Misschien helpt dit, je weet maar nooit...
"Manchi" heette eigenlijk Herman Lichtveld huwde met de Surinaams-Haitiaanse Claire de Rooy, van wie hij vier zoons kreeg: George, Rob, Ed en Alain, alsook één dochter, Marise. Manchi's broer was Jan. Daarnaast had hij nog drie zussen: Edmee, Paula en Ursula.
Hun vader was René Lichtveld, een oom van Lou Lichtveld.
Re: Opzoek naar Lichtveld en Rosheuvel in Suriname
Score 2.0 (1 person)
September 14 2003, 12:41 AM
Mijn Oma was H.lichtveld -Oosterlen
Is helaas 5 jaar geleden gestorven.
Haar Twee dochters en jongste zoon wonen in suriname.
Oosterlen en Halfhide.
Mijn Oma was een nicht van jouw Opa.