<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

almanak

August 12 2002 at 2:08 PM
No score for this post
  (no login)
van IP adres 217.169.231.130

Ik ben op zoek naar gegevens over het plantagewezen in Suriname sinds 1640. Dus gegevens over eigenaren, grootte, evt. tekeningen e.d. Kunt u mij zeggen welke Surinaamse Almanaks ik daarvoor moet raadplegen ? Als u mij de titels en auteurs en jaartallen kunt bezorgen, dan kan ik ze zelf bj de Koninlkijke Bibliotheek bestellen.

Alvast dank,
Henk Schenkers

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply
Christel
(no login)
216.152.163.148

almanak

No score for this post
August 12 2002, 2:29 PM 

enige jaren geleden heb ik alle almanaken doorzocht. De meeste exemplaren vanaf ca. 1798 tot 1911? zijn te vinden in de bibliotheek van het tropeninstituut in Amsterdam. Ingang niet bij het museum, maar de hoofdingang, trap op. Ze stonden toen in de leeszaal.

(no login)
216.152.163.148

plantages

No score for this post
August 12 2002, 2:36 PM 

uitstekende gegevens over de Surinaamse plantages in de 19e eeuw zijn te vinden in "van der Aa", geographische gegevens,
met ligging etc.
Vroege gegevens evtl. in het notariele archief van Amsterdam/en of gegevens over de WIC in provicinciaal archief Middelburg (Zeeland). De vroege notariele aktes van Amsterdam zijn kort beschreven in diverse opvolgende uitgaves van het tijdschrift "Amstelrodanum?"

(no login)
217.169.231.130

almanak

No score for this post
August 13 2002, 3:33 PM 

Christel, hartelijk dank voor deze informatie. Kun je me alleen wat verder helpen wat betreft het boek van v.d. AA ? Is dit de werkelijke titel, want ik kan hem zo niet vinden in de catalogus van de Kon. bibliotheek. Heb je daar nog wat meer details over ? Laat het me s.v.p. weten, want ik hunker ernaar om hem op te halen.

Henk Schenkers

(no login)
217.169.231.130

almanak

No score for this post
August 13 2002, 3:34 PM 

Christel, hartelijk dank voor deze informatie. Kun je me alleen wat verder helpen wat betreft het boek van v.d. AA ? Is dit de werkelijke titel, want ik kan hem zo niet vinden in de catalogus van de Kon. bibliotheek. Heb je daar nog wat meer details over ? Laat het me s.v.p. weten, want ik hunker ernaar om hem op te halen.

Henk Schenkers

(no login)
80.60.156.76

eigenaren plantages

No score for this post
August 16 2002, 7:16 AM 

Beste Henk,

Op de kaarten van Lavaux en die van Mosenberg is er heel veel te vinden over plantages. Zij hebben alle plantages in kaart gebracht. De kaarten zijn te vinden in het KITLV in Leiden. Ik heb delen van die kaarten gekopieerd. op A3 formaat. de kaarten zijn opgevouwen of op een rol. Niet alles mag je daar kopieren. vaak moet je ook overschrijven.Bij de kaarten hoort ook een index waar de namen van de eigenaren in voorkomen.

Het is misschien handiger om je verzoek hier op het forum te doen dan kan ik kijken of ik het op het net kan plaatsten zodoende krijgen ook meerdere mensen het te zien.

Groeten

Dennis

This message has been edited by 2buzzy van IP adres 80.60.156.76 on Dec 19, 2002 2:33 AM

(no login)
217.169.231.130

almanak

No score for this post
August 19 2002, 12:40 PM 

Beste Dennis,

Dank voor jouw aanvullende informatie m.b.t. de kaarten. Ik zou heel gaar gmijn verzoek op het forum doen, maar hoe moet dat ? Is dat via de mail of anderszins ?
Kun je mij dat aangeven ?

Vriendelijke groeten,

Henk Schenkers

(no login)
80.60.156.76

verzoeken

No score for this post
August 19 2002, 9:16 PM 

Verzoeken kan je per onderwerp gewoon op dit forum nieuw aanmaken je hebt dan het voordeel dat meerdere mensen kunnen antwoorden en zo kunnen ook anderen mee leren van de vragen.

Groeten

Dennis Lee Kong

This message has been edited by 2buzzy van IP adres 80.60.156.76 on Dec 19, 2002 2:33 AM

(no login)
213.10.99.38

Re: almanak

No score for this post
August 19 2002, 12:54 AM 

historisch geografisch woordenboek van suriname (naar A.J. van der Aa, 1839-1851) , bewerkt door rene janssen en okke ten hove, met medewerking van wim hoogbergen.
Te vinden in het Nationaal archief in Den haag.
ISSN 0922-3630
ISBN 90-70955-17-2

(no login)
217.169.231.130

Plantages

No score for this post
August 19 2002, 12:38 PM 

Beste heer/mevrouw,

Zeer bedankt voor de verwijzing naar het geografisch woordenboek. Ik heb hem inmiddels al zeer bekeken in de Kon. Bibliotheek

(Inloggen Nancy_van_Dijk)
62.234.111.111

re: Almanak

No score for this post
June 5 2003, 10:01 PM 

Volgens mij staan de almanaks ook online nu bij het nationaal archief.

Nancy

Current Topic - almanak
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement