Op 26-06-1931 trouwden te Paramaribo Franciscus Antonius Grimminck ( geboren Willemstad 18-09-1869 ), districtstelefonist, en Johanna Adolphina Harriette Elsperman ( geboren Beneden ? 10-02-1901 ). Slechts 9 dagen na de huwelijksvoltrekking overleed de bruidegom. Gevraagd de ouders en de overlijdensdatum van Johanna Adolphina Harriette Elsperman. Werd het huwelijk gesloten om eventuele buitenechtelijke kinderen te echten ? Komt de naam Grimminck / Elsperman nu nog voor in Suriname ?
Ik ben bezig met het digitaliseren van een aantal indexen op gegevens in Surinaamse archieven, zoals het oud burgerregister en een huwelijksregister uit de 19e eeuw.
De indexen bevatten geen specifieke gegevens, maar verwijzingen naar folium en evt. actenummer in de betreffende registers.
In de index van het burgerregister vind ik een Johan George Marius Elsperman met een verwijzing naar folio 895, acte # 6461.
In het huwelijksregister voor de periode oct. 1864 tot juli 1868 staat een I. A. Elsperman met een verwijzing naar folium 91.
Happy hunting. :=)
Iwan
This message has been edited by 2buzzy van IP adres 81.69.100.18 on Jul 24, 2003 12:50 PM
ik ben zelf een kleinkind van dhr Grimminck.
in Suriname woont mijn tante ann lindenberg/elsperman mijn moeders zus.zij zijn kinderen van opa grimminck en oma harriet.wij wonen zelf in nederland
en in nederland zal je veel meer familie vinden die geen grimminck heten maar Elsperman.die zouden jou meer over onze opa en oma kunnen vertellen