<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

Hoogduits Joodse Archieven

September 13 2002 at 1:23 PM
No score for this post
  (no login)
van IP adres 206.61.43.144

Bij mijn stamboomonderzoek kom in terecht bij Abraham Benjamin de Vries, 7 oct 1795 - 19 oct 1865.Zijn ouders waren Benjamin Abraham de Vries en Abigael Jacob Moses Soesman, die lid waren van de Hoogduitse gemeente.

Kan iemand mij vertellen waar de Surinaamse archieven van de Hoogduitse gemeente zich bevinden?

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(no login)
213.10.99.38

Re: Hoogduits Joodse Archieven

No score for this post
September 17 2002, 10:47 PM 

Vermoedelijk liggen ze in het nationaalarchief in den Haag. Degene die dit kan weten is: Dhr. C. Nassij
c.nassy@planet.nl. U kunt het dus aan hem vragen.

(no login)
24.86.105.88

Hoog Duitse Genealogie van Suriname

No score for this post
September 21 2002, 8:31 AM 

Hallo Erwin:
Probeer met Dr. John H. de Bye in Paramaribo in aansluiting te komen, deze man heeft al jaren de Joodse genealogie achtervolgd en heel wat informaties er over.
johnh@cq-link.sr

good luck
Walther Loff Canada

(no login)
194.90.247.225

archieven hoogduitse joden

No score for this post
October 16 2002, 5:14 PM 

De archieven van de Nederlands Israelitische Gemeente in Suriname (de officiele hoogduitse naam) zijn niet in 1 plaats. Een paar jaren geleden kreeg ik een kopie van een lidmaatschapsheffing uit 1866. Het origineel is opgeslagen in de archieven van the American Jewish Historical society in Cincinatti. Dr. John de Bye is een goede start. M'n grootmoeder was een de Vries; vraag en ik probeer te antwoorden.

Denie Kasan
(no login)
62.194.141.132

DEN HAAG !

Average Score 3.5 (2 people)
January 22 2003, 11:49 PM 

Goededag heer i. de Vries,

Ik heb dit register tijdens mijn bezoek vorig jaar in handen gehad. In het rijksarchief te den haag kunt u een van deze registers op uw gemak raadplegen.

Veel succes !

Current Topic - Hoogduits Joodse Archieven
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement