September 13 2002 at 1:23 PM No score for this post
(no login) van IP adres 206.61.43.144
Bij mijn stamboomonderzoek kom in terecht bij Abraham Benjamin de Vries, 7 oct 1795 - 19 oct 1865.Zijn ouders waren Benjamin Abraham de Vries en Abigael Jacob Moses Soesman, die lid waren van de Hoogduitse gemeente.
Kan iemand mij vertellen waar de Surinaamse archieven van de Hoogduitse gemeente zich bevinden?
Vermoedelijk liggen ze in het nationaalarchief in den Haag. Degene die dit kan weten is: Dhr. C. Nassij
c.nassy@planet.nl. U kunt het dus aan hem vragen.
Hallo Erwin:
Probeer met Dr. John H. de Bye in Paramaribo in aansluiting te komen, deze man heeft al jaren de Joodse genealogie achtervolgd en heel wat informaties er over.
johnh@cq-link.sr
De archieven van de Nederlands Israelitische Gemeente in Suriname (de officiele hoogduitse naam) zijn niet in 1 plaats. Een paar jaren geleden kreeg ik een kopie van een lidmaatschapsheffing uit 1866. Het origineel is opgeslagen in de archieven van the American Jewish Historical society in Cincinatti. Dr. John de Bye is een goede start. M'n grootmoeder was een de Vries; vraag en ik probeer te antwoorden.
Ik heb dit register tijdens mijn bezoek vorig jaar in handen gehad. In het rijksarchief te den haag kunt u een van deze registers op uw gemak raadplegen.