<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

herdenking 1 juli

October 6 2002 at 1:07 PM
No score for this post
  (no login)
van IP adres 195.241.210.219

Wie kan mij helpen aan informatie over herdenkingen/vieringen van 1 juli in Suriname. In de jaren vijftig (?) en zestig kon er 'onder' de centrale markt in paramaribo worden gedanst. Verder herinner ik mij roeiwedstrijden oop de Surinamerivier bij de marine-trap en festiviteiten (o.a. paalklimmen)op het plein voor het paleis van de gouverneur. Waren er ook nog festiviteiten in de palmentuin, een receptie in het paleis, kransleggingen (bijv. bij het standbeeld van Kwakoe), opvoeringen van toneelstukken (bijv. door NAKS) en kerkdiensten bij de EBG? En hoe wordt het nu gevierd?

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(no login)
216.152.163.115

herdenking 1 juli

No score for this post
October 6 2002, 2:46 PM 

Beste John, een goede bron zijn de kranten uit die periode. In de KB in Den Haag moeten diverse in te kijken zijn. Als je namen, verenigingen, groepen, etc. tegenkomt, die bij de organisatie betrokken waren, kun je weer in hun archieven? verder zoeken of met de desbetreffenden, als ze nog in leven zijn, kontakt op nemen. Succes
Christel

(no login)
195.241.236.159

1 juli

No score for this post
October 6 2002, 4:34 PM 

N.a.v. mijn vraag over de herdenking van c.q. festiviteiten i.v.m. 1 juli: het gaat mij vooral om de herinneringen van mensen.

(no login)
80.60.156.76

1 Juli

No score for this post
October 7 2002, 12:32 AM 

Beste John,

Ik heb een andere site over 1 juli
http://members.lycos.nl/emancipatie/
kijk hier maar even. De bedoeling is dat er informatie
van iedere 1 juli lustrum op komt te staan.
dus 1 juli 1863 daarna 1 juli 1913 toen werd het gedenkteken van willem III boven het gebouw van financien onthuld. Op 1 juli 1963 bij 100 jaar emancipatie werd dus het standbeeld van Kwakoe onthuld.
Ik heb de kranten 1963 verzameld.

Groetjes

Dennis

(no login)
195.241.140.146

Re: herdenking 1 juli

No score for this post
October 14 2002, 11:22 AM 

Beste John,
als het jouw om persoonlijke herinneringen gaat, kun je het beste Surinaamse senioren persoonlijk proberen te benaderen. TIP: begin bij je eigen senioren famlieleden en kennissen en pas dan de sneeuwbalmethode toe. Elke senior familie en kennis van jou kan je zeker verder verwijzen
naar een andere senior.

Current Topic - herdenking 1 juli
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement