November 10 2002 at 11:25 PM No score for this post
(no login) van IP adres 206.61.43.109
Heeft iemand gegevens over August P. de la Brunetta die met zijn zoon Ferdinando rond 1870 in Suriname belandde? (volgens de familieoverlevering kwam hij uit Turijn in Italie)
Hij had minstens een kind met een dame Oliveira of Olivieira genaamd Augusta. Augusta Olivie(i)ra trouwde rond 1909 met Henry Fernandes.
August P.de la Brunetta stierf rond 1930 en komt voor in het begrafenisregister van Oud Lina's Rust
Dank zij het op mcrofiche beschikbaar zijn van alle geboorten vanaf 1828 (driemaal hoera voor de nieuwe wnd. directeur Huib Leeuwenberg!!) kon ik de geboorteakte van mjn moeder eindelijk te pakken krijgen en ben in staat wat peciezere gegevens te laten zien.
De naam van mijn grootvader was Daniel Henri Fernandes, geb. 1886. Mijn grootmoeder heette Louise Augusta Johanna Vieira.
Mijn overgrootmoeder moet dus ook Vieira geheten hebben, maar de gebootedatum van mijn grootmoeder heb ik niet.
Van mijn grootvader August P. de la Brunetta die uit Italie naar Suriname kwam (volgens het familieverhaal met zijn zoon Ferdinando) ontbreekt nog steeds elk spoor, behalve het feit dat hij in het begrafenisregister van Oud Lina's Rust staat.
Beste Iwan, het verhaal van onze overgrootvader is mij ook bekent. ik heb als hobby surinaamse Geschiednis ik zou graag onze stamboom willen lezen maar kan die niet achterhalen op het internet.ikzou je graag willen ont moeten maar ik ken je adres niet mijn tel nr is 020 6260776.groetjes je neef dennis
7 jaar na plaatsing een reactie, dus je zal de volgende informatie vast reeds hebben. Toch even gekopieerd.
NRC woensdag 3 januari 1912
Houtbewerking. Vergunning tot bewerking van hout verleend
uitgezonder bolletrie, hoves?,tonka en hoepelhout aan:
A.P.de la Brunette 5400 H.A. Sur. t O
NRC vrijdag 28 juli 1911
Houtkap vergunning tot verwerking van timmerhout
A.P.de la Brunette, 8000 H.A.,Sur t O
(uitgezonderd ook tonka en hoepelhout)
dus 1 keer Brunette geschreven
NCR 2 juli 1926
Overleden: A.P.de la Brunetta 71 j