<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

Informatie over Familie Neumann

December 30 2002 at 5:08 PM
Score 5.0 (1 person)
  (Inloggen sherida_van_gom)
van IP adres 62.108.1.72

Hey..
Ik ben Sherida en ik zoek informatie over de familie Neumann die naar Suriname is gevlucht (1940) door de 2e Wereld Oorlog. Doordat deze familie half Duits Half Joods is.
In suriname vestigde zij zich in
Een van de broers werd verliefd op mijn overgrootoma ,Cornelia Rosalina Elisabeth van Gom,geboren 22 september 1910, zij trouwde niet maar kregen wel 5 kinderen,
Freddie van Gom
Arthur van Gom
Ramon van Gom
Carmen van Gom
Robbie van Gom,
Hiervan is Ramon mijn opa.
Halverwege hun gelukkige relatie moest Dhr. Neumann in de gevangenis van de Nederlandse regering doordat hij een Duiste Jood was.
Uiteindelijk werd hij doorgezonden naar Duitsland...hij werd in een van de vele "werkkampen" gezet en overleed door liefdesverdriet.

Dhr. Neumann moet al getrouwd zijn geweest in Duitsland met wie en wanneer weet ik heleaas niet.
Ik hoop echt dat er veel informatie binnen komt.

Met voorbaat dank
S.N van Gom

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(no login)
80.60.156.76

Neumann- van Gom

No score for this post
January 3 2003, 1:19 AM 

Hier de telefoonnummer van van Gom in Suriname

Gom van ,c m Konsaistr 7 49 20 17
Gom van ,g Che guevarastr 17 43 30 44
Gom van ,h f Pikinstonstr 43 48 69 80
Gom van ,j a Singstg 13 48 45 09
Gom van ,k i Mathoeraln 6 43 20 01
Gom van ,m l Mijnzakstr emile 12 33 04 52
Gom van ,m r St alphonsiusstr 11 47 02 78
Gom van ,m r Terencestr 12 49 35 34
Gom van ,r Livornowg 18 48 56 83
Gom van ,r Mochaln 3 49 99 40
Gom van ,r Voullairestr rich 36 40 45 75
Gom van ,r l Khadjeristr 35 58 14 82
Gom van ,s a Ijzerhartstr 10 40 26 35
Gom van ,s r Julianastr 105 42 04 03
Gom van ,w Ijzerhartstr 10 88 11 083
Gom van ,w h Doelmanstr ming 15 45 18 06

Groeten

Dennis

(Inloggen rivangom)
167.202.196.72

Niet alle informatie in je vraag klopt...

No score for this post
February 10 2003, 1:12 PM 

Sherida,

Je bent vergeten om oom Leendert te vermelden. Moesje haar volledige naam was; Cornelia Carolina Elisabeth van Gom.

Opa Neumann was wel getrouwd. Dat was in Suriname. Zijn vrouw is later opgenomen in Wolfenbüttel. Zij was ziek en niet in staat om een gezonde relatie met opa te onderhouden. Zij hebben samen geen kinderen gehad. Opa is toen Duitsland Nederland bezette opgepakt met alle andere duitsers in Suriname en is geïnterneerd aan de Copyweg. Aan het eind van de oorlog is hij door de nederlanders op de boot, Bloemfonteyn, terug gezonden naar Duitsland. Hij is van heimwee overleden. Opa Neumann is geboren op 5 december 1888. Hij is waarschijnlijk is 1946/47 overleden. Oom Freddy en oom Leendert weten nog daar het meest van.

Let op dat niet iedereen er blij mee is om dergelijke informatie van de familie openbaar te maken. Discretie is dus gevraagd en ook oplettendheid wat je publiekelijk stelt.

(no login)
212.187.117.92

No score for this post
April 8 2006, 3:18 PM 

Hi Sherida,

hier een mededeling van je oom Roy.
Allereerst en compliment voor je motivatie en onderzoek.

Je vader liet mij weten dat je bericht door ene heer Peter Heere uit Zaandam is gelezen en het geluk wilt dat deze meneer geneologisch onderzoeker is en bovendien ook nog eens weet wie opa Wilhelm Friedrich Neumann was. Tevens beschikt deze meneer Heere over hoogst interessante informatie. In verband met de privacy kan ik niet in details treden.
Je wilt niet weten hoe verheugd wij zijn dat deze deur voor ons op een kier is gezet (of misschien wel wagewijd open) en wellicht toegang kan verschaffen tot een schat aan informatie.

Je weet dat je toekomst min of meer wordt bepaald door je verleden... weten wie je voorvaderen zijn en waar je van afstamt kan je gids naar de toekomst zijn.

We spreken elkaar gauw.
De toekomst ziet er fascinerend en uitdagend uit!

C U Soon!
Greetz...

Uncle Roy

(no login)
212.187.117.92

No score for this post
April 8 2006, 3:21 PM 

Hi Sherida,

hier een mededeling van je oom Roy.
Allereerst een compliment voor je motivatie en onderzoek.

Je vader liet mij weten dat je bericht door ene heer Peter Heere uit Zaandam is gelezen en het geluk wilt dat deze meneer genealogisch onderzoeker is en bovendien ook nog eens weet wie opa Wilhelm Friedrich Neumann was. Tevens beschikt deze meneer Heere over hoogst interessante informatie. In verband met de privacy kan ik niet in details treden.
Je wilt niet weten hoe verheugd wij zijn dat deze deur voor ons op een kier is gezet (of misschien wel wagewijd open) en wellicht toegang kan verschaffen tot een schat aan informatie.

Je weet dat je toekomst min of meer wordt bepaald door je verleden... weten wie je voorvaderen zijn en waar je van afstamt kan je gids naar de toekomst zijn.

We spreken elkaar gauw.
De toekomst ziet er fascinerend en uitdagend uit!

C U Soon!
Greetz...

Uncle Roy

Current Topic - Informatie over Familie Neumann
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement