Mijn naam is dus Patricia Foort. Ik ben de dochter van Leo Franklin Stanley Foort uit Suriname(Paramaribo) en Johanna Augusta Person uit Suriname(Moengo). Ik ben in 1971 geboren in Dordrecht, Nederland. Ik heb nog een broer Stanley, geboren in 1968 in Dordrecht. Mijn vader is een zoon van Opa Marri(ik dacht Marinus) en Oma Jopi(Johanna). Mijn vader woont nu weer in Paramaribo. Mijn opa en oma zijn overleden.
bedankt voor je informatie maar weet je ook waar jou tak van de familie Foort vandaan komt?Mijn vader heet Imro Marcel Foort geboren aan de bovenloop van de surinamerivier, zijn vader heet Jaques Lodewijk Foort geboren aan de bovenloop van de surinamerivier en zijn vader heette Foort,ze moeder heette Jaquelina Tanan allen geboren aan de bovenloop van de surinamerivier.Ben jij niet toevallig een zangeres?
Jij ook weer bedankt voor je reactie. Ik weet niet waar mijn tak vandaag komt. Ik heb het wel aan mijn moeder gevraagd. Zij dacht dat mijn opa van de bovenloop van de surinamerivier vandaan kwam, maar dat zou ze bij mijn tante Eline Foort vragen of aan mijn vader. Ik hou je op de hoogte.
Ja, ik ben inderdaad zangeres.(hoe wist je dat?) www.kinderlines.nl/homepages/patriciafoort.html
Mijn broer is ook zanger. Stanley Foort(eigenlijk Kenneth Foort)www.stanleyfoort.com.
Waar woon jij eigenlijk, want mijn moeder dacht dat er nog Foorts in Breda woonden.
hoi Patricia ik woon in Amsterdam zuid-oost hier zijn veel Foorts.Er is ook veel Foort in Rotterdam en Arnhem.Deze familie is heel groot vooral in Suriname daar is veel Foort in de buurten:abrabroki,latour,toekomst,flora,zorgoe,district para en natuurlijk in het binnenland.Trouwens ik zag toevallig jou naam staan bij "google" zo weet ik dat je zangeres bent.Deze familie is heel muzikaal bijna al die mannen en jongens spelen in surinaamse bandjes.Ken jij de familie's Koorndijk,Duurham en Blanker?Want wat ik heb begrepen is dat deze familie's echte familie zijn van ons,mijn tak van de familie heeft altijd met deze familie's samen geleefd boven-suriname.Ik hoop snel weer wat van je te horen groetjes.
Mijn moeder kwam niet verder bij mijn tante, maar mijn oom Rudi Foort blijkt jouw vader te kennen. Dus waarschijnlijk kan hij ons verder helpen. Ik zal hem jouw e-mailadres geven.
De naam Foort is afkomstig van de plantage LA DILIGENCE (Musé-Hendriki). De plantage was een houtgrond gelegen aan de rechterhand van de Surinamerivier stroomopwaarts. De plantage Grensde aan de houtgrond Quamabo stoomopwaarts en stroomafwaarts aan de houtgrond Horeb. De plantage lag tegenover Jodensavanne. De eigenaren waren de erven A.W. Oppenheimer uit Paramaribo op 1 juli 1863. Toen kregen 50 slaven de vrijheid:Dit zijn de namen van de slaven
Alterf
Amels
Foort
Golf
Handvol
Houtrijk
Lobles
da Mesa
Still
Vlissing
Westfa