Kan iemand mij helpen aan informatie over de herkomst van de naam Kortram?
Voor zover ik weet, is mijn grootvader afkomstig van de plantage Pieterszorg in Commeijne (achttienzoveel geboren).
De naam Kortram komt van de plantage Breukelerwaard aan de Boven Commewijne. in het Surinaams bigi Kuderki
De plantage was in 1863 een suikerplantage.en op 1 juli 1863 werden 101 slaven geemancipeerd.
voor nadere gegevens: volkstelling 1921. te vinden in het Ntionaal Archief te Den Haag. Bij mijn speurtocht naar mijn eigen roots ben ik de naam Kortram diverse keren tegengekomen. Succes.
hoi ik heet ook kortram maar weet bijna niets van deze familie wel weet ik dat mijn opa reetje heette en bij transfaal voetbalde. is er misschien een stamboom te vinde van de familie? of kan iemand mij meer info geven over de familie.
Hoi mijn naam is Dulciene Kortram, Reetje Kortram was een broer van mijn vader Edgar Kortram.Verder woont een groot deel van de familie In Suriname. Alle broers en 1 zus zijn inmiddels overleden.Er zijn nog 4 zussen in leven.Ons gezin bestaat uit drie meisjes en twee jongens en wij wonen allen In Nederland. Als nadereinfo wil stuur mij een mailtje.
Hallo Debora,
Ik ben Glenn Kortram ( 54j ) zoon van Ewald ( Waldie ) Kortram.
Mijn vader heeft ook gespeeld voor Transvaal en was daarna kort scheidsrechter, en was chef van de Openbarewerken , toen nog op de Combé,
in de jaren 60'.Onze familie kan je vinden op Helena-Chritina aan de Pad.v. Wanica. Ik ben opgegroeid in de costerstraat, maar ben geboren in Tourtonne.
Mijn vader was getrouwd met Corry bouters ( mijn moeder ), en we waren met z'n tienen in huis, 7-jongens en 3-meisjes.Mijn vader had drie broers.
In de volgende mail zal ik je meer vertellen, omdat mijn oudste zus Flory
(60j) dat alles bij houdt.
zelf weet ik dat reetje kortram diverse broers en zussen heeft gehad. een tante zag ik geregeld als kind en heb daar ook fijne herrineringen aan. de overige ooms en tante's ken ik niet, of kan ik mij vaag herrineren. bent u dan misschien een van de neven van reetje?