ik probeer al een tijd te weten te komen waar deze naam vandaan komt, en of wij van een plantage afkomstig zijn. zoja welke.
Een stamboom heb ik al maar de Naam. Ik weet dat frimang gron de plek van mijn voor ouders was maar was dat een plantage? In Rotterdam dicht bij de fabriek van VanNelle in Spangen is er een straat die Dulder straat heet.Waar komt dit vandaan?
This message has been edited by 2buzzy van IP adres 82.157.172.146 on Aug 15, 2005 9:46 PM
Dulder is een manumissie naam (personen die voor 01 juli 1863 vrijgekomen zijn). In het manumissieboek van ten Hove/Dragtenstein komen 5 Dulders voor Marianna Jacoba Dulder komt met haar 4 kinderen vrij op 11 december 1841. De eigenaresse was Johanna van Babjean. Omtrent de naamgeving is vooralsnog weinig bekend. De omkeringen (Madretsma) en vernoemingen naar plaatsnamen (Vianen) in Nederland zijn de meest in het oog springend. Maar naar de oorsprong van andere familienamen kan enkel gegist worden. Het zal mij niet verbazen als Dulder een plaatsnaam zal blijken te zijn.
Succes.
Ron