Mijn naam is Norman Cabenda. Mijn stamboom van moederszijde, Ilse Hartogh, nakomeling van de tak Levy Hartogh gehuwd met Sara Salomon de Vries, heb ik reeds aardig up-to-date, en wil nu graag van vaderszijde. De enigen die ik ken zijn August Cabenda, mijn vader, Norman Cabenda, zijn broer, Roland Cabenda, ook een broer en nog een of twee waar ik de namen van ontbreek. kent iemand hun ouders, grootouders, andere broers/zusters/nichten/neven e.d.??
Ik ken een meneer Cabenda die beheerder was van het zwembad de Witte Lotus maar dat is zo een 30 jaar terug.
Hij had enkele zonen die samen met Stanly Latour in een bandje speelden. Ik dacht dat die band de Tramps heette.
Verder ken ik ik een meneer cabenda die voor binnenlandse zaken werkte. omstreeks 1977. Wij noemden hem Cabbie. Hij was samen met Edje Grot lid van een kern van de NPS aan de Kwatta. Een vrouwen kern.
heb je al bij deze Cabenda's geprobeerd informatie in te winnen??
Cabenda ,a a Tasistr 15 43 78 41
Cabenda ,g i Rosalinastr 23 a 47 44 12
Cabenda ,h a Zirkoonstr 26 55 04 07
Cabenda ,i Nepveustr 60 d 47 80 15
Cabenda ,i r Gujavestr 17 45 44 33
Cabenda ,j Schietbaanwg 9 47 70 40
Cabenda ,m r mr. Pasteurstr 7 45 50 00
Cabenda ,n w Prinsessestr 163 bn 54 53 75
Cabenda ,r Drambrandersgrach 12 h 42 49 96
Cabenda ,r n Neptunusstr 12 - 14 45 13 73
Cabenda ,r r Arctonstr 15 45 58 84
Cabenda ,s Freonstr 73 45 62 71
Mr Cabenda was een politieman op Curacao.Een hele rustige man.
Hij is inmiddels overleden.
Ik heb in de jaren zestig met zijn zoon Kyron op school gezeten.
De oudste zoon heet Roy. Verder zijn er nog enkele dochters van Cabenda op Curacao.
zeker weet je niet meer wie ik ben hahahaha ik ben de dochter van joyce cabenda, de zus van jouw papa, ik heb nog twee broertjes, Ben en Eli en we wonen in Groningen
was toevallig op naam aan het zoeken op google en toen kwam ik hier uit
Hi Norman,
Ik zie dit voor het eerst 3 jaren later. Het oudste kind is Tante Ursy. Ze woont in Amsterdam,en de jogste is Tante Agnes,in Suriname. De drie jongens zitten ertussen,Norman,August en Roland.
Nicht Marlene :)
Hi Norman,
Ik zie dit voor het eerst 3 jaren later. Het oudste kind is Tante Ursy. Ze woont in Amsterdam,en de jogste is Tante Agnes,in Suriname. De drie jongens zitten ertussen,Norman,August en Roland.
Nicht Marlene :)
Mijn OVERGROOTMOEDER is een Cabenda , wij noemde haar
moesje.Na Suriname woonde zij in een zijstraat van de Declercqstraat (Adam).
Is met een Marques getrouwd en zij hebben +- acht kinderen gekregen.
Mijn Overgrootmoeder had hindoestaans/portugees bloed.
Mijn Oma was één van de oudste kinderen en trouwde later met een Gerding , zij kregen ook weer acht kinderen,
Gerda, Jan , Myrna, Glenn,Hugo, Astrid,Marijke ,Gerold
Ik ben ook opzoek naar de stamboom van de
fam.Cabenda ,dit omdat mijn schoonzusje namelijk ook
Cabenda bloed heeft en misschien zijn wij wel verre nichten,
Volgens mijn tante zijn alle Cabenda's in Suriname
familie van elkaar. Maar is dat zo??
Ben opzoek naar broers en zussen van mijn overgrootmoeder.
Er woonde ook een Guyanese tak Cabende in Suriname aan de Wagenwegstraat.
Wie ik mij kan herinneren zijn Vernon Cabende.
Ook Mark en Grace Cabende, zoon en dochter van Coronel.Zou graag willen weten hoe het met deze twee gaat, vooral met Grace.
Opzoek naar een tante Leonie Cabenda (Hoofddorp) kom ik op deze website terecht.
Mijn net overleden moeder, Waveney Cabenda, is de tante van Mark en Grace (die in Almere wonen). Hun vader is Freddy Cabenda (woont Almere). Zijn broer Iwan Cabenda -Cabbie- (overleden te Amsterdam) is degene die in Suriname bij binenlandse zaken heeft gewerkt. Zijn zoon en dochter, Michael en Cherryl-Ann Cabenda wonen ook in Amsterdam.
Mijn moeder is in Suriname geboren, maar is samen met haar broerje Philip (overleden te Canada) als kind naar Guyana geemigreerd. Mijn moeder Waveney Cabenda, geboren 1 mei 1930 en gestorven 13 mei 2008, had ook nog een broer George (overleden te Suriname), zus Marjorie (overleden te Suriname) en zus Daphne (overleden te Amsterdam). Daphne Cabenda had een zoon (overleden te Amsterdam) die Vernon heette. Mijn opa heette Philip Cabenda.
Ik heb de hele familie gekend, dus ook je moeder, want ik kwam vaak over de vloer bij hen aan de wagenwegstraat.Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik daar ging was het zo'n/ongeveer 50 jaar geleden.
Tante Marie "Moesje" en Herman, mijn vader waren zus en broer.
No score for this post
October 12 2008, 1:34 PM
Ik ben Ernest de zoon van Herman Cabenda. Mijn opa en oma waren de ouders van: Marie, Louise, Jean, Herman, Alice en nog enkele andere kinderen.
Een zus van je oma was getrouwd met Mario Vasconcellos en een andere zus met de Vries. Verder had je oma nog 2 broers. Tante Louise had een dochter Sylvie die getrouwd was met dokter Sam Hagens en een zoon Johan die was weg- en waterbouwkundige.
Tante Alice en Marie woonden in A'dam. Oom Jean, Herman (mijn vader) en nog enkele van de broers woonden op Aruba n Curaçao.
Tante Marie "Moesje" en mijn vader Herman waren zus en broer
Score 1.0 (1 person)
October 12 2008, 1:04 PM
Hallo,
Ik ben de zoon van Herman Cabenda. Mijn vader was de jongste van de kindern van mijn opa en oma. Mijn opa en oma waren de ouders van o.a.: Louise,Jean, Marie, Herman, Alice en nog enkele andere kinderen waar ik naam niet meer van weet.
Oom Jean, mijn vader en nog enkele broers hebben op Aruba gewoond. Tante Louise is in Suriname gebleven. Tante Alice en Marie hebben in Nederland gwoond. Tante Alice heeft in A'dam aan de Ferdinand Bolstraat gewoond en was getrouwd geweest met meneer Bodeutsch.
Een van de dochters van tant Marie was getrouwd met Mario Vasconcellos. In Nederland heeft de familie in Den Haag gewoond. Een andere dochter was getrouwd met ene meneer d Vries. Een dochter was getrouwd met Gerding.
Van tante Louise herinner ik mij nog 2 van haar kinderen. Sylvie die getrouwd was met dokter Hagens en Johan die was weg en waterbouwkundige.
Op Aruba en Curaçao wonen nog enige familieleden.
Ik was nieuwsgierig naar familieleden met de achternaam Cabenda en zocht vandaag op Google. Ik moest even diep in mijn geheugen teruggrijpen.
N.B. Wet je dat in Angola (Afrika) een plaats is die Cabinda heet.
Ik ben eigenlijk op zoek naar mijn voorouders en stamboom van mijn opa en oma.
sorry, my written Dutch is not very good (I am German), so I write in English.
My husband is Roy Cabenda, son of Cornelis Cabenda. Cornelis father was Julius Cabenda, one of your father Herman's brothers. Cornelis still lives in Aruba, so does his brother Jules.
Jean Cabenda, another brother of Herman, died a couple of years ago; he had a shop in Oranjestad, Aruba ("J.E.P. Cabenda").
I found some information about the family on http://stamboomonderzoek.com; unfortuately there is no information about Herman's father, but his mother is mentiones as Adelaida Bendt.
Ik heb Grace en Marc Cabenda goed gekend.
Helaas kreeg ik het droevige bericht dat zij beiden recentelijk zijn overleden.
Heb jij Marc Cabenda gekend c.q. ontmoet ?
Ik schrok van het bericht dat ze beiden zijn overleden. Ze waren toch nog zo jong. Heb ze ook gekend van school. Zijn ze tegelijkertijd overleden? Hoe zo?
Grace had toch ook kinderen. Ik hoorde van een zoon en een dochter. Zijn die ook Cabenda?
Inderdaad waren zij nog jong. Grace was getrouwd met de neef (Alvares) van haar ex-man. Uit dat huwelijk is dochter Mallory geboren. En Nevill uit haar 1e huwelijk.
Grace (53 jaar) is in oktober 2008 overleden aan een hartstilstand en Marc (48 jaar) was zwaar gehandicapt door een auto-ongeluk en is na 16 jaar in slaap overleden in een verzorgingstehuis op 21 december 2008. Zij liggen bijelkaar in een graf in Almere-Haven.
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
gr.