Ik ben op zoek naar mijn opa van vaderskant..
De naam van mijn vader was Hendrik Johannes Chin Tjauw Yin geboren 30 Januari 1947...Heeft een broer Marcel waarvan ik de geb.datum niet weet, maar die heet Chin
De naam van oma van vaderskant weet ik wel Mathilda Kornaat..
Mijn echte naam is Milva, maar die username was al bezet. Mijn zus en ik zijn van 1 moeder en mijn broer Marlon is van een andere moeder.
This message has been edited by 2buzzy van IP adres 82.157.172.146 on Aug 15, 2005 9:43 PM
Beste Milva,
een paar lessen in genealogie
1. Er zijn geen hapklare brokken, waar je een naam in google intypt en alle antwoorden rollen eruit
2. het leuke van deze hobby is het zoeken !!!!
3. het zoeken naar je vader en grootvader pak je op de volgende manier aan: a) praat met je eigen familie eerst, zoek naar familieboekjes, foto's etc. en praat dan met de oudste familie, die je nog hebt, dus oma, tante, opa, oma's zus enz. - tantes zijn hiervoor erg goed - geloof me! Check of er nog familie van je vader in leven is: echtgenote, andere kinderen, broers, zussen, neven enz. Zij weten de naam van de vader misschien wel.
4. Als je vader in Nederland is overleden, kun je bij het CBG? (he website!) in Den Haag een persoonskaart aanvragen, daar staat dan meestal de naam van de ouders op.
5. Zit je zelf in Suriname, nog makkelijker, ga naar de burgerlijke stand en haal daar de informatie met zijn geboortedag.
6. Afhankelijk ervan of je in Suriname of Nederland zit, en je hebt de eerste stappen al in de familie gedaan, en stel je bent in Nederland en stel je bent al bij het jaar 1921 aangekomen, d.w.z. je hebt de namen van je vader's ouders, dan ga je naar het nationaal archief in Den Haag (ook bij het Centraalstation) en daar zoek je in de volkstelling van 1921. Tja, een twee drie gaat het nu eenmaal niet.
7. Stel je komt een familielid op dit forum tegen, die zelf al de hele familie-stamboom heeft uitgezocht en je krijgt hem kant en klaar als attachment - leuk, maar zie boven, het leuke is het zelf zoeken
(ha, ha, ha) Doeiiiiii
Dat was weer een lesje van Tante Christel
1. Er zijn geen hapklare brokken, waar je een naam in google intypt en alle antwoorden rollen eruit
Dat klopt en weet ook wel dat ik zo niet moet zoeken.
2. het leuke van deze hobby is het zoeken !!!!
Dat is zo, maar als je niet verder komt
3. het zoeken naar je vader en grootvader pak je op de volgende manier aan: a) praat met je eigen familie eerst,
Mijn vader is overleden en die wist het dus alleen..Hij had geen of weinig contact met de familie
4. Als je vader in Nederland is overleden, kun je bij
het CBG? (he website!) in Den Haag een persoonskaart aanvragen, daar staat dan meestal de naam van de ouders op.
Ze hebben een fout gemaakt met mijn vaders achternaam
Chin is de achternaam van mijn opa en Tjauw Yin zijn voornaam.
6. Afhankelijk ervan of je in Suriname of Nederland zit, en je hebt de eerste stappen al in de familie gedaan, en stel je bent in Nederland en stel je bent al bij het jaar 1921 aangekomen, d.w.z. je hebt de namen van je vader's ouders, dan ga je naar het nationaal archief in Den Haag (ook bij het Centraalstation) en daar zoek je in de volkstelling van 1921. Tja, een twee drie gaat het nu eenmaal niet.
Er is dus niks bekend over die naam en heb ook al gekeken wanneer hij naar suriname is gekomen.. Er is niks te vinden hierover