ik ga het nog een keer proberen, ik had al 1 reaktie gekregen op mijn vorige bericht, graag zou ik daarom aan anonymus willen vragen maar ook aan elk ander, of hij/zij ook nog gegevens van deze families heeft van vanaf 1900 tot nu???
Alvast heel erg bedankt,
Me moeder is een Uiterloo, maar de andere familienamen ken ik niet. Zijn ze familie van elkaar ofzo.
Ik zou ook meer informatie van de familie Uiterloo willen hebben want we kennen ze amper.
het enigste wat ik weet is dat mijn schoonmoeder haar moeder Maria Uiterloo heette en geboren was in Paramaribo op 21-08-1901, Mijn schoonmoeder d'r opa was een metselaar en heette Petrus, Jacobus Uiterloo.
Meer weet ik er ook niet van, daarom deze zoektocht.
Maar leuk dat je gereageerd heb.
Groetjes, Nana
hi ik weet dat mijn moeder kotzebue heet van haar achternaam en haar vader heet ook kotzebue. een oudtante van mij zegt dat deze achternaam afkomstig is uit duitsland. Ik wil dat echt grondig uit gaan zoeken maar ik weet niet hoe. Kan iemand me helpen het zou fijn zijn als er ook iemand is die kotzebue heet en er meer over weet.
Hallo Tanja,
de naam Kotzebue werd aan 15 vrijgemaakten in 1863 op de plantage Alliance in Mattapica gegeven. Dat men denkt, dat er misschien een Duitse achtergrond aanwezig is, is niet zo vreemd, want er bestond een Duitse schrijver "von Kotzebue" aan het eind van de 18e eeuw, overleden in 1819.
Zeker niets te maken met de naamgeving in Suriname.
Wel valt op, dat de meeste slaven op Alliance een Engels klinkende naam kregen, (naast b.v. Luxemburg en Lamur etc.) dus er is ruimte voor gissing, waarom juist deze naam voor deze groep gekozen werd. Misschien kan een andere forum lezer hier haar/zijn licht over laten schijnen.
groet
Christel
grappig mijn moeder heet dina maria uiterloo
maar. zij en haar zussen en broers zijn door mijn oma opgevoed.
weet er eigelijk niet zo veel van.
maar die krijg je als je je eigen achter naam intypt op google.