<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

Hulp met de surinaamse en nederlandse cultuur verschillen

March 7 2004 at 7:25 PM
No score for this post
  (no login)
van IP adres 83.117.14.113

Voor het maken van mijn opdrachten van school (verpleegkundige opleiding) ben ik opzoek naar informatie over:
De surinaamse cultuur en nederlandse cultuur verschillen en specifiek
-De normen en waardes (bv reinheid,privacy)
-speciale gewoontes of rituelen rondom lichaamsverzorging
-verschil ouderen en jongeren binnen de cultuur met betrekking tot hygiene..

Hellaas kan ik hierover maar weinig vinden op het internet.

Ik hoop dat jullie mij hiermee iets verder kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Vriendelijke Groet
Bianca

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(no login)
216.152.170.197

cultuur verschillen

No score for this post
March 7 2004, 11:49 PM 

Beste Bianca,
het lijkt me interessant wat je aan het onderzoeken bent, ik ken het boek niet, dat op deze web-site wordt besproken, maar ik denk dat het je al een beetje op weg kan helpen.
http://www.parool.nl/artikelen/COL/1071210091189.html

Ik weet zeker dat hygiene in de Surinaamse samenleving een hele grote rol speelt, maar dat is waarschijnlijk in ieder tropisch land belangrijk.
Misschien kun je ook kleine interviews afnemen in bejaardenhuizen, verpleeghuizen of een ziekenhuis. Mijn schoonmoeder b.v. heeft altijd erg veel moeite gehad om bij kleine ingrepen op een zaal samen met mannen te moeten liggen. Iets wat in andere delen van de wereld waarschijnlijk totaal uitgesloten is - maar kennelijk in veel Nederlandse ziekenhuizen heel gewoon.

Ook het eten in het ziekenhuis is vaak alleen maar op Nederlandse patienten afgestemt, hier zou je ook veel opmerkingen over horen, als je zou vragen, maar je moet natuurlijk eerst een vertrouwensrelatie opbouwen. Je kunt ook met mensen uit de thuiszorg praten. En ik snap niet dat je er geen literatuur over kunt vinden, ga toch even langs in de openbare bibliotheek want er moeten boeken en zelfs studiemappen over alle mogelijke onderwerpen liggen.
groet Christel

(no login)
213.17.42.170

winti in de psychiatrie

No score for this post
April 14 2004, 9:16 PM 

Hallo,
voor mijn studie heb ik een artikel geschreven over Winti in de psychiatrie.Als je geinteresseerd bent kun je naar de website van MIKADO
of mail zodat ik het je kan opsturen.
Groet,
Ingrid Sporkslede

Current Topic - Hulp met de surinaamse en nederlandse cultuur verschillen
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2010 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement