A.L Wong (Inloggen prinswong) van IP adres 80.60.157.47
Wie o wie heeft er informatie over de achtergrond van de familie Glans??
Mijn oma heette van haar meisjesnaam Glans.
Ik ben op zoek naar informatie over de tak Glans-de Pina (of di Pina??)
Verder ben ik benieuwd waar de naam Glans nu vandaan komt.
Ga naar het Nationaal Archief en raadpleeg de bevolkingstelling van 1921.
Bij mijn eigen stamboomonderzioek ben ik de naam Glans vele keren tegengekomen. De mensen van het archief helpen hierbij.Naast gegevens per huis worden ook geboorteplaats en datum vermeld alsmede met wie ze getrouwd zijn. Dit vormt een hele mooie basis om verder naar de toekomst of naar het verleden te gaan.
Succes verder
Ik heb in de jaren 50-60 een familie Glans gekend in Suriname, eigenaars van "De Toko C.G.Glans", een warenhuis aan het Kerkplein-Paramaribo..
De latere (junior)chef heette Freddy Glans en trouwde met ene mej.Getrouw, die akela was bij de padvinderij.
Voorts herinner ik mij een oudere dochter uit deze familie die trouwde met mijn klasleraar op de St. Willibrordusschool, de heer ... Baal, broer van de arts dr. Baal.
Dit (zeer vrome katholiek) echtpaar Baal-Glans heeft toen gewoond in een kapitale villa aan de Prins Hendrikstraat-Paramaribo vlak naast de familie Durgaram.
Gisteren hebben mijn zus Yvonne Gagliardi (bijgenaamd Muisje) en ondergetekende een bezoek gebracht aan Haddi de Pina en Nora.
Dit naar aanleidng van het onderzoek naar onze roots, die door middel van mijn grootmoeder Euegenie Hervina de Pina met hen verbonden is.
Ook ter sprake kwam uiteraad de connecties tussen de Oostindische familie de Pina en de Westindische familie de Pina, waarbij uw naam Wong en die van Glans gevallen zijn. Tezamen met Chandler, Merkiet en die van Swensen gevallen zijn.
Uiteraard draag ik kennis van de Familie de Pina en wil graag de infromatie met u delen met betrekking tot de vereder verdieping van uw genalogie.
Hoop u hiermede voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd.