Echt waar, jouw opa die Alfred heette. Hij leeft niet meer volgens mij. Ik dacht dat ze van coronie waren. Want die opa Tjon dus opa Alfreds vader die was een coronie chinees. Of weet jij dat niet. Wie van je ouders is Tjon Afo. Een zoon of dochter van Opa Alfred. Hij was toch bus chauffeur op lijn 3 in suriname. Weet je welk jaar hij is overleden" en hoeveel kinderen hij heeft ik ben erg nieuwsgierig ik wil zo graag mijn familie leren kennen.
Ik heb opa Alfred gekend, hij was buschauffeur op lijn 3 en is overleden een week na dat een andere neef van hem Baas Joe (Ik geloof Johan Tjon Affo) overleden was. Ze zijn beiden samen begraven op de RK begraafplaats. Het zijn mijn moeders neven van haar Moeders kant(Francisca Lie A lien- Tjon Affo). Wij hebben een foto van overgrootvader Tjon Affo die met de 2e groep chinese immigranten naar Suriname kwam. De kinderen van Baas Joe wonen in Coronie. Wil je meer weten dan kan ik meer Info sturen. Maar wie zijn jouw ouders?
Hallo Martin en Shirley
Ik ben een kleinzoon van die Tjon-Affo die uit china afkomstig is.
Mijn grootvader was Alphonsus Tjon-Affo (bas Fon).
Ik ben bezig met de stamboom van Tjon-Affo, maar ken jullie niet,dus zou graag meer informatie van jullie willen hebben.
Alle informatie is welkom.
En als jullie vragen hebben kan ik jullie misschien verder helpen.
ik ben ook op zoek naar de stamboom van de fam tjon afo. Mijn opa was eddy tjon afo aka kokopad in coronie.Zijn zus edith is ook een paar jaar geleden overleden. Hij heeft nog een broer alfred volgens mij en een zus loes die nog in leven zijn. Zijn vader kwam uit china en had kinderen met mevrouw slijngaard. Ik heb ze beide nog op foto staan. Laat me wat weten als je wat meer weet.
groetjes,
rob
alfred tjon affo was mijn opa
vader van mijn vader
hij heeft een heleboel kinderen
van mijn oma alleen al heeft hij 13
daarnaast hoor ik van mijn oma dat hij nog meerdere vrouwen heeft gehad
Hoi Shirley,
Helaas klopt het niet wat jij geschreven heb. Johan en Alfred waren broers van elkaar en geen neven ze zijn op 13 en 14 oktober 1977 gestorven. Ik ben een dochter van Johan. Hij heeft nog twee kinderen die in coronie wonen. Bijna al zijn kinderen wonen in nederland.Er zijn meerdere Alfreds in de familie dus lijkt het me handig als er ook een leeftijd bijstaat het hoeft niet de juiste te zijn als het maar benadert wordt. Ik ben erg benieuwd wie jou ouders zijn. Mocht je nog meer informatie willen laat het weten.
Ben ook erg benieuwd naar de foto. Ik heb er ook één maar niet alle kinderen staan erop.
Zeg als je een dochter bent van johan dan ken enkele zusters van je en jouw moeder. Heet ze niet Esselien Richaards, Je zus Myra ken ik ook en nog twee andere zusters waaronder Glenda. Mijn moeder is een lie a lien en ook van Coronie. Mail mij maar dan stuur ik de foto op.
Hi Shirley,
Wat aardig van je om de foto door te mailen, alvast bedankt. Mijn moeder is inderdaad Esselien Richards; Glenda is mijn oudste zus en Myra de jongste en die andetre heet Claudia. Wat is jou moeders voornaam, ik ben erg nieuwsgierig. Ken jij tante Olga Chin young-Tjon affo. Was jij op ook op haar 80ste verjaardag? Als dat zo is dan hebben wij elkaar waarschijnlijk gezien.
ALFRED TJON AFFO IS DE VADER VAN MIJN VADER!
ER IS MAAR 1 FOTO VAN HEM DIE IK KEN
MET 2 MANNEN EN EEN VROUW WAT VOOR ONZE FAMILIE EEN RAADSEL IS
IK WIL WETEN WIE NOG MEER FAM IS VAN ALFRED TJON AFFO
IK HEB HELAAS GEEN SCANNER
ANDERS KON IK DIE FOTO DOORMAILEN
TROUWENS IS HIJ AL (GELOOF IK) 30 JAAR DOOD
HIJ WERD NOOIT MEER WAKKER
HIJ IS DOODGEGAAN IN ZIJN SLAAP
Zou je zo vriendelijk willen zijn om contact op te nemen met mij? Ik ben een van de stamboomonderzoekers van de Tjon Affo's (alle spellingen). Mijn schoonmoeder was Erna Tjon-Affo en ik ben nog altijd druk bezig met alle nazaten in kaart te brengen.
Ik heb 2 Alfreds in mijn databestanden en gezien het feit dat jij zegt dat je opa al 30 jaar dood is, moet hij Alfred Anthonius Heinrich, roepnaam Oom Tjon/Tjonna/Alfred zijn die op 14 oktober 1977 is overleden en begraven op de R.K. Begraafplaats. De ouders van deze Alfred waren: Richard Tjon Jen Tin Tjon Affo en Magdalena Ernestina Tay.
Neem a.u.b. contact met me op (via e-mail) om deze tak verder te actualiseren. Alvast bedankt.
Mijn naam is Patricia Djojosoetirto, oudste kleindochter van Henna Vas(ZALIGE 2008) en was getrouwd met Alfred Tjon affo hij was buschaffeur op lijn 3, hij was op de zelfde dag overleden, (57 jaar) met zijn broertje Bass Yoe of joe?
Opa Alfred dronk altijd hij was verder een rustige lieve man, hij was lang! Me moeder heeft een foto van hem waar hij met 4 anderen familieleden opstaat. Een vrouw (waarschijnlijk zijn zusje) en nog 3 anderen mannen waar schijnlijk 2 broertjes en een zwager niet zeker wie?
Opa Alfred Tjon affo had met Henna vas 6 kinderen waar onder mijn moeder Chynthia Tjon affo (getrouwd met Djojosoetirto, 4 kinderen waaronder ik, 2 zusjes en een broertje) dan krijg je Denise Tjon affo, Ernest Tjon affo, zalige jimmy Tjon affo 10-06-2007, Patrick Tjon affo en zalige ursica kort na de geboorte overleden.
Ik heb sinds vorig jaar op reggae sundance een nichtje van me ontmoet Sharon tjon affo van Oom Bass joe zijn kant toevallig was ik daar gisteren op een verjaardag van een tjona neef (het was de bom, ter info)!! Ik dacht dat mijn oma (Henna Vas) haar famkant groot is, maar die van Opa tjona is moro biggider hahahaha Tjading nee ekte!!
Ja een aantal jaren geleden sta ik in de trein zie een lief omaatje die weer op mijn overleden overgroot oma leek Thelma Hennar- nurse. Ik vroeg aan die oma van in de trein moet ik u helpen uitstappen? Ja me kind, we praten onderweg wie is je vader, wie is je moeder! Nu komt het! Blijkt dat ik met een nicht of zuster van opa Alfred Tjona praat, Oma Netty Tjon affo of was getrouwd met tjon affo ( weet het nu ook niet meer hoor) in ieder geval ze woont in Rotterdam ben helaas contact verloren, helaas want oma Netty ze is een schat van een oma en het had zo moeten zijn, dat ik haar moest helpen die dag ze heeft me meteen kennis laten maken met haar dochter en haar kinderen. Dat was in Bos en lommer. (Misschien kan iemand me helpen met het nummer of adres van oma Netty)
Ja verder ontmoet ik steeds meer Tjon affo's want onze Opa Tjon zat niet still if you know whate i mean!!! wie nieuwsgierig is naar de rest van de fam A. Tjon affo kan op hyves patti_djojo de rest zien! Succes alle Tjon affo's!!!!
ALFRED TJON AFFO IS DE VADER VAN MIJN VADER!
ER IS MAAR 1 FOTO VAN HEM DIE IK KEN
MET 2 MANNEN EN EEN VROUW WAT VOOR ONZE FAMILIE EEN RAADSEL IS
IK WIL WETEN WIE NOG MEER FAM IS VAN ALFRED TJON AFFO
IK HEB HELAAS GEEN SCANNER
ANDERS KON IK DIE FOTO DOORMAILEN
TROUWENS IS HIJ AL (GELOOF IK) 30 JAAR DOOD
HIJ WERD NOOIT MEER WAKKER
HIJ IS DOODGEGAAN IN ZIJN SLAAP
Ik ben Sandra Janssen mijn vader is Rainald Janssen een zoon van Lina Tjon affo.
Mijn Oma Lina Tjin Affo was getrouwd met dhr.Evert Heinrich Janssen.
Leuke oude foto's en relevante familie geschiedenis is van harte welkom.
door wat te google ben ik hier terecht gekomen. dacht altijd dat de familie tjon affo heel klein was en mijn moeder kon mij nauwelijks iets over de familie vertellen en mijn oma is al in geen jaren meer in suriname geweest. mijn oma heet Magdalena Desiree Tjon affo en is de oudste dochter van Johannes Ernest Tjon affo en Agusta Stam. mijn oma heeft 5 kinderen waarvan er 4 in nederland en een is weer in suriname gaan wonen.
door wat te google ben ik hier terecht gekomen. dacht altijd dat de familie tjon affo heel klein was en mijn moeder kon mij nauwelijks iets over de familie vertellen en mijn oma is al in geen jaren meer in suriname geweest. mijn oma heet Magdalena Desiree Tjon affo en is de oudste dochter van Johannes Ernest Tjon affo en Agusta Stam. mijn oma heeft 5 kinderen waarvan er 4 in nederland en een is weer in suriname gaan wonen.
Hallo allemaal we are familie de naam van mijn oma+moeder is Tjon Affon maar volgens mij gaat het om de zelfde familie de zus en de broer van mijn oma woonden op coronie tante edith en oom Coco er woonde een zus op lapoel zij heete Lena en er woonde een op Nickerie samen met mijn oma die heete Ada verder hadden zij nog een zus die was met Beck getrouwd haar voornaam ben ik vergeten.
Mijn moeder was getrouwd met Reinier Lie A Tjam de fam Lie Alien is ook familie van mijn moeder ik kende oom August Lie A Lien heel goed ik heb contact met zijn kinderen.
Ik wil graag weten als het een schrijf fout is waardoor de twee namen anders geschreven worden maar om de zelfde familie gaat.
Groet,
Shirley