<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

opzoek naar voorouders familie faerber in coronie !!!!!!!!!

September 30 2004 at 12:18 AM
Score 1.0 (1 person)
  (no login)
van IP adres 145.53.6.33

lieve mensen ik ben op zoek naar mijn voorouders.
Die plantages hadden in coronie.
wie kan me helpen????
alvast bedankt!

This message has been edited by 2buzzy van IP adres 82.157.172.146 on May 8, 2005 2:02 PM

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply
dikland
(no login)
206.61.43.221

faerber

Score 5.0 (1 person)
September 30 2004, 11:41 AM 

F.W. Faerber was zaakgelastigde van de familie van Tholl, eigenaar van diverse plantages. Hope, Welgelegen, Hamilton en Inverness werden in 1825 ambtshalve door hem beheerd.
In 1889 was ene A. Faerber gezagvoerder op de plantage Oudersorg en Vriendsbeleid aan de Commewijne.

Bovengenoemde F.W. Faerber deed wel meer zaken in onroerend goed, blijkens bijvoorbeeld de volgende advertentie:
De Surinaamse Courant no.60: 29-07-1809
De Wed. J.H. BORGFELD presenteerd uit de hand te koop, haar huis in de Watermoolen straat; addres by dezelve of by F.W. FAERBER.

meer info over deze plantages bij www.surinamehelppagina.com in de sectie plantages.

===================

In de nieuwe oranjetuin te Paramaribo ligt een klein meisje begraven:
Faerber C. G.
"dochter van P. Faerber"
04-06-1839
30-04-1844
vlgns acte:"..in het huis L C No.... overleden is Christina Carolina Catharina, geboren te Suriname op 4 juni 1839, dochter van de comparant en Gerhardina Paulina Christina Meurs" de aangever is Pieter Faerber, vader van de overledene.

===================

In 1846 woonden er volgens de wijkregisters een aantal Faerbers in Paramaribo:

Aan de Steenbakkersgracht LDN 159 de kleurlinges Theodora en Maria Petronella Faerber, beroep niet genoemd, beiden Luthers. In het huis woonden in totaal 10 mensen, er waren geen slaven.

Aan de Maagdenstraat LCN 83b woonde de ambtenaar Pieter Faerber en Gerhardina P.C. Meurs, en voorts (hun kinderen ?) Pieter F. en Gerhardina P.S. Faerber. De Faerbers waren Luthers, Meurs was gereformeerd. Verder was er nog ene Johanna Rijzig, en 3 slaven.

groeten !

Philip Dikland

Anonymous
(no login)
145.53.6.33

hartelijk ,hartelijk dank!!!!!!!!!!!!

No score for this post
October 1 2004, 7:31 PM 

ik wil jullie heel erg bedanken.(philip Dikland en Christel)
ik ben hartstikke blij met jullie informatie

Christel
(no login)
216.152.170.188

Faerber

No score for this post
September 30 2004, 2:03 PM 

Op de pagina van de wereldtentoonstelling, zie http://esf.niwi.knaw.nl/esf1996/project/surinam.htm
staat, dat de heer Faerber Landdrost was voor Coronie, dus in het jaar 1883. Daar zitten er aardig wat generaties tussen, maar een Landdrost is makkelijk te vinden in de literatuur en de bronnen.
Christel

Current Topic - opzoek naar voorouders familie faerber in coronie !!!!!!!!!
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement