Ik ben op zoek naar de voorouders van mijn man geb. in Suriname Humphrey Sardjan. Zijn moeder heet van achternaam Karsowidjojo en zijn vader Sardjan. Ik heb al het e.e.a. gevonden op de historische database. Maar wie zoekt ook naar deze families? of heeft meer informatie?
Je zit er geheel naast!!! Het is niet Roy Karsowidjojo maar Roy KarsoDIKROMO en dat zou je moeten weten want hij is inderdaad getrouwd met (je tante???)Silvie Eskak.
Kortom, Roy Karsodikromo heeft geen enkele familieband met Humphrey Sardjan waarvan de moeder Karsowidjojo heeft met haar eigen meisjesnaam.
Hoi Marian,
Ik neem aan dat je zoektocht gericht is op de voorouders van je man, dus zowel de familie Karsowidjojo en Sardjan.
Inzake overgrootmoeder Karsowidjojo beschikken wij wellicht over dezelfde gegevens, want die heb ik ook opgehaald uit de Database. De woonwijk Kaoeman, waar zij vandaan komt, gelegen in het plaatsje Pekalongan (Indonesie) bestaat nog. Er is helaas geen registratie van haar familieleden in het bevolkingsregister aldaar terug te vinden om de simpele reden dat in die tijd niets schriftelijk werd bijgehouden.
Zijn moeder Painten Sardjan-Karsowidjojo kan jou uiteraard veel vertellen over haar eigen familie die gespreid in Nederland en in Suriname wonen, met name van haar generatie en de jongste generatie. Dat geldt ook voor zijn vader Legiman Sardjan.
Voor de goede orde, ik ben een tante van Humphrey Sardjan en een nicht van zijn moeder. We hebben elkaar een paar keer ontmoet in Delfzijl.
Mocht je meer willen weten, dan kun je me uiteraard via e-mail bereiken.