November 3 2004 at 10:26 PM No score for this post
(Inloggen smackintosh) van IP adres 213.10.165.205
Ik ben op zoek naar voorouders van mijn overgrootvader
James Gordon Mackintosh,
Hij is geboren rond 1832(niet exact bekend) overleden op 27 juli 1902 te Paramaribo.
Hij was districtscommissaris van Albina.
Op 22 mei 1873 is hij te Nwe Rotterdam, Nickerie getrouwd met Wilhelmina Johanna Bartho.
Zij kregen acht kinderen te weten Isabella Margareth Mathilde, Reginald Alexander Isidoor (mijn Opa), Helene Elisabeth Jane, Wilhelmina Louise, James William, Eleonora Lodewika en Emile.
James Gordon Mackintosh had twee broers, John Robertson en Roland en twee zussen te weten Beatrix en Isabella Marquerita.
Macintosh, William (familiegraf)
proprietor of plantation Inverness upper district of Nickerie
onbekend - 03-05-1848
vlgns overlijdensacte:"…in het huis L B N 61, is overleden William Mac Intosh, geboren te Inverness…".
register 1848 folio 118
Macintosh, Anne
beloved wife of Alfred Ricketts
onbekend - 25-03-1862
vlgns overlijdensacte:"…in het huis aan de Knuffelsgracht L A N 229, is overleden Anne Mac Intosh, echtgenoot van Alfred Ricketts…van beroep geen, gewoond hebbende en geboren in deze kolonie, dochter van wijlen Nancy Campbell".
register 1862 folio 102
Macintosh, Catharina
23-12-1837 - 02-08-1883
Macintosh,Ch. (Christina)
weduwe van P. C. May; "ter nagedachtenis van onze moeder"
10-08-1835 - 27-07-1904
vlgns overlijdensacte:"…in het huis aan de Jodenbreestraat L C N 87 is overleden Christina Mac Intosh, weduwe van Pieter Christiaan May….zonder beroep…geboren in Suriname…dochter van wijlen Eva MacIntosh…"
register 1904 folio 691
Macintosh esquire, Alexander
of plantations Leliendaal, Bantoskine (?) "after a short and sudden illness….much and justly regretted by a large circle of friends and acqaintances"
1803 - 18-12-1853
vlgns overlijdensacte:"…aan de Waterzijne L A N 100, is overleden Alexander Macintosch, echtgenoot van Louise Henrietta Sibelle de Villeneuve…van beroep Koopman, gewoond hebbende binnen deze kolonie, geboren te Inverness (Schotland ) zoon van wijlen Alexander Macintosh en Ann Cameron, wonende de moeder te Inverness(Schotland)...voor deszelfs aankomst binnen deze kolonie het laatst gewoond hebbende te Berbice".
register 1853 folio 317
Mack Intosch, William
5-9-1830 - 05-04-1890
vlgns overlijdensacte:"…in het huis aan de Wagenwegstraat L A N 257, is overleden William Mack Intosch, ongehuwd…zonder beroep, geboren in Suriname, gewoond hebbende te Paramaribo, zoon van wijlen Nanny Campbell".
register 1890 folio 308
May,Pieter C(hristiaan)
18-10-1832 - 14-08-1896
vlgns overlijdensacte:"…op de Plantage Wederzorg, is overleden Pieter Christriaan Maij, echtgenoot van Christina Mac - Intosh…van beroep aannemer van openbare werken, geboren in Suriname, gewoond hebbende te Paramaribo, zoon van wijlen Adriana Finette Maij".
register 1896 folio 679
Ricketts, Alfred
widower of Anne Macintosh; "this stone is erected by love and gratitude"
onbekend - 14-02-1863
vlgns overlijdensacte:"…in het huis aan de Knuffelsgracht L A N 229, is overleden Alfred Ricketts, weduwenaar van Ann Mac Intosh…van beroep Planter, gewoond hebbende en geboren in deze kolonie, zoon van Samuel Ricketts en van Elisabeth Meyers…".
In mijn familiedatabase heb ik een Ernest Samuel James Mackintosh (1914-1999) gehuwd met Eleonore Heloise Barend (1909-1998).
Gezien de naam James zou dat best in jouw tak kunnen zitten- de moeder van Eleonore Barend was Anna Maria Abendanon, een zus van mijn grootmoeder, vandaar de connectie met mijn familie.
Je kan overigens een eind vooruit komen met die huwelijksatum- die acte is hier in Suriname toegankelijk en levert doorgaans de juiste geboortedatum van bruid en bruidegom op, wat weer kan leiden naar hun ouders.