Persoonskaart van Willem Jacobus Kenswil
Willem Jacobus Kenswil is geboren in 1818 in Paramaribo, Suriname. Willem Jacobus is overleden. Willem Jacobus trouwde, ongeveer 40 jaar oud, omstreeks 1858 in Paramaribo, Suriname met Dorothea Albertine Emanuels, ongeveer 37 jaar oud.
Notitie bij het huwelijk: Folium 268 huweliksregister periode 1857-1861
Wonen in 1846 aan de Keizerstraat 234 b.
Dorothea Albertine is geboren in 1821 in Paramaribo, Suriname, dochter van Philip Isaac Emanuels. Dorothea Albertine is overleden.
Notitie bij Dorothea Albertine: Emanuels, Dorothea Albertina
slavennaam Doortje geslacht V beroep onbekend eigenaar/vrijlater P.J. Emanuels datum cautie onbekend bedrag cautie 0 datum borgtocht 28 november 1840 bedrag borgtocht 500 borgen Andries Roelofsz en Reinhard Gollenstede aanmerkingen GR 31-12-40, no. 1598; de vrijgever verzocht Gouvernement de gemanumitteerde met de naam Emanuels te begiftigen. Aangezien de in Suriname wonenden Emanuels accoord gingen, werd verzoek toegestaan.
Kinderen van Willem Jacobus en Dorothea Albertine:
1 Jacquelina Anthoinette Francis Kenswil, geboren in Paramaribo, Suriname. Jacquelina Anthoinette Francis trouwde met Tjauw A Hing. Hij is geboren in Tonkwam, China. is overleden op 04-12-1894 in Paramaribo, Suriname.
Notitie: Geslacht man leeftijd jaren 36 plaats van herkomst Tonkwam schip onbekend aankomstjaar onbekend contractcode C1542
2 Wilco Pieter Johannes Kenswil, geboren omstreeks 1850 in Paramaribo, Suriname. Wilco Pieter Johannes is overleden.
3 Henrietta Julia Kenswil, geboren op 07-02-1850 in Paramaribo, Suriname. Henrietta Julia is overleden op 04-09-1926 in Paramaribo, Suriname, 76 jaar oud. Henrietta Julia trouwde met Jean François Vanier.
Ik heb nog heel wat gegevens over afstammelingen en voorouders van beide- de de Vriezen komen voor in de afstamming van Doortje Emanuels.
Hierbij laat ik uit enkele opgezochte gegevens het onderstaande volgen:
IX-aa Jacquelina Anthoinette Francis Kenswil is geboren omstreeks 1860 in Paramaribo, Suriname, dochter van Willem Jacobus Kenswil en Dorothea Albertine Emanuels. Jacquelina Anthoinette Francis begon een relatie met NN Tjauw A Hing. NN is geboren omstreeks 1860 in Tonkwam, China. NN is overleden op 04-12-1894 in Paramaribo, Suriname, ongeveer 34 jaar oud.
Kinderen van Jacquelina Anthoinette Francis en NN:
1 Geertruida Carolina Tjauw A Hing, geboren op 01-05-1880 in Paramaribo, Suriname. Volgt X-bl.
2 Alexandrina Elisabeth Tjauw A Hing, geboren op 05-11-1882 in Paramaribo, Suriname. Volgt X-bm.
3 Herman Johan Lo-Tjaw Bernardinus Tjauw A Hing, geboren op 23-05-1885 in Paramaribo, Suriname. Herman Johan Lo-Tjaw Bernardinus is overleden in Paramaribo, Suriname, 0 dagen oud.
4 Aloysius Johannes Geraldbertus Lim-Soe Tjauw A Hing, geboren op 23-07-1887 in Paramaribo, Suriname. Volgt X-bn.
5 Frans Alexander Tjauw A Hing, geboren op 01-02-1895 in Paramaribo, Suriname. Volgt X-bo.
Kinderen uit huwelijk met Elisabeth Retz
1.Alexander
Kinderen uit huwelijk met Francina Godlieb
2.Herman
3.Jacqueline
4.Cecilia
5.Jeanne
6.Frits
X-bl Geertruida Carolina Tjauw A Hing is geboren op 01-05-1880 in Paramaribo, Suriname, dochter van NN Tjauw A Hing en Jacquelina Anthoinette Francis Kenswil. Geertruida Carolina begon een relatie met Hendrik Theodorus Jacobus van Axeldongen. Hendrik Theodorus Jacobus is geboren omstreeks 1875 in Paramaribo, Suriname. Hendrik Theodorus Jacobus is overleden op 20-04-1943 in Paramaribo, Suriname, ongeveer 68 jaar oud.
X-bm Alexandrina Elisabeth Tjauw A Hing is geboren op 05-11-1882 in Paramaribo, Suriname, dochter van NN Tjauw A Hing en Jacquelina Anthoinette Francis Kenswil. Alexandrina Elisabeth is overleden in 1935 in Maasdriel, 53 jaar oud. Alexandrina Elisabeth begon een relatie met Adrianus van Osch.
Kinderen van Alexandrina Elisabeth en Adrianus:
1 Albertus van Osch.
2 Elisabeth van Osch.
3 Geertruida Marietje van Osch. Volgt XI-bj.
4 Jacques van Osch.
5 Johanna van Osch.
Arie Hemmen komt voort uit de familie van Osch. Afgelopen jaar heb ik voor het eerst met hem kennis kunnen maken. Veel over hem weet ik zodoende niet te vertellen.
Mijn grootvader, Frans Alexander Tjauw-A-Hing is geboren als 5de erkend kind van het stel Jacquelina Anthoinette Francis Kenswil en Tjauw-A-Hing; Mijn vader Alexander Henny Tjauw-A-Hing, oud-mijnwerker, vakbondsman en oud conducteur is in 1997 overleden in Suriname.
Mijn overleden vader Alexander werd volgens zijn trouwboekje geboren uit het eerste huwelijk van mijn opa Frans Alexander Tjauw-A-Hing en Elizabeth Retz, waarvan ik pas kort via het achtergelaten trouwboekje van hem op de hoogte kwam.
Uit het tweede huwelijk van m'n opa met oma Francina Godlieb, werden geboren: Herman, Jacqueline(overleden), Cecilia(overleden), Jeanne en Frits Tjauw-A-HIng.
Zelf ben ik landmeetkundige, civieltechnicus, de bestuurskundige opleiding aan de Eur heb ik 3-jaren gevolgd, helaas niet afgemaakt. Desalniettemin heb aandacht voor onopgeloste politiek en sociale vraagstukken.
Na reactie op dit stuk kunnen we contact blijven houden.
Hallo mijn moeder is eenkenwil en geboren in suriname mijn opa was ook een kenswil van surinaams chineze afkoms Armand leo kenwil heette hij. is dat toevallig familie? X
Hallo mijn moeder is een kenswil en geboren in suriname mijn opa was ook een kenswil van surinaams chineze afkoms Armand leo kenwil heette hij. is dat toevallig familie? X
Ik ben een kleindochter van Johanna van Osch en op zoek naar de stamboom van deze tak van de familie...
Het lijkt me leuk om de stamboom zo ver mogelijk af te maken!
Gelukkig heb ik nu meer informatie waar ik mee verder kan!
Mijn oma, johanna van oss is overleden op 16 april 2006.
zij had zeven kinderen... ik ga van dat gezin een soort stamboom maken, dus de precieze geboortedata, de gehele namen, etc.
Mijn oma, johanna van oss is overleden op 16 april 2006.
zij had zeven kinderen... ik ga van dat gezin een soort stamboom maken, dus de precieze geboortedata, de gehele namen, etc.
De naam kenswil blijk je ook anders te schrijven ik ben een afstammeling van de fam kenswiel met ie maar volgens mij is het allemaal fam.van elkaar maar dat weet ik niet zeker.Mijn opa hete Julius Kenswiel.
In de familiebronregister, blijkt de naam kenswil het omgekeerde te zijn van Wilkens. Het blijkt dat verwekker Wilkens, van Duitse komaf was; er moeten motiverende redenen geweest zijn van de naam kenswil te maken; voor wat betreft kenswiel, ben ik de link nergens in de stambomenqueeste tegengekomen; het is weliswaar interessant te achterhalen hoe de 'e' er is ingevoegd; maar in de stambomenreeks vanaf de Eiliazers tot de Kenswil en Tjauw-A-Hing komt die helaas niet voor; maar ik zal niet over een nacht ijs gaan. Naar de familie brongegevens is met stellige zekeheid te stellen dat families met de naam Kenswiel helaas geen verwanten zijn van Kenswil; Omdat m'n bet-bet-overgrootmoeder geen zussen had en zij telkenmale slechts een kind het licht lieten zien is die mogelijkheid uitgesloten; bet-overgrootvader Kenswil had twee dochters, waarvan m'n overgrootmoeder, de moeder was van m'n opa Tjauw-A-Hing.
Hallo,
Mijn naam is Sabrina Rubia Kenswil, ik ben een dochter van Rudi Walter Jozef Kenswil en hij is de zoon van ?Kenswil getrouwd met Lo Ning Hing, zij kregen samen 11 kinderen w.o. Leo, Irma,Paul,Ernest, Vera, Carmen,Louise,Mavis, Rudi, August en Ronald.
Ik ben de genogram a/h maken van familie Kenswil, kun jij mij misschien verder helpen?
S.Kenswil
Hallo Arnold,
Jij weet best veel af van onze familie. Ik ken Sabrina Rubia Kenswil, dochter van Rudi Kenswil geboren uit Henry Kenswil(26/12/97) en Louise Lo-Ning-Hing(13/01/00). Weet je toevallig of er al een stamboom van fam.Kenswil is gemaakt?
gr Sabrina
Hai beste familie ik ben een zus van Harold ik vind het leuk te zien dat jullie mekaar zo op zoeken ik heb Arie nodig zo gauw mogelijk wie kan me aan zijn adres helpen ik ben in nederland ik heb me email adres gezet dus ik hoop heel gauw wt van hem te horen ik ben binnen kort jarig ik zou het fijn vinden om jullie uit te nodigen zo gauw het kan groetjes van muriel