Ik ben op zoek naar de namen van drie broers Hunt(e) die rond 1863 naar Suriname kwamen. Een van der broers heette Joseph en was later getrouwd met Sina Boksteen. Kan iemand mij vertellen hoe de andere broers heetten en waar zij vandaan kwamen?
Een van de twee andere broers had een zoon, ook genaamd Joseph (naar zijn oom). Deze zoon had een relatie met Alexandrina Maria Lafour.
Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen.
Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
Wilma van der Meijden
Beste Wilma,
de naam Hunte werd in 1863 aan vrijgemaakte slaven gegeven op de plantage Lust en Rust. Zouden er toevallig drie broers met deze naam uit het buitenland zijn aangekomen? Als dit een familieverhaal is, even in de volkstelling van 1921 of in Suriname checken.
Groet
Christel
Mijn PC was kapot maar nu kan ik eindelijk weer mailen en reageren. Hartelijk dank voor de reactie. Kun je me misschien iets meer vertellen over de drie broers? Een heette dus Jacob, volgens mij heette een andere James (deze was getrouwd met Sina Boksteen). Ik hoop dat ik op het goede pad ben. Ik ben van plan om binnenkort naar Den Haag naar het archief te gaan.Daar kom ik misschien ook weer meer te weten.
Elke reactie is van harte welkom.
Met vriendelijke groet,
Wilma van der Meijden
meijdenw@chello.nl
Beste AHA,
Zou je me misschien kunnen vertellen met wie jouw Joseph getrouwd was?
De Hunte over wie ik informatie zou willen hebben was ook een Joseph.Hij zou gerelateerd zijn aan de drie broers.
Het is nog een helepuzzel.
De familie Hunte is van oorsprong afkomstig van Barbados. Ik was 2 weken geleden op Barbados en ben bezig dit te onderzoeken. Wat zeker klopt dat 1 van deze Hunte met een Boksteen is getrouwd. En zijn binnen de familie Hunte nog 2 ouderen die hier alles over kunnen vertellen en dat zijn:
Annie Bohr, woonachtig in Amsterdam
Greta Bohr, woonachtig in Alkmaar
en twee broers:
Louis Hunte, woonachtig in Suriname
Bert Hunte, woonachtig in Suriname
Dit zijn dochters van oma Dika Hunte/Boksteen geslacht. Dit zijn tevens zussen en broers van mijn opa, Reinier Hunte. Kijk op de hyve site: http://familiehunte.hyves.nl/
Stuur me een mail en ik mail je dan mijn telefoonnummer zodat je ik contact met deze ouderen binnen de familie Hunte.