Wie o wie kan mij meer vertellen over de geschiedenis achter deze Surinaamse familienaam. Mijn betovergrootmoeder heette Troy Molly en zij moet rond 1850-1860 zijn geboren in Paramaribo. Ik weet verder helemaal niets over de naam Molly!
1. Molly, Ferdinand
slavennaam Tom geslacht M beroep Landbouwer eigenaar/vrijlater A. DessT (6831: pl Sarah (Coronie) en vrijdom verzocht door A. DessT) datum cautie onbekend bedrag cautie 0 datum borgtocht onbekend bedrag borgtocht 0 borgen onbekend aanmerkingen GR 28-08-58, no. 1162; geb. 1817; zoon van Jane I; GR 30-12-63, no. 1974: verzoekt voor zijn 6 kinderen ontslag staatstoezicht om hen te legitimeren; afgewezen, toezicht geen beletsel voor legitimatie
2. Molly, Sarah
slavennaam Sarah geslacht V beroep Huisbediende eigenaar/vrijlater Pl Burnside (Coronie) en vrijdom verzocht door D. Fraser qq C.A. Cort wed. T. Gray datum cautie onbekend bedrag cautie 0 datum borgtocht onbekend bedrag borgtocht 0 borgen onbekend aanmerkingen GR 09-12-61, no. 1518; geb. 1820; dochter van Truy
3. Molly, Ferdinand
slavennaam Tom II geslacht M beroep Te jong eigenaar/vrijlater Pl Burnside (Coronie) en vrijdom verzocht door D. Fraser qq C.A. Cort wed. T. Gray datum cautie onbekend bedrag cautie 0 datum borgtocht onbekend bedrag borgtocht 0 borgen onbekend aanmerkingen GR 09-12-61, no. 1518; geb. 1860; zoon van Sarah Molly
Ik hoop op aanknopingspunten want Troy Molly zou weleens de zus van Ferdinand Molly, dochter van Sarah Molly en kleindochter van Truy (Molly) kunnen zijn!
In mijn stamboom komt de naam Molly ook voor, waardoor ik ben begonnen om een stamboom van de Molly,s te maken.
Misschien kunnen wij info aan elkaar uitwisselen.
In mijn bestand heb ik ene Troy Molly geb 16-12-1852 te Coronie.
Hoi,
Ik weet niet of het familie is hoor maar wist je dat Milly Scott haar geboortenaam Molly is. Haar vader heeft in de oorlog in Nederland gediend.
Zij heeft foto"s van hem.
Groet
he there ..my sister is a molly i think her father is a moll, more info i can give u..but look in too this web call www.suriname.nu and look for VRIJ GELATEN SLAVEN .maybe u can get something from there..good luck