op zoek naar stamboom fam. Held, Wielkens, Molhoop, Niekoop
June 14 2005 at 7:44 PM No score for this post
(no login) van IP adres 62.58.160.172
Wie kan mij gegevens verstrekken over de levensloop van deze familienamen. Ik ben vooral op zoek naar de familie Molhoop en Wielkens. Van Wielkens kan ik echt niets terug vinden en van Molhoop heb ik de 1e 3 al gevonden waaronder Frans en Elizabeth. Die kwamen volgens mij vrij in 1830. Wie kan mij verder helpen. Mijn vader was Eugene (Mopa) Molhoop zijn moeder was Dariana Niekoop. Wie zijn vader was weet ik niet hij vertrok bij mijn oma en had 4 kinderen met haar. Kunnen jullie me helpen
Re: op zoek naar stamboom fam. Held, Wielkens, Molhoop, Niekoop
No score for this post
June 22 2005, 12:56 PM
Misschien dat de naam niet Wielkens is, maar Woelkens.
Deze naam is aan slaven gegeven vd plantage Osembo.
WOELKENS Anna Ketty 1824
WOELKENS Mozes Thomas 1845
WOELKENS Willem Willem 1848
[BRON: http://www.afrikan-suriname.org]
Ik ben Marcel zoon van Johan Niekoop en Stien Herfst, ik weet dat onze familie iets ingewikkeld is.
De broers en zussen van mijn Vader (Johan Niekoop) heten Molhoop en tantes zijn aangetrouwd met Davies ,wilekens, held, en nog veel meer.(een groot gezin dan weet je.)
Ik kan niet veel vertellen over onze familie, dus als jullie mij kunnen helpen heel graag.
Ik ben op mijn 12e jaar naar Nederland gegaan in 1972, weet daarom niet zoveel meer, en ben ook niet meer terug gegaan naar Suriname. Ja, ik weet het ........schaam je!!!!!*&^%%%$#@
Het is zo dat ik bezig ben met een erfelijkheid onderzoek, betreft erfelijke ziektes zoals hart klachten.
Als er iemand van de familie mij kan vertellen of er familie leden in Nederland en in Suriname aan een ziekte is overleden of hart patiënt is of drager is van een ICD of een PACEMAKER.Laat dat weten.
Als ik iets van jullie hoor dan kan ik beter kennis met jullie maken en oude herinneringen ophalen.
Ik ben Marcel zoon van Johan Niekoop en Stien Herfst, ik weet dat onze familie iets ingewikkeld is.
De broers en zussen van mijn Vader (Johan Niekoop) heten Molhoop en tantes zijn aangetrouwd met Davies ,wilekens, held, en nog veel meer.(een groot gezin dan weet je.)
Ik kan niet veel vertellen over onze familie, dus als jullie mij kunnen helpen heel graag.
Ik ben op mijn 12e jaar naar Nederland gegaan in 1972, weet daarom niet zoveel meer, en ben ook niet meer terug gegaan naar Suriname. Ja, ik weet het ........schaam schaam schaam je!!!!!*&^%%%$#@
Het is zo dat ik bezig ben met een erfelijkheid onderzoek, betreft erfelijke ziektes zoals hart klachten.
Als er iemand van de familie mij kan vertellen of er familie leden in Nederland en in Suriname aan een ziekte is overleden of hart patiënt is of drager is van een ICD of een PACEMAKER.Laat dat weten.
Als ik iets van jullie hoor dan kan ik beter kennis met jullie maken en oude herinneringen ophalen.
Molhoop/ Paran GEISSEL Benjamin Theodorus Doris, ged. Benjamin 1852 11
Molhoop/ Paran GEISSEL David Athony Antonie, ged. David 1851 12
Molhoop/ Paran GEISSEL George Alexander Alexander, ged. George 1836 27
Molhoop/ Paran GEISSEL Joseph Markies, ged. Joseph 1849 14
Molhoop/ Paran GEISSEL Maria Princes, ged. Maria 1846 17
Molhoop/ Paran GEISSEL Minerva Christiana Christiana, ged. Minerva 1859 4
Molhoop/ Paran GEISSEL Wilhelmina Emma Emma, ged. Wilhelmina 1818 45
Deze namen heb ik ook nog gevonden
Mijn grootvader heet erwin wielkens.
Ik heb geschiedenis tot 1854 van floortje wielkens-lemmerts.
Ik woon in Suriname momenteel op vakantie in Nederland.
dat zou echt geweldig zijn om meer van deze tak te weten. Ik weet echt helemaal niks van deze familie, alleen wie de broers van mijn moeder waren en wie mijn oma was. Mijn oma was Sofia Wielkens, we noemden haar ma sofie. Verder weet ik niet veel van haar. Ik heb nog wel contact met haar laatste overgebleven kind Eddy Wielkens.
Mijn naam is Aisha Wielkens en ik ben de kleindochter van Erwin Wielkens (getrouwd met Jeanne de Getrouwe). Zij kregen (waarvan ik weet) 10 kinderen, Armand, Imro, Helen, Eddie, Ruud, Josta, Diana, Martha, Errol en Henk. Wellicht kunnen we elkaar aanvullen, want ik ben ook benieuwd naar jouw oma.
hallo , ik ben op zoek naar eddy wielkens ...75 jaar oud geboren in 1933 altijd gewoond in amsterdam de pijp zijn zoon in amsterdam heet greg hebben we het misschien over de zelfde man
groeten m
hallo , ik ben op zoek naar eddy wielkens ...75 jaar oud geboren in 1933 altijd gewoond in amsterdam de pijp zijn zoon in amsterdam heet greg hebben we het misschien over de zelfde man
groeten m
No score for this post
October 11 2005, 11:46 AM
Hi Astrid,
Wij hebben al kennis gemaakt. Ik weet ook heel weinig van de familie Wielkens. Mijn vader is Alfred Wielkens. Ze noemden hem chippie in Suriname. Hij is de jongste zoon van Antoinette Wielkens. Zijn zussen waren, Emie, Sofie en Truus. Hij heeft 1 broer. August. Die woont in Suriname. Mijn vader woont in Vlissingen en ik in Amsterdam.
Wellicht dat iemand deze namen herkend en mij iets meer kan laten weten wie de kinderen en kleinkinderen zijn van de zussen van mijn vader.
Lieve groetjes,
Anna
Ik heb nagedacht en ik ben erachter gekomen dat ik wel eens kennis heb gemaakt met je vader. Hij is volgens mij het jongste broertje van mijn oma. Toen mijn moeder overleed kwam hij met zijn zoon langs. Mijn moeder noemde hem oom Fred. Ik hoop dat hij het is, want zoals je al vermeld heette een van zijn zusters Sofie. Ik weet voor 99% dat hij het is. Wil je even voor mij nagaan of hij het is dan kom ik wat dichter bij de stamboom van fam Wielkens. Mijn moeder heette Norine Held
Ik weet dat tante Emie de oma was van Sylvana Simons.
En oom Alfred ken ik ook.
Die heb ik wel eens ontmoet bij een nicht van ons. Zij is inmiddels ook overleden Josta heette ze volgens mij.
Ik kan wel meer informatie krijgen over de Wielkens.
Mijn Peetmoeder was getrouwd met een Wielkens. Zij heeft nog veel informatie en heeft ook veel foto's.
No score for this post
May 12 2008, 3:11 PM
Beste Astrid,
Je weet wel wie ikben de kleindochter van Opa eddy Wielkens.
Hij is niet de laats overgebleven zoon van Oma Sophie.
Er loopt er ergnes in Rotterdam nog eentje rond John.
Maar ja niemand hoort of ziet hem nauwelijks.
Je moet een keer op hyves kijken dan zie je er meer. Dan zie je die neven van mijn moeder hun kinderen.
Nog iets waar is judith gebleven de dochter van Josta?
En oom Fredje al jaren niet meer gezien. Hij was altijd getrouwd met een nederlandse vrouw.
ik was zeer verrast om dit bericht van jou te lezen, jouw grootmoeder Antoinette heeft in de jaren zestig bij mijn moeder ingewoond.Ik was toen nog een klein kind en tante Nette, zo noemden wij jouw grootmoeder was mijn lievelings tante. Ik kan haar nog goed herinneren met haar twee vlechten opgerold boven haar oren. Zij is later van ons huis verhuisd naar Rotterdam, bij mijn weten, want ik ging vaak met mijn moeder op bezoek bij haar dochter tante Truus in Rotterdam. Jouw naam kwam ik een paar maanden geleden tegen op een gastenlijst van de openbare bibliotheek Amsterdam, ik was toen de gastvrouw voor de bibliotheek, maar helaas ik heb je niet mogen ontmoeten, want je bent die avond niet gekomen naar de bibliotheek.
Misschien ontmoeten we elkaar toch nog ergens in de toekomst, met vriendelijke groet,
Ik ben een vd 8 kinderen van Johan Niekoop(zoals jij weet een broer van je vader) Wij wonen in Eindhoven . Fam Wielkens ken ik niet maar ben ook erg benieuwd naar de stamboom.
Inmiddels weet ik nu wat meer van de familie Wielkens. Heel toevallig kwam ik een tante tegen, die mij aan mijn gezicht herkende. Zij heet Patricia Wielkens en zei dat ze me herkende omdat ik veel op deze familie lijkt. Haar moeder was Truus Wielkens een zusje van mijn oma. Patty weet veel te vertellen over deze familie en is ook bezig ze bij elkaar te krijgen. Dus het wordt nu veel helderder het beeld van deze familie.
Ik las dat jouw moeder een Held is. Ik ben op zoek naar de stamboom van de familie Held. Mijn opa en oma komen uit Arnhem, is dat ook de richting waar jouw moeder vandaan komt? Misschien weet jij al iets meer. Ik ben heel benieuwd!
hallo ben op zoek naar de stamboom fam held afkomstig omgeving drachten zit nu in 1822 bij klaases oene helt maar kan nu niets meer vinden weet u hier ook iets van
hoop iets van u te horen en alvast bedankt
No score for this post
October 9 2008, 6:52 PM
BESTE ASTRID IK ZAG DAT IN VAN JE BERICHTEN MIJN VADERS NAAM VOOR KOMT JOHN WIELKENS ZO ALS JE AL ZIJ MIJN VADER HEEFT MET NIEMAND CONTACT VAN DE FAMILIE ik ben BLIJ DAT IK NU WEET DAT DE FAmilie wielkens niet zo klein is dan ik dacht ben zelf 23 jaar mijn vader is 73 jaar ik heb nog een broer van 28 wesley wielkens en drie half broers ben,steve, john wielkens maar daar heb ik zelf ook geen contact mee groetjes van jordy wielkens
Ik ben op mijn 12e jaar naar Nederland gegaan in 1972, weet daarom niet zoveel meer, en ben ook niet meer terug gegaan naar Suriname. Ja, ik weet het ........schaam je!!!!!*&^%%%$#@