Hallo. Ik ken een Fons Geerlings (Surinamer van geboorte +oud leraar) die op Aruba woont. Hij heeft een dochter die lerares is op de EPB op Aruba. Hij is al tegen de 80. Z'n telefoonnummer zal ik moet opzoeken. Groeten.
Is het onderwijzer Geerlings die ook les gaf op de Froweinschool in Suriname aan de wanicastraat. Volgens mij woonde hij aan de weidestraat of keizerstraat een van beide want hij gaf ons bijles. Dat vond ik erg goed van hem hij nam de zwakke leerlingen om ze bij te spijkeren en het ging goed. Ik vind het fijn om iets van hem te horen en dat hij nog leeft. Meester geerlings het gaat u goed. Ik ben een paar keer op Aruba geweest wist ik het maar. Heel veel liefs, van een oud leerling.
Alle informatie is welkom, ook al zou het overbodig zijn. Dit blijft internet waar vele ogen mee kijken, dus heb niet zo een zin om al me gegevens hier te zetten. Heeft u een specifieke vraag of info, dan kunt u me altijd mailen...bedankt.
Tante Es zou zeggen: wie is je vader, wie is je moeder, maar ja, je wilt niets loslaten. Het is niet nodig het achterste van je tong te laten zien, maar of je dan antwoord krijgt is een tweede. Als je op dit forum oudere discussie's volgt, zie je dat gerichte vragen goede antwoorden opleveren. Jij begon hiermee!
Aan de grote onbekende kan ik m.b.t. Grunberg melden, dat blijkens mijn bestand
Charlotta Johanna geb. 21-9-1788 een dochter was van Lucia van J.J. Polak. Evenals overigens Jan Fredrik geb. 28 juni 1786 en Susanna Sophia geb. 2-11-1790 en overleden 29-9-1841. De overige Grunbergen zijn:
- Frans * 3-4-1801 + 6-9-1818
- Jacoba Elisabeth * 30-12-1798 + 9-10-1840
- Jacoba Helena * ca 1820 + 15-10-1833, dochter van Elisabeth van der Stra(a)t(en) evenals haar zusje
- Johanna Susanna * 8-1-1829 + 27-1-1829
- Maria Anthoinetta Albertina * apr. 1854 + 17-9-1855 was een dochter van Wilhelmina Petronella Grunberg
- Pieter * 1-5-1805 + 16-7-1827
- Samuel Jan * 22-3-1841 + 20-7-1842 zoon van Mietje Elisabeth Grunberg
Zo kan ik ook nog wel enkele Geerlingsen aanleveren.
Ik hoor het wel
hans
aan ts ik ben een kleindochter van wijlen johanna edwina francies grunberg-geerlings en wijlen rene grunberg mijn vader ook wijlen was hun zoon r.f grunberg ze hadden een gezin van 7kinderen er zijn nog 5 in leven mijn grootmoeder cies geerlings is op 13-11-2005 op 100 jarige leeftijd overleden mijn grootvader rene grunberg in januari 1990 ze hebben beide tot hun overlijden aan de louiselaan gewoond (suriname)zo graag meer info van je willen hebben want onze familie is vrij groot
maak je dan bekend want anoniem heb ik niks als oma cies je overgrootmoeder is zo als je zegt dan moeten een van haar zoons je grootvader zijn hier de namen
andre eugene grunberg geboren 1932
rudolf frans grunberg geboren 1934 overleden 1971 dus dat kan je vader al niet zijn
willebrodus theodorus geboren 1936
lucien gerardus grunberg geboren 1938
johannes cornelis grunberg geboren 1940 overleden 2004
carolina elizabeth grunberg gehuwt tjon geboren 1941
eduard harry grunberg geboren 1944 dat zijn de kinderen van cies en rene grunberg-geerlings een van hun zou dus jou grootouder moeten zijn en wij kennen alle klein-achterkleinkinderen dus zouden graag je naam willen weten
als cies je overgrootmoeder zou zijn zou 1 van haar zonen je grootvader zijn duus een broer tje of broer vcan mijn vader het zou leuk zijn als je je naam bekent maakt aan anoniem hebben we nikls