<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

Familienaam Lingers

December 20 2005 at 2:36 PM
Score 3.0 (1 person)
  (Inloggen H.Lingers)
van IP adres 145.85.51.38

Ik ben op zoek naar informatie over Adriana Lingers, vermoedelijke geboren rond 1850 in Suriname.
Zij had drie zonen, waarover ik geen informatie heb, en twee dochters:
- Philippina Eleonora (ook wel gemoemd Charlotte)Lingers. Zij had van een man met de naam De Boer een zoon (Andree Leendert, geboren 10 sep 1923) en drie dochters. Verdere informatie over deze drie dochters zijn mij onbekend.
- Een tweede dochter van Adriana is Geertruide Jeannette Lingers geboren op 30 oktober 1886. Zij kreeg drie zonen: Leslie (1920), Adriaan (1928) en Ewald (1931), allen met de naam Lingers.

De familienaam Lingers wordt in verband gebracht met de plantage Geyervlijt.
Uit lijsten kom ik de volgende namen tegen bij deze plantage:
LINGERS August Albert 1858
LINGERS Elisabeth Eva 1852
LINGERS Frans Elias Frans 1849
LINGERS Jacobus Simon 1814
LINGERS Jansje Jansje 1816
LINGERS Philippina Gerrit 1844
LINGERS Rebecca Paulina 1820

Is Adriana op enige wijze gerelateerd aan deze Lingers-en?
Wie heeft meer informatie over de Lingers-en van Geyervlijt?
Alle informatie is welkom.

Meer informatie over de familienaam Lingers (in oa. Nederland, Duitsland, Suriname en Amerika vindt u op de website http://lingers.dse.nl

Met vriendelijke groet,
Henk Lingers
Nederland

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply
Christel
(no login)
216.152.170.137

Lingers

Score 2.0 (1 person)
December 21 2005, 1:38 AM 

Beste Henk,
iemand moet de geboorteakte van deze "Charlotte" eens bekijken, want het is bijna uitgesloten, dat Adriana ook een Lingers was. Dat is alleen mogelijk als zij na 1863 geboren is, maar niet 1850 zo als jij schrijft. Want dan zou ze of eerder dan de rest van de Lingers van de plantage met die naam vrijgemaakt zijn - en volgens de gegevens uit de manumissies is dat niet het geval, of ze heeft de kinderen met een van de mannelijke Lingers uit de lijst van de plantage gehad.
In de volkstelling zou een en ander ook eventueel duidelijk kunnen worden.
Ik weet niet of in het archief in Utrecht over de dopen van deze plantage door de Herrnhutters (vóór en na 1863) gegevens te vinden zijn, dat is ook nog een mogelijkheid.
Uit mijn eigen onderzoek en koppeling van gegevens van naamgeving 1863 en Herrnhutterse dopen bleek, dat een en ander vrij nauwkeurig aansluit.

(no login)
86.80.146.51

???

No score for this post
January 27 2009, 8:56 PM 

Andere Leendert Lingers Is mij Opa Dat Is mIj vaders Zij vander

Current Topic - Familienaam Lingers
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement