<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

wie heeft een stamboom of info over de volgende families

January 20 2006 at 3:36 PM
No score for this post
  (Inloggen rajagroen)
van IP adres 213.93.92.141

Ik ben Kaarsbaan. Mijn opa van vaderskant was uiterloo. mijn overgrootoma van moederskant heb ik nog gekend hete struikelblok. haar dochter dus mijn oma hete Franklin. wie heeft info voor mij. dus Uiterloo-Kaarsbaan-Struikelblok en Franklin.

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply
Peter Heere
(no login)
80.61.23.199

Struikelblok en Franklin

No score for this post
January 25 2006, 4:44 PM 

Cornelia (Wilhelmina) STRUIKELBLOK werd op 15 december 1866 geboren in het district Boven-Cottica.
Ten tijde van de volkstelling in 1921 gaf zij op lid te zijn van de Evangelische Broedergemeente en werkzaam te zijn als marktvrouw.
Op 3 mei 1892 kreeg zij in het district Beneden-Cottica een dochter, die buitenechtelijk werd geboren en de namen Jacqueline Frederika Charlotte STRUIKELBLOK kreeg.
Ten tijde van de volkstelling in 1921 was Jacqueline F.C. Struikelblok werkzaam als wasvrouw en woonde zij in de Verlengde Rust en Vredestraat 30/b in Paramaribo. Zij was ongehuwd en had toen drie dochters: geboren in 1912, 1915 en 1919. Zij gaf op Rooms-Katholiek te zijn.
De twee jongste dochters heetten beiden Struikelblok.
Het oudste kind was Edwardina Rebecca Juliana FRANKLIN. Dit meisje werd op 17 juni 1912 in Paramaribo (buitenechtelijk) geboren als dochter van Jacqueline F.C. Struikelblok. Op 21.4.1913 werd het kind erkend door James FRANKLIN en veranderde haar achternaam van Struikelblok in Franklin.

Tijdens mijn onderzoek in het Nationaal Archief in Den Haag noteerde ik in 2000 (een deel van) deze gegevens, omdat ik vermoedde dat Edwardina R.J. Franklin mogelijk een dochter was van mijn ongehuwde familielid Edward W. Franklin (geboren 1862 in Bridgetown/Barbados, overleden 1932 in Paramaribo). Nader onderzoek (in 2001 werd de geboorteakte in Paramaribo opgevraagd) leerde dat degene die het kind had erkend niet Edward W. Franklin was, maar ene James Franklin. Van hem heb ik geen nadere gegevens.
Ik ben blij dat het resultaat van mijn onderzoek nu toch nog iemand ten nutte komt!
Vriendelijke groeten,
Peter Heere

(no login)
201.229.44.107

ik ken wat familie..............

No score for this post
July 30 2007, 4:02 PM 

Hallo,

Mijn grootmoeder heette Rosalina Rosette Gerhardhina Struikelblok en zij was zusje van Jaqcueline F.C. Struikelblok.

Oma Gerhardina had maar een(1) kind en dat was mijn vader,Doris Edwin Johannes Struikelblok, geboren op
20 augustus 1915. Hij heeft zes(6)kinderen gehad met mijn moeder, waarvan ik het derde ben.

De twee dochters Struikelblok van Jaqcueline F.C. leven nog en zijn in Nederland. Ik heb de twee kleindochters, Maritha en Lianda geschreven hierover en ze zullen die twee dochters Struikelblok, respectievelijk hun moeder en tante, verder vragen over hoe het allemaal in elkaar zit.

P.S. De kunstenaar Struikelblok is geen geboren Struikelblok, maar is erkend geworden door Wijlen mijn oom, Andre Struikelblok, die kinderloos was en ex-Hansen patient was. Hij nam een hindostaanse vrouw dat al een zoon had en hij erkende hem gelijk als Struikelblok.

Verder zult u nog contact krijgen via mijn nichten uit Holland. Ikzelf woon op Aruba.

Tot mails.

Met vriendelijke groet,

Ervilia Denkers-Struikelblok

Henk
(no login)
84.80.153.187

Re: wie heeft een stamboom of info over de volgende families

No score for this post
January 25 2006, 9:54 PM 

En hier:

http://www.afrikan-suriname.org/Archief.php

UITERLOO plantage St Barbara
KAARSBAAN plantage Bronswijk
FRANKLIN plantagesin Coronie, Nickerie en Paramaribo
STRUIKELBLOK plantage Kleinhoop

Groeten,
Henk

(no login)
82.170.163.36

fam.kaarsbaan

No score for this post
September 19 2007, 3:45 PM 

hallo,
ik ben jkaarsbaan 14-01-1961.
mijn moeder was eveliena Carolina kaarsbaan+. 1927
haar vader was Abraham Kaarsbaan+.
beter bekend als ba Bram.fam.ken ik niet.
haar moeder Georgina Drachtenstijn+.Haar zussen Alexia Amaliia,Jacqeuliena,Mathilda,broers ken ik niet.
Ze kregen ongeveer 8 kinderen die allemaal de naam kaarsbaan hebben of hadden.
mijn moeder is in cotica geboren,later woonden ze op kriola met de fam.
dit zijn de namen van haar zussen en broers.
Eveliena
Treesia
Juliana
Evert
Ediwart
Emiel
Mathilda
Robert

Current Topic - wie heeft een stamboom of info over de volgende families
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement