February 13 2006 at 11:11 AM No score for this post
(no login) van IP adres 83.160.192.38
-
Wie heeft zijn stamboom al uitgepluist en is familie van Theodoor Johanna Georgetina Cordua?
Zij is op 26-8-1863 gehuwd.
Haar eerste zoon George Carel Cordua overleed in 1862.
de begrafenis is betaald door Carel Izaak Monsanto.
Waarschijnlijk is zij met hem getrouwd.
Wie weet meer van haar verdere kinderen en ouders?
Hopelijk kom ik zo weer verder.
Nen nog eens door mijn bestand gegaan en vond de volgende Cordua's.
- Christina Cornelia Cordua was gehuwd met Johannis Jacobus Pierre Wessels. Zij hadden een dochter Mathilde Elisabeth Wessels geboren februari 1855 en overleden 16-5-1857.
- dhr. C.F.F. Cordua was gehud met Sophia Stöserow. Zij hadden een zoon Ferdinand Theodor
geboren 1836 en overleden in oktober 1837.
- Henriette Catharina Charlotte Cordua was gehuwd met Christoph Stefan Friedrich Neumann, geboren in 1817 en overleden 8-10-1892
- Johan Heinrich Cordua geboren 12-12-1809 en overleden 11-8-1844 was gehuwd met Andresa Jacoba van den Bergh
-Johanna Henriette Cordua geboren 30-1-1831 en overleden 28-3-1889 was gehuwd met W. Tj. de Rooij.
Dan is er nog een Johannes Cornelis de Cordua Freudenberg, geboren in Rotterdam op 15-10-1793 en overleden 7-11-1845.
Misschien kun je hier nog iets mee na mijn eerder bijdrage.
Marijke, waar heb je het over? Die Carel Izaak of Izaak Carel Monsanto had kinderen met ene Cordua - maar we weten niet wie die Carel Izaak of Izaak Carel Monsanto was.......?????
Christel
CHRISTEL WAAR OVER HEB JIJ HET??/ ALS HET NIET ZO IS WAAROM.ZET JE HET NIET OP DE PAGE?? HET KAN ZIJN DAT IK ME VERGIST MAAR DENK HET NIET
GA OP DE FORUM KIJKEN ZIE JE DAAR DE GESCHIEDENIS VAN DE PLANTAGE EN DIE VAN MONSANTO MET CORDUA..HEB IK ALLEMAAL KUNNEN VINDEN.
SUCCES
Beste Marijke,
ik denk dat hier een misverstand bestaat.
Isaac Nunes Monsanto, de directeur op plantage Maasstroom, geboren in 1784 en overleden in 1846, was één van de laatste joodse Nunes Monsanto in Suriname. Hij was gehuwd met de joodse Sarah Nunes in 1801. Uit dit huwelijk naar mijn weten geen kinderen.
Maar volgens mij had deze man een stel buitenkinderen met Mustieze van Klopman. Ik zeg: er bestaat een sterk vermoeden dat hij de vader was van de Monsanto-kinderen van Klopman, maar daar heb ik geen bewijs voor.
Een kleinzoon van deze Klopman heet Isaac Carel Monsanto, maar volgens mijn gegevens is hij pas in de 1860er jaren geboren, dus hij kan niet de vader van de reeks Monsanto-zusjes zijn, waar het ons om gaat, omdat die ook in de 60er jaren geboren zijn? Het zou kunnen, dat Mustieze ook een zoon had met de naam Carel Isaak, maar daar heb ik geen gegevens over gevonden.
Daarom zeg ik: de Carel Isaak Monsanto, die samen met Cordua kinderen had, is mij nog niet bekend. Die zoeken we juist. En als Cordua de moeder is van de Monsanto-zusjes, dan is zij natuurlijk wel degelijk een bloedverwand, of?
Christel
Beste Marijke,
sorry maar ik begrijp jou houding niet.
a) tekst in hoofdletters is volgens internet etikette zeer onbeleefd en betekend dat je aan het schreeuwen bent
b) dit is notabene jou Monsanto-tak: want ...Georgina Cordua is waarschijnlijk de moeder van die Monsanto die met Kerster getrouwd was
c) dit forum is er, om ideeen uit te wisselen en elkaar te helpen. Dat zal ik blijven proberen, ook al snap jij er kennelijk niets van
Christel
christel ik neem aan dat de schoen jou past .... en waarschijnlijk ben je op ruzie uit.en niets anders??? ben .ben tocht blij dat mijn oma hariette haar moeder 1cordua is ...
zou zeggen zoek verder ik zie het wel op forum.
en dat is nog niet alles ... al snap ik het niet???
als jij het maar snap ????
ik laat een ieder in zijn of haar waarde .ik zal verder gaan met ROSITA dehooge
want jou antwoorden zijn niet mens vriendelijk ....
en met rosita heb ik een familie band en zijn blij dat we elkaar gevonden hebben en gaan ook als familie met elkaar om .
succes met je speurtoch.
Ik kon bijna mijn ogen niet geloven, toen ik deze reacties op mijn vraag zag.
We zijn toch allen volwassen mag ik hopen? Ik persoonlijk ben heel blij met alle informatie die ik van Christel en alle anderen krijg en het helpt mij verder.
Ik waardeer ieder's inspanning.Ik Vind dat reacties op persoonlijk vlak in een persoonlijke email horen en niet en plubic geuit hoeven te worden.
Ik distancieer mij dus van uitspraken die uit mij naam gedaan zijn.
gr Rosita
Ik vond dit plekje per toeval. Ik ben nl op zoek naar info over mijn over-grootvader Cordua. Als kind werd ik verteld dat hij uit Duitsland kwam, met een schip naar Suriname. Ik weet niet hoeveel waarheid daarin zit, maar het lijkt me interesant een onderzoeking te doen. Het verbaasde me zeer jullie hier tegen te komen. Ik heb altijd gedacht dat mijn voorouder de enige oorspronkelijke Cordua in Suriname was. Hij huwde mijn over-grootmoeder Williams (pleegnaam) en had 5 kinderen met haar, waarvan mijn grootvader, Frederik de oudste was.
Laat eens wat van jullie horen. Liefs van Kat.