<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

genealogie Tjon Affo (andere spellingen ook!)

March 21 2006 at 6:36 PM
Average Score 2.3 (3 people)
  (no login)
van IP adres 62.166.50.181

Na lang onderzoek te hebben gedaan naar het geslacht Tjon Affo en na veel contact te hebben gehad met verschillende verwanten uit deze familie, zou ik graag in contact willen komen met andere nazaten van die eerste Tjon Affo die zich in Coronie vestigde. Er wordt onderling veel samengewerkt aan deze stamboom.

Deze stamvader kwam met de tweede groep Chinese immigranten aan in Suriname.

Ook heb ik op de zeer interessante site http://www.coronie.nl onder het kopje familieberichten de volgende Tjon A Fo gevonden. Het gaat om Jet Verwey gehuwd Tjon A Fo, die op 12 november 2003 is overleden en op 18 november 2003 is begraven op 73-jarige leeftijd. Wie kan mij vertellen met welke Tjon A Fo zij gehuwd was zodat ik die tak in kaart kan brengen en indien mogelijk contact kan opnemen met de familie? Zoals jullie kunnen zien is de spelling anders, maar het verschil in spelling is al vaker uitgelegd door enkele bekende genealogen op deze site.

Alle andere verwante families zijn ook van harte welkom om op dit bericht te reageren. Zonder de hulp van andere nazaten is het namelijk niet mogelijk om een stamboom nauwkeurig in kaart te brengen.

De zesde generatie is al vergevorderd en er worden regelmatig vele nieuwe namen toegevoegd aan de stamboom. Stuur gerust een e-mail naar het opgegeven adres, ik reageer altijd!

Vriendelijke groeten uit Amsterdam.

This message has been edited by 2buzzy van IP adres 82.156.30.213 on May 14, 2008 10:53 PM

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(Inloggen shilfain)
80.56.26.5

Re: genealogie Tjon Affo (andere spellingen ook!)

Score 2.0 (1 person)
August 24 2006, 12:11 PM 

Ik ben Sandra Janssen mijn vader is Rainald Janssen een zoon van Lina Tjon affo.
Ze hebben in suriname aan de kwattaweg gewoond.
volgens mij ken ik ook familie die weet te herleiden wie die Tante Jet was.
Ik weet van vier kinderen mijn OMa Lina ,tante anietje oom basjoe en oom tjon

(no login)
62.166.50.181

Score 2.0 (1 person)
October 15 2006, 10:03 PM 

Sandra,

Neem contact met me op zodat we de gegevens kunnen samenvoegen.

Groeten,
René

(no login)
62.163.129.177

genealogie fam.Tjon-A-Fo

Score 1.0 (1 person)
October 24 2007, 9:34 AM 

mijn tante esselien, een nicht van mijn moeder was gehuwd met jullie oom basjoe,hij had een winkel in tottness coronie,ze hebben enkele kinderen,helaas ken ik ze niet allemaal.

(Inloggen shilfain)
80.56.26.5

No score for this post
August 24 2006, 12:12 PM 

emailadres: afaina@msn.com

(Inloggen Esselien)
62.195.171.192

Stamboom Tjon Fo versus Tjon A Fo

No score for this post
October 30 2006, 9:28 PM 

Wie heeft van Ba Atai Tjon Fo gehoord en waar heeft hij gewoond op Coronie.

Met wie is hij getrouwd geweest, hoeveel kinderen zijn uit het huwelijk met echtgenote voortgekomen.

Is er enig verschil tussen de namen Tjon Fo en Tjon A Fo. Of is dit een verschrijvingsfoutje geweest?

René
(no login)
62.166.50.181

Re: Stamboom Tjon Fo versus Tjon A Fo

No score for this post
December 1 2006, 9:24 PM 

Esselien,
Ik ben er nog steeds niet achter gekomen hoe dit zit. Ik blijf wel zoeken en t.z.t. hoor je van me.
Groeten,
René

(no login)
77.248.63.159

Opa Batai

Score 5.0 (1 person)
August 26 2007, 12:21 AM 

He Esselien,

Mijn vader is nu bijna 82 en ik heb met hem afgelopen week de famliestructuur nog eens doorgenomen het is als volgt:

Opa Batai was getrouwd met oma Saifa zij hadden 5 kinderen:
Chris, Alfred, Nora, Fina en Louise en in leeftijd ook in deze volgorde, waarvan Chris de oudste was en Louise de jongste
Chris kreeg een zoon ...Herbert
Alfred had een bakkerij in Nickerie
Nora is later getrouwd met een Esseboom (achternaam)
Fina de moeder van mijn vader kreeg ook 5 kinderen, die allemaal haar meisjesnaam Tjon Fo kregen
Eddie(Edwien), Joseph, Frederik, Eugene en Leo
Louise kreeg 4 kinderen:
Paul, Johnny, Linda en Nadia
Eddie (82) kreeg 3 kinderen
Eddie (49), Eunice (44) en Astrid (36)
Mijn oma Fina schijnt nog getrouwd te zijn geweest met een Boldewijn (achternaam)

Tot zover wat ik terug heb kunnen vinden tot aan opa Batai, die volgens mijn vader een harde zeer strenge (half)chinees was die de zweep gebruikte als je niet luisterde. Oma Saifa daarentegen scheen een hele lieve en zachtaardige vrouw te zijn. Ik hoop dat dit bijdraagt aan het opbouwen van de familielijn.
Eddie Tjon Fo

(no login)
82.73.187.79

Nazaten Bertha Tjon Affo

No score for this post
December 1 2006, 3:24 PM 

Hallo,

Ik ben een van de vele kleinkinderen van Bertha Tjon Affo. Bertha heeft zelf acht kinderen gehad. Ik ben het jongste kind van haar oudste kind. Ik heb zelf nog 5 zussen en 1 broer. Mijn moeder heette Magdalena Tjon Affo en ze is op 24 november 2005 op 69-jarige leeftijd overleden. De rest van de kinderen van Bertha leven nog.

Groetjes,

Debbie

Debbie
(no login)
82.73.190.231

Overlijden Magdalena Tjon Affo

No score for this post
December 9 2006, 11:53 AM 

Hallo,

In mijn vorige mail staat dat mijn moeder op 24 november 2005 is overleden, maar het moet 24 september 2005 zijn. Ze was geboren op 26 november 1935.

Debbie

(no login)
83.84.4.144

Op zoek

No score for this post
April 10 2007, 12:13 AM 

Beste Rene,

Ik ben op zoek naar mij nazaten en dit is een beetje het verhaal dat ik ken;
Mijn Opa, geboren in Trinidad was zeeman(Jozef Bernard en is uiteindelijk aangekomen in Coronie waar hij mijn Oma ontmoet. De moeder van mijn oma, heet Eind(achternaam)en de vader van mijn oma was Tjon-A-Fo.

Ik ben erg beniewd wat je mij kan vertellen of kan tonen, betreffende de historie van deze naam.

Ik heb wel gelezen dat er 3 lichting zijn geweest van Chinese contract arbeiders, die uiteindelijk na 3 jaar of meer zijn teruggekeerd. Van deze Chinezen zou er geen naamsvermelding zijn.

Vriedelijke groet,
Marjorie

(no login)
77.248.63.159

Familie Tjon Fo

No score for this post
August 26 2007, 12:18 AM 

He Rene,
Mijn vader is nu bijna 82 en ik heb met hem afgelopen week de famliestructuur nog eens doorgenomen het is als volgt:

Opa Batai was getrouwd met oma Saifa zij hadden 5 kinderen:
Chris, Alfred, Nora, Fina en Louise en in leeftijd ook in deze volgorde, waarvan Chris de oudste was en Louise de jongste
Chris kreeg een zoon ...Herbert
Alfred had een bakkerij in Nickerie
Nora is later getrouwd met een Esseboom (achternaam)
Fina de moeder van mijn vader kreeg ook 5 kinderen, die allemaal haar meisjesnaam Tjon Fo kregen
Eddie(Edwien), Joseph, Frederik, Eugene en Leo
Louise kreeg 4 kinderen:
Paul, Johnny, Linda en Nadia
Eddie (82) kreeg 3 kinderen
Eddie (49), Eunice (44) en Astrid (36)
Mijn oma Fina schijnt nog getrouwd te zijn geweest met een Boldewijn (achternaam)

Tot zover wat ik terug heb kunnen vinden tot aan opa Batai, die volgens mijn vader een harde zeer strenge (half)chinees was die de zweep gebruikte als je niet luisterde. Oma Saifa daarentegen scheen een hele lieve en zachtaardige vrouw te zijn. Ik hoop dat dit bijdraagt aan het opbouwen van de familielijn.
Eddie Tjon Fo

(no login)
84.80.146.129

No score for this post
February 11 2008, 10:31 PM 

Ik ben een kleinzoon van Basfon Tjon affo uit Coronie en zoon van Olge Tjon affo-Chin yong.

Groeten Ludwig.

(no login)
200.2.172.201

Fam.Tjon A Fo

No score for this post
July 10 2009, 3:58 PM 

Ik ben zoon van Everstien Lie A Lien.Dochter van Sies Tjon A Fo.

Gaarne reaktie

(Inloggen Fungayou)
87.210.95.40

genealogie Tjon Affo

No score for this post
July 10 2009, 10:59 PM 

Beste Dennis,

Welkom op deze site!

Groeten,

René

Current Topic - genealogie Tjon Affo (andere spellingen ook!)
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2010 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement