Ella77 (Inloggen Ella77) van IP adres 195.212.29.83
Wie kan mij helpen de stamboom van de familie Tjon Fo op een goede manier samen te stellen. Ik heb begrepen dat het ontstaan van deze naam in Coronie ligt.
Na een familielid gesproken te hebben kwam ik er achter dat mijn overgrootvader Ba A Tai Tjon Fo is begraven op Rosalina´s rust te Novar.
Wie kan mij vertellen met wie hij is getrouwd geweest. Hoeveel kinderen uit dit huwelijk zijn voortgekomen. Wie heeft ze gekend en waar hebben zij gewoond in Coronie.
ik zat een beetje rond te zoeken op mijn naam en kwam dit tegen, wilde je alleen laten weten dat ik een tjon fo ben en echt niks van mijn achtergrond weet eerlijk gezegd..........
mijn vader komt van coronie en heet eddie tjon-fo, volgens mij eigenlijk edwienwillem tjon fo en is nu bijna 80 jaar..........
Hij heeft zelf nooit geen contact meer gezocht met familie-leden.
groetjes
eunice tjon fo
maar ik noem mezelf June............
zoals ik begrepen heb zijn er nog meer Tjon Fo op coronie maar die ken ik als tjon A fo. Ik denk dat je het daar moet gaan zoeken. Miojn kinderen hun voor ouders heten Tjon Afo of A fo. Vraag maar aan die familie
Ik ben Rita dochter van W. Roubos, en heb contact met je familie in Suriname, heb een x aantal jaren in Su gewoond en gewerkt met mijn man en kind en ben sedert 2005 terug in Nederland. Ik weet best wel veelvan jullie familie, als je wilt kan je me hierover altijd bellen, mi gi yu wan bigi bossie, Rita Vorm Tel 06 49945775
Hallo, met Neville Tjon-Fo ik heb wel van die Eddie gehoord via mijn vader die inmiddels al is overleden. Hij heette Leo Tjon-Fo. En inderdaad ik heb van Ba Tai Tjon-Fo gehoord. Schijnt een lieve man te zijn geweest en vooral een sterke man. Hij had op een gegeven moment geen tanden meer en nog kon hij een awara stong met zijn tandvlees kapot bijten. Hij werd ook oud maar hoe oud weet ik niet. Je had geloof ik Willem, Jozef, Fredrick en Leo Tjon-Fo meer weet ik niet. Maargoed als ik meer info heb dan horen jullie het wel.
Beste heer,
Ik ben bezig met een toeristisch filmpje over Suriname. Tijdens opnamen in Coronie maakte ik kennis met een vriendelijke meneer die(weliswaar tussen haakjes) een open lucht museum runt. Ik heb enige beelden van hem en zelfs een kleine reportage dat handelt over zijn terrein.
Ik ben de oudere broer van Eunice en zowel ik als onze vader heten Eddie Tjon Fo. Hij is in Suriname opgevoed door Oom Batai en Tante Louise. Leo de vader van Neville is inderdaad zijn broer. Misschien leuk om elkaar eens te ontmoeten Neville en Ella. Wij zijn namelijk geen Tjon a Fo (a als tussenvoegsel) maar werkelijk Tjon Fo.
Mail maar als jullie dat een idee vinden.
Eddie Tjon Fo
Mijn vader is nu bijna 82 en ik heb met hem afgelopen week de famliestructuur nog eens doorgenomen het is als volgt:
Opa Batai was getrouwd met oma Saifa zij hadden 5 kinderen:
Chris, Alfred, Nora, Fina en Louise en in leeftijd ook in deze volgorde, waarvan Chris de oudste was en Louise de jongste
Chris kreeg een zoon ...Herbert
Alfred had een bakkerij in Nickerie
Nora is later getrouwd met een Esseboom (achternaam)
Fina de moeder van mijn vader kreeg ook 5 kinderen, die allemaal haar meisjesnaam Tjon Fo kregen
Eddie(Edwien), Joseph, Frederik, Eugene en Leo
Louise kreeg 4 kinderen:
Paul, Johnny, Linda en Nadia
Eddie (82) kreeg 3 kinderen
Eddie (49), Eunice (44) en Astrid (36)
Mijn oma Fina schijnt nog getrouwd te zijn geweest met een Boldewijn (achternaam)
Tot zover wat ik terug heb kunnen vinden tot aan opa Batai, die volgens mijn vader een harde zeer strenge (half)chinees was die de zweep gebruikte als je niet luisterde. Oma Saifa daarentegen scheen een hele lieve en zachtaardige vrouw te zijn. Ik hoop dat dit bijdraagt aan het opbouwen van de familielijn.
Eddie Tjon Fo
ik ben opzoek naar familieleden.namelijk tjon-fo en cecilson.mijn zalig opa heette eugene cecilson.en mijn moeder die helaas op 51 jarige overleden is heette alice veronica josephine cecilson.kan iemand mij uitleggen als cecilson en tjon-fo familieleden van elkaar zijn.ik hoorde van wel maar wil het zeker weten.
Ba Tai Tjon Fo is niet begrafen in Coronie (Novar),maar in paramaribo tussen
1976-1977 aan de dokter Sophie Redmondstraat,dicht bij AZ ziekenhuis.(ik was op de begrafenis samen met Louise Tjon Fo)
ik ben op zoek naar mijn vader.ik was een jaar of 5 toen ik hem heb leren kennen.( de kijk op had) mijn vader en moeder zijn uit elkaar gegaan.
ik begreep dat mijn vader vroeger busschaffeur was op de bus lijn 3.
ik dacht dat hij meer bekend was als tjona of tjon.
ik kreeg mee dat er familie leden aan de verlengde Keizerstraat net over de hoek van de Sophie redmonstraat aan de rechterkant een woning (was een woning net aan de straatkant met balkon ik dacht van hout)
ik heb mee gekregen dat mijn voor ouders op Corronie gewoond hebben.(ToTnes -Corronie) mijn opa was chinees en oma van afrikaanse afkomst of corriniaanse waarmee hij getrouwd was.
Er is een nicht die ik een paar jaar geleden gesproken heb en haar telefoon nummer kwijt ben.( deze dame is in een surinamse vereniging die lijken aflegd). Zij woont in A'dam.wie kan mij daarmee helpen.? En via via heeft zij mij kunnen berijken en vertelt dat haar oom dus mijn vader een dochter heeft en waar men opzoek naar was.
maar kan iemand mij vertellen waar ik kan zoeken en ook om meer te weten te komen.
ik hoop dat mijn wens nog in vervulling kan gaan.
Dan heb je vele broers en zussen (hopelijk,,want de man die je beschrijft is de opa van mijn kinderen hij is in 1976 overleden.Waneer ben je geboren wie is je moeder.
Als je de andere Tjona,, hier mailt dan kom je vast en zeker achter heel veel.
het lijkt wel een puzel machien, maar komen zullen wij wel.
Ik weet niet veel van veel van mijn vader en de familie. alleen wat ik weet dat hij de bus lijn 3 reed. en dat hij meer bekend was als tjona.
Ik ben in 1960 geboren 14 januari. en mijn moeder was een donkere vrouw zij hete Trude Renfurm meer bekend als Mientje of tante mien en heeft toen bij het luciferfabriek gewerkt en voor mij heb ik 3 oudst zussen en een broer. en ik heb op zorg en hoop gewoont en daarvoor geboren aan de bouletriestraat.
ik had laasts een mail van iemand gehad die mij kon vertellen wie die dame was geweest die de lijken was in Amsterdam, zou iemand mij haar telefoon of mail adres kunnen geven.
gr marjoline
Er werd mijn gevraag naar enkele gevens:
Van mijn moeder:Trude Renfurm ( ook bekend als mientje of zus mientje)
Ik ben geboren: 14-01-1960 paramaribo
mijn moeder heeft eerst aan de Bolletriestraat en is toen verhuis naar zorg en Hoop. aan e Wanestraat
Mijn moeder was donker getint
En mijn oudste zussen heten: Ilse en Orsine
ik heb na mij een zus en broer die zijn: Joyce en Lesley.
Wilt u mij aub contact met mij willen maken;
tel:06-488 03 844 of 036-5343382.
Er werd mijn gevraag naar enkele gevens:
Van mijn moeder:Trude Renfurm ( ook bekend als mientje of zus mientje)
Ik ben geboren: 14-01-1960 paramaribo
mijn moeder heeft eerst aan de Bolletriestraat en is toen verhuis naar zorg en Hoop. aan e Wanestraat
Mijn moeder was donker getint
En mijn oudste zussen heten: Ilse en Orsine
ik heb na mij een zus en broer die zijn: Joyce en Lesley.
Wilt u mij aub contact met mij willen maken;
tel:06-488 03 844 of 036-5343382.