Ik ben op zoek naar mijn voorouders en overige familie.
Mijn overgrootoma heette Marion Maud Clarke en mijn overgrootopa heette Edward Albert Cadogan.
Wat ik tot nu toe aan informatie beschik is dat mijn overgrootoma geboren is op Barbados en dat ze met haar ouders en zus verhuisd is naar Guyana.Daar heeft ze mijn overgrootopa leren kennen en al gauw hadden ze 3 kinderen.
Mijn overgrootopa vertrok voor werk naar Suriname waar hij als edelsmid heeft gewerkt bij de politie/leger voor het verzorgen van paarden.
Daarna heeft hij werk gevonden op een sinaasappelplantage te Commewijne.Mijn overgrootoma is met kinderen overgekomen uit Guyana waar ze zich gesetteld heeft als ingezetene van Suriname.
Al gauw hadden ze 9 kinderen waaronder mijn oma Edith Annie Cadogan.
Mijn oma is jammer genoeg niet meer.
Haar broers heten Josef Cadogan die later terug is gegaan naar Guyana waar hij trouwde met een mevr Sara ?
Hij heeft met mevr Sara kinderen, en van wat ik heb horen vertellen zijn er een paar naar Engeland,Canada en Amerika vertrokken.
Mij oma,s overige broers zijn: Hammilton Cadogan, Preston Cadogan, Clarence Cadogan, Wilfred Cadogan, Henk Cadogan, Frank Cadogan, Edwin Cadogan.
Mijn vraag en zoektocht is hoe heette de ouders van mijn overgrootoma en had ze werkelijk nog een zus? Waar kwamen zij vandaan oorspronkelijk?Heeft er iemand informatie over mijn overgrootopa Cadogan? Had hij nog broers en zussen.En hoe heete zijn ouders?
Als ik iemand mij kan helpen met mijn zoektocht dan ben ik diegene zeer dankbaar.
Ik weet niet in hoeverre je bent opgeschoten in je zoektocht, maar ik ken iemand die je misschien meer kan vertellen over de (groot)ouders van Preston Cadogan. Wij hebben Preston Cadogan van de zomer bezocht in Suriname, die overigens de opa van mijn dochter is.
Hoi wat enig dan heb ik er familie bijgevonden Wat enig! Ik henb opa Preston afgelopen week aan de telfoon gehad.Hij had wat nuttige informatie maar hij moest hard nadenken.Ik ben namelijk een kleindochter van zijn zus Edith Cadogan(wijlen helaas).Hoe heet jij als ik vragen mag en wonen jullie in Suriname of Nederland.Ik weet inmiddels dat opa Preston kinderen in Rotterdam heeft zitten.Neven en nichten van mijn moeder (Gladys Johnson).Ik zou graag in contact met je willen komen zie mijn emailadres.Je moet je dan wel inloggen.
Zie onderstaande info uit familysearch.
Marion Maud Clarke is op Barbados geboren en gedoopt op 10 februari 1886. Ze is dus hoogstwaarschijnlijk in 1886 geboren. Met deze doopgegevens kun je dit in elk geval in Barbados traceren.Bij de doopcetel komen vaak meer gegevens bekend.
Haar moeder heette Elizabeth Clarke.
Marion Maud Clarke
Female
--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 10 FEB 1886 , Barbados, Caribbean
Death:
Burial:
--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Mother: Elizabeth Clarke Family
ff over jou zoektocht naar de familie clarke cadogan ik kan je vertellen dat opa preston mijn opa is dus de vader van mijn moeder (esthel) de informatie die je wilt weten kun je misschien het beste van hemzelf horen. ik vind het wel apart dat ik dit zo tegenkom op internet ik za informeren of en hoe je het beste met mijn opa in contact kunt komen. ik hoop dat je er wat verder mee komt m.v.g. silvion
Ik ben Robert Cadogan, mijn grootvader was Hammilton Cadogan die woonde op Saramaca. Mijn moeder, Jane Cadogan, heeft nog een oude foto van mijn Grootvader met enkele van zijn broers. Ik ken niet veel van mijn familieleden en al zeker niet degene die in Suriname wonen. Er zijn wat neven en nichten van mijn moeder die in nederland wonen die ik wel ken. Wat betreft mijn grootvader die heb ik maar 2 keer gezien. Volgens mijn moeder lijk ik als 2 druppels water op hem. Het lijkt me wel heel leuk om de rest van mijn familie te leeren kennen.
Wat leuk te lezen dat je familie bent en hoop gauw contact via mijn email adres met je te hebben.
Ik zou graag met je in contact willen komen. Ik ben een kleindochter van je vaders enige zus Edith Annie Cadogan.
Helaas is Wilfred Cadogan laatst overleden waardoor er nog maar 1 leeft van de negen kinderen 1ste generatie Cadogan.