<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

stamboom fernandes-de vries

March 14 2007 at 9:40 AM
Score 1.0 (1 person)
  (Inloggen brientje4444)
van IP adres 86.88.58.10

-
Ik ben op zoek naar de stamboom Fernandes-de Vries.

Wijlen mijn opa heette Gustaaf Gerard Fernandes (roepnaam Labadi) en wijlen mijn oma heette Helena Christina de Vries (roepnaam Lena). Beiden zijn ze overleden in Suriname en wat ik nog weet van verhalen die ik gehoord heb was wijlen mijn opa een Native American (indiaantje om het maar zo te noemen) en hij had als beroep lijkenschouwer volgens mij heet het zo hij maakte lijken schoon en kleede ze aan voordat ze begraven werden. Mijn oma was een creoolse en ze zorgde thuis voor haar kinderen, waaronder mijn vader. Ze hadden zelf 9 kinderen en nog 3 kinderen in huis genomen waarvoor ze ook zorgde.

Hun kinderen;

- Humbert Carlo (roepnaam Foenie) overleden in Suriname
- Andre Henny Eduard (roepnaam Nando) woont in Nederland
- Humprey Paul Orlando (roepnaam Vlam) overleden in Suriname
- Vera ? overleden in Nederland
- Wilfred Willem Albert (roepnaam Willie) woont in Nederland
- Elfride (roepnaam Frida) woont in Suriname
- Johanna Charlotte (roepnaam Jopie) overleden in Nederland
- Annie overleden in Suriname
- Agnes (roepnaam Peetje Aggie) overleden in Suriname

Graag zou ik willen weten wie hun ouders waren enz enz en zo meer te weten komen over deze stamboom. Heeft iemand misschien foto´s of meer informatie dan zou je me heel erg blij maken

Met vriendelijke groet

Sabrina Fernandes

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply
Iwan de Vries
(no login)
200.2.187.149

Re: stamboom fernandes-de vries

No score for this post
March 15 2007, 5:36 AM 

De geboortedata van je grootouders bekend? Dat zou een goede houvast geven voor verder onderzoek.

(no login)
86.88.58.10

geboortedata

No score for this post
March 15 2007, 8:11 AM 

Hoi

bedankt voor je bericht. Ik heb net een brief op de post gedaan naar een nicht van me vader in Su want ze is ook bezig met onze stamboom. Zo kan zij ook een en ander toevoegen zoals geboortedata enz.

Zodra ik meer weet zet ik het op deze post

groetjes

(no login)
86.88.58.10

Score 5.0 (1 person)
March 21 2007, 9:34 AM 

Gustaaf Gerard Fernandes ------------------------ Helena Christina de Vries
(Labbadie) (Lena)
+ +

Humbert Andre Humprey Vera Wilfred Elfrida Johanna Annie Agnes
Carlo Henny Paul Willem Charlotte
Eduard Orlando Albert
(foenie) (nando) (vlam) (willie) (frida) (jopie) (peetje)
+ + + + + +

Wijlen mijn opa Labbadie (ras indiaan) was getrouwd met wijlen mijn oma Lena (creoolse). Opa was een lijkenschouwer. Samen kregen ze 9 kinderen. Ook zorgden ze nog voor 3 kinderen die geen ouders hadden of waarvan de ouders niet voor hun konden zorgen. Waar een kruisje onderstaat zijn overleden. Van horen zeggen weet ik dat

- Foenie overleden is in Suriname (verdronken)

- Humprey overleden is in Suriname (geraakt door verdwaalde kogel door politie-agent)

- Vera is overleden in Nederland (door ziekte)

- Jopie is overleden in Nederland (door ziekte)

- Annie en Agnes overleden zijn in Suriname (van 1 weet ik dat ze gevallen in de badkamer was en aan haar inwendige bloedingen overleden zou zijn)

Heeft iemand informatie over de familie van mijn oma of opa. Ik heb geen idee of ze nog broers of zussen hadden of hebben.

Of weet iemand van welk indianen ras mijn opa was. Alle kleine beetjes helpen dus als je iets weet neem even contact met me op.

Dank je wel

Groetjes Sabrina Fernandes

(no login)
86.88.58.10

No score for this post
March 21 2007, 9:42 AM 

De vorige was niet echt duidelijk dus onderstaand nogmaals

Gustaaf Gerard Fernandes------------------------------- Helena Christina de Vries
(Labbadie)------------------------------------------------------------(Lena)
-------+-----------------------------------------------------------------+-------------------------

Humbert---Andre----Humprey---Vera--Wilfred--Elfrida--Johanna----Annie---Agnes----------------------
Carlo-----Henny----Paul-------------Willem------------Charlotte------------------------------------
----------Eduard---Orlando-----------Albert--------------------------------------------------------
(foenie)--(nando)--(vlam)-----------(willie)---(frida)---(jopie)------------(peetje)---------------

---+-----------------+--------+------------------------+---------+--------+-----------------------

Wijlen mijn opa Labbadie (ras indiaan) was getrouwd met wijlen mijn oma Lena (creoolse). Opa was een lijkenschouwer. Samen kregen ze 9 kinderen. Ook zorgden ze nog voor 3 kinderen die geen ouders hadden of waarvan de ouders niet voor hun konden zorgen. Waar een kruisje onderstaat zijn overleden. Van horen zeggen weet ik dat

- Foenie overleden is in Suriname (verdronken)

- Humprey overleden is in Suriname (geraakt door verdwaalde kogel door politie-agent)

- Vera is overleden in Nederland (door ziekte)

- Jopie is overleden in Nederland (door ziekte)

- Annie en Agnes overleden zijn in Suriname (van 1 weet ik dat ze gevallen in de badkamer was en aan haar inwendige bloedingen overleden zou zijn)

Heeft iemand informatie over de familie van mijn oma of opa. Ik heb geen idee of ze nog broers of zussen hadden of hebben.

Of weet iemand van welk indianen ras mijn opa was. Alle kleine beetjes helpen dus als je iets weet neem even contact met me op.

Dank je wel

Groetjes Sabrina Fernandes

(no login)
24.132.31.193

Ik ben ook op zoek naar mijn stamboom: Fernandes

No score for this post
August 2 2007, 5:44 PM 

Hallo Sabrina,

Ik zelf ben ook al jaren op zoek naar mijn familie Fernandes, omdat ikzelf niemand ken die zo heet. Misschien zijn we zelf familie van elkaar zonder dat we dat weten. Het enige dat ik weet is dat mijn overgrootvader van Portugese afkomst was en met een Colombiaanse of Venuzulaanse vrouw getrouwd was. Mijn overgrootvader was een kapitein en is toen in Suriname gaan wonen, samen met zijn vrouw. Ik hoop dat we elkaar kunnen helpen met onze stamboom samen te stellen.

Met vriendelijke groet,

Nathalie Fernandes.

(Inloggen raquincero)
77.249.83.181

Re: stamboom fernandes-de vries

Score 2.0 (1 person)
August 17 2007, 1:11 PM 

hey sabrina
ik ben blij dat jij ook opzoek bent naar onze familie maar je bent wel iets vergeten TANTE COBA
en volgens mijn moeder was gustaaf niet je opa maar dat was een half broer van jou vader en mijn oma.
wat zo jammer is is dat er niemand is die ons er meer over kan vertellen maar ja ik hoop gauw iets van je te horen
kusjes je nichie ramona

Current Topic - stamboom fernandes-de vries
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2010 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement