<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

Jacoba Maria van Leeuwaarde

April 7 2009 at 12:30 PM
No score for this post
  (Inloggen Wadily)
van IP adres 195.240.111.221

Ik ben op zoek naar informatie m.b.t. Jacoba Maria van Leeuwaarde.

Zij was gehuwd met J.S.J. Wijngaard en is de moeder van Keet Elisabeth Wijngaard (geb. 28.12.1850, Par'bo).

Met vriendelijke groeten,
Wadily Wijnhard

http://gw.geneanet.org/wadily

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply
Denie
(no login)
82.148.208.233

Re: Jacoba Maria van Leeuwaarde

No score for this post
April 8 2009, 1:52 PM 

Beste Wadily,

Wat zijn de voornamen van J.S.J. wijngaard en had Jacoba meer kinderen?

Mvg,
Denie

(Inloggen Wadily)
195.240.111.221

Isay Wijngaard & Jacoba Maria van Leeuwaarde

No score for this post
April 11 2009, 1:13 PM 

Beste Denie,

Dankzij hulp ben ik er achter gekomen dat J.S.J. Wijngaard feitelijk Isay Wijngaard betreft (gemanumitteerd op 11-12-1833, broer van mijn betovergrootmoeder Philida Wijnhard).

Hij noemt zich in akten Isay Salomo(n) Johannes Wijngaard(e), de initialen (zoals o.a. vermeld in de Surinaamsche Almanak) moeten dus zijn I.S.J.
Op basis van enkele feiten, die ik voor dit topic onbesproken zal laten, vermoed ik een verwantschap met Salomon de la Parra

Isay huwde Jacoba Maria op 15 Oktober 1868 te Paramaribo (akte nog niet door mij ingezien). Bij de wijkopname van 1845 woonden zij in het huis Hoogestraat wijk E No. 312.

Van enkele kinderen heb ik de naam, t.w.:

ISAAK SALOMO JOHANNIS, geboren 06-02-1841 (folio 25) te Paramaribo gewettigd op 15-10-1865);
JOSEPH JOHANNES geboren ±1844;
WILLEM MAURITS geboren 21-06-1846 (folio 98) te Paramaribo (gewettigd op 15-10-1865), getuigen bij aangifte: Simon Arnoldus de Boer en Abraham Johannes de Bije. [Isay tekent met Wijngaarde (met 'e') en staat zo ook in het stuk vermeld];
KEET ELISABETH, geboren 28-12-1851 te Paramaribo (gehuwd op 07-11-1888 met Coenraad Benedictus Samuels).

Verder vermoed ik dat REINHARD CHRISTIAAN (gemanumitteerd 1853 'eigenaar/vrijlater: Pl Bleyenhoop en Bleyenrust en vrijdom verzocht door J.S.J. Wijngaard'; geb. 1851; zoon van Maria) een kind is van Isay.
Bij de geboorteaanfte van Jean Henri Johannes Wijnhard (1880, kleinzoon van bovengenoemde Philida Wijnhard) trad hij op als getuige: 'Reinhard Christiaan Wijngaard oud negen en twintig jaren, van beroep Planter wonende aan de Hoogestraat'. Jean Henri Johannes werd geboren op Hoogestraat letter E No. 313.

De huwelijksakte van Isay en Jacoba Maria levert waarschijnlijk meer namen op van kinderen.

Hoop van je te horen.

Met vriendelijke groeten,
Wadily Wijnhard

http://gw.geneanet.org/wadily

Current Topic - Jacoba Maria van Leeuwaarde
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2010 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement