<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

Smith-Guljé-Petzoldt-Binz-Sanches-Valois Smith 19e eeuw

June 14 2009 at 2:07 PM
No score for this post
  (Inloggen FakkelMCC)
van IP adres 87.212.218.51

Inmiddels weet ik iets meer over voormoeders Mary Margareth Smith en Catharine Jeane Smith. Moeder en dochter hebben anno 1830-1840 (klein-)kinderen met de (achter-)namen Thomas Godlieb (Gotlieb) Smith,Charlotte Regina Smith, Valois Smith, Petzoldt, Guljé, Binz en mogelijk ook Suzanna Rebecca Sanches. Met een nakomeling uit de Petzoldt-tak (tante Fietje Schulp-Petzoldt) had de familie tot haar overlijden nog contact. Zij had het weleens over een neef Tjark Petzoldt, en haar zus was Hilda Petzoldt, getrouwd met een kunstschilder. Ik wil heel graag meer weten over de halfbroers en zusters van mijn betovergrootvader en hun nakomelingen. Wie kent deze personen uit hun eigen stamboom, of doet genealogisch onderzoek naar deze families?
alvast dank voor reactie

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(Inloggen M.Hering)
94.210.80.134

Petzoldt

No score for this post
October 19 2009, 11:06 AM 

Ik heb in de jaren 50 (1955/1956) in Suriname gewerkt met Tjark Petzoldt. Hij was hoofd van (geloof ik) voorlichtingsdienst van het Ministerie van Onderwijs. Volgens mij is hij de schrijver Arkieman.
Stapje vooruit?

(no login)
83.163.171.160

familie Petzoldt

No score for this post
October 22 2009, 3:33 PM 

Tjark petzoldt was mijn vader en Tante Fietje en Hilda zijn tantes van mijn vader.
Tjark is de enige van de Familie die na de 2e wereld oorlog weer naar Suriname is terug gekeerd en via mij en mijn zuster tosca is dit de emige link die er nog bestaat met Suriname.
IOver der Familie van de Petzoldt kant van 3 generaties geleden is niet veel meer te zeggen dan dat rond 1900 alle Petzoldt's behalve mijn Opa Frits uit Suriname vertrokken zijn richtting USA, Canada, en Duitsland.
Opa Frits kwam vlak voor de oorlofg naar Nederland mijn zijn gezin.
Er bestaat ook een familie band met de kenswills De naam van Mijn Oma {Tjarks Vader).
ook is er een familie band te vinden met de familie de Graaf en Voet (neven van mijn vader)
Omdat de familie over de wereld is uit gezworven is er weinig contact onderhouden en dat is er na meerdere generatie ook niet meer.
Verder weet ik dat er gewerkt is aan een soort stamboom door tante fietje of Hilda.
dat waren degenmen die het meeste af wisten van de lijnen in de Familie.
U moet iemend zien te vinden in die buurt om er meer van te hotrenm te krijgen.

Succes,

Tuisco Tico)

(no login)
83.163.171.160

familie Petzoldt

No score for this post
October 22 2009, 3:36 PM 

Tjark petzoldt was mijn vader en Tante Fietje en Hilda zijn tantes van mijn vader.
Tjark is de enige van de Familie die na de 2e wereld oorlog weer naar Suriname is terug gekeerd en via mij en mijn zuster tosca is dit de emige link die er nog bestaat met Suriname.
IOver der Familie van de Petzoldt kant van 3 generaties geleden is niet veel meer te zeggen dan dat rond 1900 alle Petzoldt's behalve mijn Opa Frits uit Suriname vertrokken zijn richtting USA, Canada, en Duitsland.
Opa Frits kwam vlak voor de oorlofg naar Nederland mijn zijn gezin.
Er bestaat ook een familie band met de kenswills De naam van Mijn Oma {Tjarks moeder).
ook is er een familie band te vinden met de familie de Graaf en Voet (neven van mijn vader)
Omdat de familie over de wereld is uit gezworven is er weinig contact onderhouden en dat is er na meerdere generatie ook niet meer.
Verder weet ik dat er gewerkt is aan een soort stamboom door tante fietje of Hilda.
dat waren degenmen die het meeste af wisten van de lijnen in de Familie.
U moet iemend zien te vinden in die buurt om er meer van te hotrenm te krijgen.

Succes,

Tuisco Tico)

Current Topic - Smith-Guljé-Petzoldt-Binz-Sanches-Valois Smith 19e eeuw
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement