<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  

Buttenbley

August 9 2009 at 2:10 PM
No score for this post
  (Inloggen lont25)
van IP adres 85.144.188.154

De naam Buttenbley lijkt te zijn uitgestorven. De laatste personen die ik heb kunnen traceren zijn:
- Antoinette Gerhardina Augusta, geboren op 26-02.1904, mijn grootmoeder en
- Moesje Bert Buttenbley, geboren op 15-06-1879

Uiteraard heb ik de gegevens uit de Historische Database Suriname.

Wie heeft nader informatie over de familie Buttenbley?

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

(Inloggen Wadily)
195.240.111.221

Orlando Edgar Bottenbley

No score for this post
August 9 2009, 6:44 PM 

Hallo Iwan,

Heb je onderstaand artikel uit wikepedia niet gevonden? De archiefkaart van je grootmoeder is in te zien bij het Stadsarchief Amsterdam, welicht dat daaruit meer op te maken is.

Orlando Edgar Bottenbley (Paramaribo, 1951) is een Nederlandse predikant van de baptisten van de Vrije Baptistengemeente Bethel in de Friese plaats Drachten (Bethel betekent 'huis van God').
Deze kerkgemeenschap staat bekend als de een van de grootste en snelstgroeiende van Nederland met meer dan 2000 leden en 750 kinderen.

Na zijn studie theologie aan het Bijbel Instituut België (thans de Evangelische Theologische Faculteit Leuven) studeerde hij verder aan het Nederlands Gereformeerd Seminarie en aan de Theologische Universiteit Kampen (Broederweg) van de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt.

Na zijn studie is hij betrokken geweest bij het stichten van baptistengemeenten in Sneek, Heerenveen en Franeker. Hij was op dat moment predikant in Lemmer. In 1988 werd hij beroepen als voorganger van de Vrije Baptistengemeente in Drachten, een kerkelijke gemeente die hij heeft zien groeien van 60 naar meer dan 2500 leden. Deze gemeente komt sinds 17 december 2000 samen in een multifunctioneel centrum, maar er wordt al weer aan uitbreiding gedacht, omdat het aantal stoelen niet meer kan voldoen in de piekdagen van het dienstjaar. Er wordt gedacht aan een totale nieuwbouw aan de rand van Drachten. Vanuit Drachten zijn ook gemeenten gesticht in Groningen, Dokkum en Leeuwarden. Over Bottenbley is in 2006 een boek verschenen, Orlando Bottenbley & de wijde poorten van de Bethel. Het boek is een uitgave van uitgeverij Penn in Leeuwarden en geschreven door de Leeuwarder journalist Gerko Last. In dit boek probeert Last een verklaring te vinden voor de explosieve groei van de kerk van Bottenbley. Tegenwoordig, anno 2007 groeit de kerk gemiddeld met 40 leden per maand.

Met vriendelijke groeten,
Wadily Wijnhard

http://gw.geneanet.org/wadily

(no login)
195.241.167.82

Buttenbley

No score for this post
August 9 2009, 7:25 PM 

Wadily,

bedankt voor de informatie. Orlando was vroeger mijn klasgenoot. Het artikel heb ik eerder gelezen. De relatie Buttenbley/ Bottenbley is mij (nog) niet bekend. Het stadsarchief had ik bekeken. Slechts 1 Buttenbley komt daarin voor. Ik zoek verder via familie en archieven. Misschien komt er nog meer informatie.

Groeten,

Iwan

Wadily Wijnhard
(Inloggen Wadily)
195.240.111.221

F. J. Buttenbley

No score for this post
August 9 2009, 6:54 PM 

F.J. Buttenbley Female

Event(s):
Birth: 1873 , Paramaribo, Suriname
Christening:
Death:
Burial:

Bron:http://www.familysearch.org

Met vriendelijke groeten,
Wadily Wijnhard

http://gw.geneanet.org/wadily

(no login)
82.148.208.233

Albert Buttenbleij

No score for this post
August 11 2009, 12:26 PM 

Iwan,

Albertina Helena Maria Biornenberg bevalt op 31-01-1906 van:
Cornelia Trude Edwina Lo - A - Njoe. De vader is Theodorus Lo-A-Njoe.
Zij erkennen Cornelia op 13-01-1906 te PRB.

Nu iets wat ik maar een paar keer ben tegengekomen in de geboorteregisters van PRB.
Aantekening in de bovenmarge v/d geboorteakte van Cornelia:

"Bij akte verleden voor den ambtenaar van den Burgelijke Stand te Paramaribo den 12-11-1907, is de moeder van het genoemd kind, door Albert Buttenbleij als zijn natuurlijk kind erkend. De ambtenaar van den Burgelijke Stand. L.E. Nelson"

Mvg,
Denie

(no login)
80.183.231.232

Buttenbley

No score for this post
August 15 2009, 2:27 PM 

Deny,
bedankt voor je informatie. Kennelijk is van een verschrijving sprake. De erkenning is nog voor de geboorte. Is het mogelijk de akte door te mailen?

Iwan

Anonymous
(no login)
212.182.179.108

Re: Buttenbley

No score for this post
September 17 2009, 8:39 PM 

Hallo Iwan,

Het volgende gevonden:

NRC woensdag 26 oktober 1910 ochtendblad (06)
ONDERTROUWD: M.W.Buttenbleij en J.E.Vink

NRC vrijdag 23 december 1910 avondblad (13)
OVERLEDEN: A.L.Buttenbley, 56 j m

NRC woensdag 11 december 1918 ochtendblad (05)
OVERLEDEN: W.A.Buttenbley, 59 j

NRC donderdag 19 mei 1921 ochtendblad (11)
ONDERTROUWD: F.C.Braams en A.H.Buttenbleij

NRC donderdag 23 februari 1922 ochtendblad (05)
OVERLEDEN: G.A.Buttenbley, 24 j

NRC donderdag 5 februari 1925 avondblad (06)
OVERLEDEN: A.Buttenbley, 70 j

NRC zondag 10 januari 1926 ochtendblad (14)
OVERLEDEN: Hariette J.A.Hellaart wede Buttenbley, 59 j

Mvg,
Rosinda Hok-A-Hin

Current Topic - Buttenbley
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>terug naar Index  
Find more forums on World HistoryCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement