Wie van de dudes en dudettes zitten hier op een vechtsport?
Ik zou n.l. graag weten welke vechtsporten er zijn met zoveel mogelijk achtergrond informatie.
Ik speel al een tijdje met het idee om onze dochter op te geven voor een vechtsport omdat ik het heel belangrijk vind als ze zichzelf kan verdedigen en weet welke technieken ze kan toepassen mocht het nodig zijn.
Ze is 9 jaar en zelfverdediging is er voor deze leeftijdscategorie nog niet dus misschien kan een van jullie me een beetje informeren zodat we iig weten wat wat is!
Thanx!
kan ze al op judo. Dat is tevens een goede basis voor zelfverdediging. Trappen en slaan leren heeft nog geen zin want ze mist de kracht. Laat haar eerst maar eens de techniek leren.
Manuel
82.171.83.242
Re: Vechtsporten...
July 22 2005, 6:33 PM
Freefight.
Els
62.45.153.13
July 22 2005, 7:28 PM
Kung-Fu
Gunnar
84.119.129.203
July 22 2005, 7:28 PM
Judo is absoluut de beste keus ook een sport waar ze niet nodeloos agressief van word.
Ik weet dat diet bevooroordeeld overkomt maar kids die fly kicks op het schoolplein uitproberen neh
Els
62.45.153.13
July 22 2005, 7:33 PM
kinderen doen tegenwoordig wel raardere dingen dan fly kicks
Wilco DP
83.83.14.244
July 22 2005, 8:00 PM
In veel jogerencentra zijn speciale zelfverdedigingscursussen voor meiden. Maar dat is misschien net één leeftijdscategorietje hoger.
shag wim
80.126.28.49
July 22 2005, 9:37 PM
Eef ik begrijp je beredenering helemaal hoor.
Maar fuck wat leven we toch eigenlijk in een kut wereld waneer ouders hier over na denken toch?!! En het lijkt godverdomme alleen maar erger te worden
Ik heb zelf ook een niet al te lekkere week achter de rug: woensdag een door gesnoven sukkel die met tafels en steolen loopt te gooien. Even later te horen krijgen dat er een klein uurtje daarvoor iemand uit je kennisenkring is beroofd door twee junks. Dan gisteren weer echt een klote zatte gast in Arnhem die supervervelend en een beetje schizofreen was tot aan het punt waarop je echt gaat afwegen waneer je fysiek geweld moet gaan gebruiken. Besluit ik vervolgens een avondje thuis te blijven. Dan zie je een oproep van een moeder die haar kind op zelf verdediging wil sturen.
Zoals ik zei Eef; begrijp je helemaal (vooral ook na dat akkefietje wat je zelf laatst had) het lijkt wel of het de afgelopen twee, drie jaar tijd allemaal echt een stuk grimmiger is geworden op straat. Of lijk ik nu teveel op een telegraaf lezer?!
eef
80.56.109.172
July 23 2005, 12:14 AM
Nou weet je Wim, ik speel al heel lang met dit idee, ik denk al sinds ze kon lopen (hahaha).
Maar ook omdat het vrij krom is dat meisjes op de basisschool b.v. wel honkbal/softbal/voetbal etc. leren maar basis technieken om zichzelf te kunnen verdedigen krijgen ze niet mee.
Terwijl ik het wel heel belangrijk vind dat mijn eigen dochter zich kan verweren mocht er een situatie zich voordoen dat ze het kan/moet gebruiken.
Al is het dat ze een paar seconden voorsprong heeft.
Maar voor jonge meisjes is er op dit gebied niet zo heel veel dan idd judo wat me ook de beste optie lijkt voor haar.
Ook gezien haar karakter, ze is heel bescheiden, vrij introvert en heel goed van vertrouwen.
Ik probeer haar natuurlijk ook spelenderwijs dingen bij te brengen omdat ze altijd heel goed beinvloedbaar was door de wat dominantere kinderen in haar omgeving (klas, buiten spelen etc.) maar dat gaat nu heel goed ze kan prima grenzen stellen en van zich afbijten.
Daarbij ben ik het laatste hulpmiddel als ze het zelf niet meer red en tsja dan zijn er van die teringgrietjes die effe dachten te kunnen fucken die zich de pleuris schrikken als ik in beeld kom.
Maar dan probeer ik het wel zo correct mogelijk op te lossen hoor door beide verhalen aanhoren en zelf te laten zien wat nou ' the big deal was'!
Dat gaat ook vrijwel altijd goed!
Maar ja het feit dat er gewoon zieke mongolen rondlopen en ik haar toch ooit moet loslaten moet ik haar de kans bieden om die technieken te leren, je weet tenslotte maar nooit!
JORD
62.194.203.171
July 23 2005, 3:34 AM
ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat voor een vechtsport een kind krijgt, maar meer hoe een kind met een situatie omgaat. Als ze een keer klappen krijgt, zal ze vanzelf terug weren, wat voor een vechtsport ze ook doet. Wat ze geleerd heeft (op een vechsport) zal ze waarschijnlijk niet in practijk(¿) ook daadwerkelijk uitvoeren.
Een vechtsport is meer voor de zelfverzekerdheid, waardoor ze misschien meer haar mannetje zal staan, maar dat kan door iedere vechtsport zijn misschien?
tom ][ sts
195.169.220.15
July 23 2005, 10:00 AM
als ze honkbal en softbal krijgen, mogen ze dan niet die knuppel mee nemen de straat op? Lijkt me beter dan een vechtsport. Ik denk dat Judo ook een goede optie is dan...
En is Billi echt de vader van een verlegen meisje met veel vertrouwen in iedereen???
eef
80.56.109.172
July 23 2005, 11:30 AM
Ja is ook zo Jord maar ik kijk er op verschillende manieren tegenaan.
Ikzelf heb nooit een verdedigingssport gedaan, ik heb shit dingen meegemaakt waarbij ik het heel goed had kunnen gebruiken.
En om zoiets te leren na een trauma is absurd.
Want dan moet je handelen na een nare ervaring terwijl je misschien een boel leed kan besparen door situaties in te schatten en voor te kunnen zijn.
Dan heeft ze ook geen busje pepperspray nodig en hoeft ze ook geen mes bij zich te dragen want daar heeft ze bar weinig aan om daar op te vertrouwen en daar haar veiligheidsgevoel van af te laten hangen.
Als vrouwzijnde vind ik het heel gezond als meisjes verdedigings technieken worden bijgebracht om sterker in hun schoenen te staan en lichamelijke weerstand kan bieden als woorden niet helpen.
Als moederzijnde wil ik gewoon dat mijn kind op zichzelf kan vertrouwen dat ze de mogelijkheid heeft om iemand uit te schakelen of haar voorsprong te vergroten.Dan mag ze van mij iemand zelfs helemaal invalide schoppen!
Klinkt wel heel beladen maar het feit dat kinderen op straat elkaar al voor niks in elkaar meppen,elkaar beroven, afpersen, bedreigen en andere vormen van geweld gebruiken speelt natuurlijk ook mee.
Hoe afschuwelijk en verschrikkelijk de gedachte alleen al is, bestaat er ook nog zoiets als sexueel geweld.
Natuurlijk kunnen sommige dingen misschien niet voorkomen worden met wat voor vechttechnieken dan ook, maar mocht de situatie zich voordoen en ze voelt zich bedreigd dan weet ze wat ze kan/moet doen.
Dus.... het wordt JUDO!
eef
80.56.109.172
July 23 2005, 11:37 AM
En is Billi echt de vader van een verlegen meisje met veel vertrouwen in iedereen???
Het moge duidelijk zijn dat ze die eigenschap dus echt van haar vader heeft heej!
Wilco DP
83.83.14.244
July 23 2005, 11:38 AM
Oh, da's mooi. Dus de volgende keer dat ik in Parkhof kom en een beetje te bijdehand ben, word ik opgevouwen door een meid van negen ?
TOP !!
Ruud
81.204.228.24
July 23 2005, 12:11 PM
Judo is een pima verdedigingssport. Daarbij is het ook nog bevordelijk voor de motoriek.
wilko
86.81.19.7
July 23 2005, 12:41 PM
ik zat op deze sportschool, op onderstaande site staat wat informatie over een groot aantal vechtsporten.
Ene Wilco: (DP) ik denk dat ze eerst je haar onder handen neemt en daarna pas jou!
Andere Wilko: Thanx! Zoiets zocht ik dus!
Jelle
145.97.206.201
July 23 2005, 2:27 PM
Ik heb als klein jochie ook op judo gezeten en ik verzeker je dat ik daar nog steeds baat bij heb.
Dus judo is zo gek nog niet!
anneke
83.83.18.104
July 23 2005, 2:55 PM
en ookal leert ze niet meteen iemand 'op te vouwen' alleen de gedachte voor zichzelf dat ze het zóu kunnen is meestal meer dan genoeg. als je zelfverzekerdheid uitstraalt ben je minder snel doelwit.
want welke meisjes worden gepakt door loverboys en ander tuig? degene met een laag zelfbeeld/ kut thuissituatie/ op zoek naar bevestiging etc.
Sjors
83.116.58.83
July 23 2005, 4:46 PM
...ach ik doe al jaren aan FENG-SHUI
chris
62.194.207.224
July 24 2005, 3:38 AM
HARDLOPEN
cj
62.131.159.79
July 24 2005, 11:57 AM
pas zag ik een cagefight op de buis... die gasten kunnen ook aardig kont schoppen al zeg ik het zelf..
Ltgdaan
213.211.137.162
July 24 2005, 3:16 PM
De sport judo heeft alleen een hoog ik-moest-van-mijn-moeder-op-judo-zodat-ik-me-kan-verweren-als-ik-gepest-word-op-school gehalte.
Misschien is het beter om naar een verdedigingssport te kijken die ook nog een bepaald coolheidsgehalte heeft. Dingen als Capuera (hoe je het ook schrijft) zijn vet hip onder koters (en sociale studie hippies).
Henk-Jan
212.108.13.131
July 24 2005, 3:35 PM
Daar zeg je wat. Zit je straks op een of andere nerd-vechtsport, gaan ze je daarom pesten of aanvallen. Ik zou trouwens kiezen voor boogschieten.
eef
80.56.109.172
July 24 2005, 3:48 PM
Als het gaat om de 'coolheids' factor kan ik haar misschien beter een UZI geven of een Rotweiler, aangezien de dierenasiels aardig vol zitten is dat ook nog een nobele daad!
Ltgdaan
213.211.137.182
July 24 2005, 5:15 PM
Opzich speelt het natuurlijk wel mee. Het is natuurlijk cooler als je zegt dat je op kickboxen zit, dan op Tai-kwando.
Op mijn bassisschool hadden we ook een jongen die Tai-Kwando deed. Terwijl hij allemaal spinning kicks in onze richting maakte, beukte wij hem gewoon streetwise met z'n 3en in elkaar.
Je kind op judo doen is natuurlijk helemaal vragen om klappen
olga
80.100.83.73
July 24 2005, 5:37 PM
'Dingen als Capuera (hoe je het ook schrijft) zijn vet hip onder koters (en sociale studie hippies).'
capoeira! coole sport en ziet er ook nog eens spectaculair uit als je het ook echt goed kunt maar qua zelverdediging heb je er volgens mij niet heel erg veel aan als je aan wordt gevallen op straat oid. Heeft wel leuke truukjes maar ik denk dat je die bij andere vechtsporten ook wel leert. maargoed wie ben ik, ik heb het ook maar 6 keer gedaan op school hehe.
J
212.129.242.41
July 25 2005, 10:23 AM
zelf kickboxen gedaan, goed voor zelfvertrouwen en conditie en lenigheid, al is dat laatste bij mij nooit zo goed uit de verf gekomen
maar anders Aikido..de worpen etc van judo, maar ook leren om aanval met mes e.d. af te weren
Ltgdaan
213.211.137.180
July 25 2005, 11:52 AM
Capoeira is voor mensen die sympathiseren met die stink trommelaars op het Centraal Station..
Bas
62.194.207.224
July 25 2005, 10:22 PM
capoeara is voor vrije school types, of voor eigenwijs-mensen (toch olga? ).
kickboxen is wel een gave sport, maar ik denk niet dat dat al gegeven wordt voor kinderen onder 10..
bij ons op de basisschool had men altijd zelfgemaakte noen-tjakkos of vlindermessen bij, maar ja om billi nou dat soort wapentuig voor de kids te laten maken....
pepperspray enzo kan ook wel helpen denk ik.
Jelle
145.97.206.201
July 25 2005, 10:46 PM
Een leuke taser-gun zal op de zwarte markt ook niet al te duur zijn...
Cyber
83.84.166.177
July 26 2005, 11:05 AM
Ik heb zelf een tijdje aan ninjutsu gedaan. Bij ninjutsu gebruik je veel techniek en weinig kracht. Door op bepaalde plekken te slaan, gewrichten op een bepaalde manier te draaien en de balans van je tegenstander te verstoren (gevolg van voorgaande handelingen) leer je iemand zeer snel uit te schakelen. Er wordt (bij een goede dojo) ook aandacht aan wapengebruik gegeven: Hoe verweer je je tegen verschillende wapens en hoe kan je uit hele simpele objecten (bijv. een theelepeltje) een zeer sterk wapen maken.
Ik moet overigens wel zeggen dat ninjutsu een krijgskunst is en geen vechtsport. Alle vaardigheden die je opdoet zijn er volledig op gericht om je tegenstander zo snel mogelijk uit te schakelen. Hierbij wordt veel gebruik gemaakt van (indien goed aangezet) zeer pijnlijke klemmen en snelle breuktechnieken. Ninjutsu wordt zodoende ook nooit in competitieverband beoefend en tijdens de trainingen is het belangrijk wel geconcentreerd te blijven.
Doordat je dus niet sterk hoeft te zijn en de krijgskunst erg effectief is is het prima geschikt voor jonge mensen. Google maar eens op (bujinkan) ninjutsu. Het is jammer dat jullie helemaal in Alkmaar zitten en mijn oude dojo in Leiden was. Anders had je een keer langs kunnen gaan.
olga
80.100.83.73
July 26 2005, 1:36 PM
sssht bas, niet zo hard!
wel mooi als deze info hier, ik denk dat ik volgend jaar op school eens een échte zelfverdedigingssport/vechtsport als project op ga zetten. Denk dat de meeste vrouwen er wel behoefte aan zullen hebben, immers kwaad kan het nooit lijkt me.
Metalen Mark
62.131.25.171
July 26 2005, 1:43 PM
Ik zeg Aikido, ziet er voor de fuk nier uit maar is echt ontzettend effectief. Ziet er een beetje uit als bejaardenjudo ofzo maar is echt zeer krachtig. Naast Aikidoverenigingen bieden ook veel judo- of karate verenigingen Aikido aan.
J
212.129.242.41
July 26 2005, 1:58 PM
je mag wel van die 'geinige kleding aan met Aikido'
of anders kendo..elkaar een beetje met zo'n stok op de kop meppen..en dan zo over straat...soort Darth Vader; gegarandeerd dat iedereen aan de kant gaat
ja he..kijk maar uit want ik doe toevallig wel aan eh..Kuk Sool Won
sambal bij?
anneke
80.60.164.51
July 26 2005, 2:36 PM
ik heb een tijdje aan free fight gedaan. dat was echt onzettend tof. jammer dat je een beetje tussen de sjonnies zit en altijd bont en blauw thuiskomst, maar je leert er wel veel van.
capoeira ook even geprobeerd maar daar mag je elkaar niet raken, valt een beetje tegen als je daarvoor een full conact sport hebt gedaan. Na 4 keer dus maar mee opgehouden.
J
212.129.242.41
July 26 2005, 3:05 PM
mmm..free fight met Anneke..daarvoor wil ik best blauwtje oplopen
joeri
84.84.100.217
July 26 2005, 4:05 PM
al zo`n beetje twee jaar bezig met thaiboksen. Prima sport om echt voldaan van terug te komen en op de bank neer te ploffen.
Wel belangrijk dat je een school vond waar weinig testosteron in de lucht hangt en dat kan vrij moeilijk te vinden zijn. In utereg hebben we een diy klasje erg gezellig en erg sportieve lui allemaal.
Muay Thai is geen verdedigings sport integendeel. Je leert vooral klappen vangen en blokken en rotklappen uitdelen. Gaan ! Maar goed, het werkt erg goed in mijn werk alleen maar om te weten wat je kan verwachten en weten wat je kan doen. Het helpt al zoveel om je rust te kunnen bewaren ten tijde van agressie.
enne nee ik ben geen wout hahaha ik werk in de zorg
J
212.129.242.41
July 26 2005, 4:21 PM
tja..de zorg is al lang niet meer wat het was he..
word je niet vastgebonden op bed, schoppen ze je wel terug
joeri
84.84.100.217
July 26 2005, 4:58 PM
hahaha dat noemen ze CFB ! en nee hoor we schoppen geen mensen terug hun kamer in of de separeer. klemmen en fixeren is het toverwoord van de jaren nu.
Ik bedoel eerder als iemand flipt en tot fysieke agressie overgaat is het toch erg handig om sneller te zijn (en rustig te kunnen blijven).
J
212.129.242.41
July 26 2005, 5:07 PM
aha..rustig blijven..links rechts low kick
en..dan is de patient ook weer rustig..
maar 't is idd een sport waar je je lekker in kunt uitleven, en zolang het macho-gehalte niet te overheersend is erg leuk
Ruud
145.97.203.4
July 26 2005, 5:29 PM
Daan, ik moest op judo met de volgende reden: ruud-jij-gaat-op-judo-want-jou-motoriek-is-niet-goed!
Ik heb 10 jaar op Judo gezeten en het is me erg goed bevallen. Je moet natuurlijk wel wedstrijden doen. Ik stond aan het eind nummer 1 in de puntencompetitie. Mooie kast vol met prijzen, kom maar op! Bring it on heheh
Ltgdaan
82.157.156.226
July 26 2005, 5:38 PM
Ik heb zelf ook 2 jaar op judo gezeten, daar niet van.
Maar hoezo wordt je motoriek beter van judo?
Jelle
145.97.206.201
July 26 2005, 5:58 PM
Ik had altijd zooooo de schurft aan die judo wedstrijden.
Sta je daar in een ijskouwe gymzaal met allemaal fanatiek schreeuwende ouders om je heen (de mijne waren gelukkig niet zo).
En aangezien ik een van de grootste uit mijn 'klasje' was en uitgerekend de allerbeste uit mijn groep dat ook was moest ik altijd tegen hem. Wat ik uiteraard altijd verloor.
Later toen ik ietwat beter werd heb ik stiekum vaak maar expres verloren puur om zo snel mogelijk uit die tochtige kuthal weg te komen.
Advies: Doe je kind op judo, maar bespaar haar die wedstrijden.
willemantillectual
82.170.81.232
July 26 2005, 7:19 PM
"Ik heb zelf ook 2 jaar op judo gezeten, daar niet van.
Maar hoezo wordt je motoriek beter van judo?"
inderdaad; ltgdaan is het levende bewijs dat die bewering een grove leugen is.
Ltgdaan
80.57.120.86
July 26 2005, 9:29 PM
Joenge, mijn moves op de dansvloer zijn smoother dan die van jou baes
Ruud
145.97.203.4
July 26 2005, 9:39 PM
Ja dat heb ik me late vertellen, als ik naar mezelf kijk klopt deze bewering ook niet. Zo lomp als de punk van Last To Go.
willemantillectual
82.170.81.232
July 26 2005, 11:19 PM
Joenge, ook op een dansvloer heb ik je zo op de grond hoor!
Ltgdaan
80.57.120.86
Inderdaad Ruud
July 26 2005, 11:42 PM
Je lompe motoriek leidt zelfs tot spastische uitbarstingen als ik zo dat nieuwe nummer hoor. Heeft je hele band op judo gezeten? Huuuuuu!
Joenge Willem, dat zullen we morgen na een paar glazen 'WoBaTiJee' nog wel eens zien. Sowieso krijg je me op de grond, ik ben namelijk die shit sowieso al aan het droppen.
mirjam
83.83.9.226
July 27 2005, 12:28 AM
je kan ook van die blauwspray op zak hebben, spuit daarmee en de persoon blijft 3 dagen blauw! (beetje jammer alleen dat als je em op jezelf uitprobeert je erachter komt dat na goed schrobben onder de douche je er al niets meer van ziet...)
Bas
62.194.207.224
July 27 2005, 12:38 AM
Daan,
ben jij morgenmiddag (woensdag middag) in nijmegen?.. skaten enzo.. zullen we es spastisch op onze bek gaan.
tegenover coffeeshop de wedron.. uurtje of 2...
telefoon ligt nog bij mn ouders dus vandaar op deze manier.
Amy
80.57.241.123
July 27 2005, 8:25 AM
Jonguhhh al die moeilijke ingewikkelde vechttechniek sporten uit het verre oosten. Waar is het simpele BOKSEN gebleven?? Ik heb een tijd op boksen gezeten. Daar liep werkelijk jong en oud door elkaar heen. Dus ook kids rond de 9 jaar.
Niet dat die nu zozeer zwaar wedstrijden boksen, maar je krijgt een goede conditie les, leert afweren en op de juiste plekken te rammen.
Dus al dat moeilijke taichihuhajingjang gelul..
je wordt volledig in mekaar gerost, maar jij voelt er niks van. jij verkeert ten slotte in hogere sferen dan die pauperpestkoppen!
Ruud
145.97.203.4
July 27 2005, 11:15 AM
Niet de hele band heeft op Judo gezeten, een aantal wel op karate. Dus met the ff wil je geen ruzie
Er moet meer gespast worden op het podium. Doe gewoon lekker gek.
80.57.120.86
Judo, karate
July 27 2005, 12:22 PM
beide voor mensen die gepest worden.
Het bewijs:
Cyber
83.84.166.177
July 27 2005, 1:56 PM
Karate zuigt hard...
Arjen
217.123.4.3
July 31 2005, 2:19 PM
Ik zou zeggen: Kyokushin Karate
Geen zin om een lang verhaal te typen dus ik doe het kort. Dit is de hardste stijl karate. Dat wil zeggen, je leert echt knokken en bij wedstrijden is het gewoon full contact net als bij kickboxen. Je mag alleen niet op het hoofd slaan maar wel trappen. En bij de senioren heb je geen bescherming (behalve je leuter dan)
Maar niet alleen het knokken maakt het 'hard'. Het trainen is dat ook. Je vecht eigenlijk meer met jezelf dan tegen elkaar. Tijdens het trainen heb je best wel een strenge etiquette. (in bepaalde houding staan als je iets uitgelegd krijgt, je mag niet even tussendoor wat water drinken, je moet altijd doorgaan ook al denk je dat je niet meer kunt enz.)
Conditioneel is het erg zwaar. De filosofie erachter is een beetje dat je veel meer kan met je lichaam dan je denkt. Zo wordt er ook met je gespeeld. Je moet een bepaalde oefening doen en op een gegeven moment denk je: ah nog 5 keer en dan kan ik echt niet meer. En je weet nooit wanneer je mag stoppen dus je gaat gewoon door. Door deze manier van trainen krijg je veel doorzettingsvermogen. Er wordt ook veel uitleg gegeven bij de oefening en waarom je sommige dingen doet. Zo merkte ik bij mijzelf dat je niet alleen op lichamelijk gebied maar ook mentaal meer doorzettingsvermogen krijgt. Deze sport is dus ook heel goed om mentaal wat sterker te worden.
willemantillectual
82.170.81.232
ja eef, stuur ze het leger in!
July 31 2005, 2:35 PM
kunnen ze het gansche land verdedigen!
joeri
84.84.100.217
August 6 2005, 5:35 PM
dude voordat je Kyokushin Karate mag doen moet je toch eerst de zwarte band karate hebben?!?
Bij mij op training spar ik vaak met een gozer 110 kilo spier en 3e Dan Kyokushin Karate.... hel....
Arjen
217.123.4.3
August 6 2005, 6:37 PM
Nee dat is onzin. Kyokushin Karate is gewoon een stijl karate. Kan met alle leeftijden. Ook jeugd enzo. In landen zoals Denemarken is het heel populair. En in Frankrijk geloof ik krijgt het politiekorps ook Kyokushin
eef
80.56.109.172
August 7 2005, 11:39 AM
willemantillectual
82.170.81.232
ja eef, stuur ze het leger in! July 31 2005, 2:35 PM
kunnen ze het gansche land verdedigen!
-------------------------------------------------------
Joenguh Willem...dan moeten ze eerst maar die NL vlaggetjes van hun kledij pulken want daar kan ik echt niet mee omgaan!
Henk-Jan
82.93.54.135
August 7 2005, 2:24 PM
Dat klinkt dan wel weer erg homosexueel.
Kirsten
84.87.9.245
TAEKWONDO
August 7 2005, 3:53 PM
Taekwondo is een goede verdedigingssport voor jongens en meisjes van alle leeftijden. Je mag beginnen als je vijf jaar bent.
Ik heb zelf eerste dan (zwarte band) en ik ben door taekwondo veel zelfverzekerder geworden dan vroeger.
www.taekwondobond.nl
www.mastwijktaekwondo.nl
wilko
86.81.19.7
wil kwon do
August 7 2005, 5:35 PM
De beste vechtstijl is gewoon schreeuwen als een meisje als iemand je belaagd.
Op de grond gaan liggen als hij te dichtbij komt. Dan loopt hij weg omdat hij je een mietje vind, en dan trap je hem keihard in zijn rug!
Anonymous
213.10.129.79
August 7 2005, 6:33 PM
wilko kan het weten
Anonymous
212.129.242.41
August 24 2005, 10:56 AM
maar ja..tegen een vuurwapen begin je weinig
Verdachte opgepakt in zaak gedode kickbokser
ROTTERDAM - De politie heeft dinsdag een 22-jarige Schiedammer aangehouden die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van kickbokser Peter Smit. Dat heeft de Rotterdamse politie woensdag bekendgemaakt. De voormalige wereldkampioen werd vorige week maandag op de Meidoornsingel in Rotterdam op klaarlichte dag doodgeschoten.
Het wapen waarmee de 43-jarige Smit meerdere malen werd beschoten, werd kort na de schietpartij in de buurt van het delict teruggevonden. Of de aangehouden man hoofdverdachte is of dat er nog meer aanhoudingen zijn te verwachten, wilde de politie niet zeggen. "We zijn nog druk bezig met het onderzoek", aldus een woordvoerder woensdag.
De geboren Dordtenaar zou zijn doodgeschoten na een woordenwisseling, maar een precieze toedracht is nog onduidelijk. Peter Smit begon zijn lange carrière in de vechtsporten als karateka. Hij behaalde Europese en Nederlandse titels in het zogeheten kyokushin karate.
The Hurricane
In 1985 versloeg hij op één dag zes tegenstanders bij de open kampioenschappen karate op Hawaii en daarmee was zijn bijnaam 'The Hurricane' geboren. De Dordtenaar stopte twee jaar geleden noodgedwongen vanwege een chronische enkelblessure. Hij kickbokste in totaal 26 partijen.
wel weird om te lezen..Smit was mijn trainer
89.98.182.151
Kyokushin
February 17 2007, 11:25 AM
Ik zit op kyokushin, zie deze link : www.kyokushin.info