gister avond rond een uur of 11 zou xxxx zijn kraak zijn, een leuk huisje in het centrum van utrecht.
xxxx, xxxx, xxxxxxxx, xxxx xxxx, xxxx en xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx gingen naar het pand toe en probeerde de deur open te breken, dit ging helaas niet zo goed en de hele deur werd gemold. xxx was ondertussen met de buurvrouw aan het praten dat ze het pand aan het kraken waren, zij hield echter toch vol dat het pand niet leeg was... opeens horen de arme embryopunkjes uit het raam van et pand: HEY MAFKETELS WAT GEBEURD DAAR!!
helaas het was dus niet leeg en er woonde gewoon een lelijke baardaap van 30 die waarschijnlijk dus nooit ze huis uit ging ofzo.
de grote groep rende hard weg met xxxxxxxx erachteraan. we zagen ze nog de hoek omgaan.
daarna hebben we niets meer van ze gehoord...
This message has been edited by dutchpunk van IP adres 130.37.170.212 on Aug 9, 2006 3:27 PM This message has been edited by dutchpunk van IP adres 130.37.170.212 on Aug 9, 2006 3:27 PM
domme, sukkels! Beter ga je terug naar die vent en handel je dit even af!
alex(krijst)
164.140.159.143
Re: embryopunx gaan de mist in...
August 9 2006, 3:11 PM
Leuk trouwens dat anoniem even met naam post wie er opgepakt kan worden voor inbraak. Weet iemand hoe je een post kan laten verwijderen, denk dat een aantal mensen dat op prijs zouden stellen.
sndr
201.102.31.58
August 9 2006, 3:32 PM
en beter ga je de volgende keer naar het kraakspreekuur in het acu, zodat die je kunnen helpen. dit zijn zo van die dingen waar zeker op dit moment, het kraakwereldje niet mee geholpen wordt!
douwe & de rest
24.132.238.219
August 9 2006, 3:41 PM
Er is uitvoerig met het KSU Utrecht overlegd, als je het bericht nog had gelezen voordat de namen kruisjes werden (bedankt trouwens daarvoor)had je gezien dat er ook een 'kraakspreekuurdude' was.
Iedereen is inmiddels weer vrij, behalve xxxx die zijn naam niet wil geven.
Ltgdaan
80.127.123.92
August 9 2006, 3:43 PM
Laffe kruisjes
Wilco DP
82.157.192.248
August 9 2006, 4:31 PM
Mijn hele deur naar de klote, godverdomme!!!!
Ik zal jullie krijgen!!!
Dekker
80.126.52.4
August 9 2006, 4:37 PM
en daarom willen ze het nou verbieden, stelletje stinken krakende kut hippies!!!
(dit is een grapje hé, voordat ik weer antiFa met hun rechterarm omhoog voor neus heb staan)
Ltgdaan
80.127.123.92
August 9 2006, 4:38 PM
Voordat je grap wordt gecensureerd met kruisjes
Marcel.
62.163.30.89
August 9 2006, 5:38 PM
What the fuck waarom kraken in Utrecht?
De 1e keer in Amsterdam was ook al niet zo'n succes helaas dat was leuk geweest vlak om de hoek.
Henk-Jan
212.108.13.131
August 9 2006, 5:49 PM
Omdat sommige mensen het licht zien en graag hier willen wonen.
86.81.187.79
ach
August 9 2006, 6:48 PM
ze hebben iig wel effe kunnen oefenen in breken....als ging dat ook niet zo vlotjes begrijp ik uit het verhaal.
Bas
80.57.61.30
August 9 2006, 7:29 PM
hahaha.. wat een boefjes die Embryopunx!
Andy
24.132.238.219
Helaas
August 9 2006, 8:05 PM
Deze kraak was voor onze corrosive dat snap iedereen wel? de Embryo's gaan toch niet uit Amsterdam weg.
Ming
24.132.238.219
August 9 2006, 8:17 PM
even voor de duidelijkheid:
-de embryo's kwamen alleen een vriend helpen
-de kraak wás via KSU geregeld
-deur was niet stuk, alleen beschadigd
-bewoner hoorden we van achter de deur. omdat het nooit zeker is hoe iemand gaat reageren zijn we maar weggegaan (zonder goed resultaat)
-heel ander soort fout dat "ons" bedoelde pand (wat wel ECHT jammer is)
-wij braken niet (uiteraard afkostig van "breken")
gewoon een ongelukig misverstand, waarvan de oorzaak (nog) niet duidelijk is.
juul
145.53.53.145
August 9 2006, 10:05 PM
wat een vreselijke misverstanden worden er hier nu al gemeld over de helaas mislukte kraak in utrecht
het is serieus aangepakt en de geschiedenis van het pand c.q. eigenaar vanaf 1993 is ons bekend
er is duidelijk dat de eigenaar opzettelijk het pand voor lange tijd leeg heeft laten staan.
waarom er opeens toch iemand aanwezig was tijdens de kraak is ons een groot raadsel.
kan toeval zijn, of getipt via kadaster.
inbraak is neit van toepassing omdat we niet binnen zijn gekomen,
(de deurpost was rot en er was totaal geen houvast voor het breekijzer)
kraken blijft een risico, maar hier had niemand op gerekend, waardoor een (onprofessionele) paniek reactie ontstond. jammer maar helaas. je weet nooit wie je voor je krijgt.
als het een man van rond de 30 was, was dat in iedergeval niet de eigenaar. die is (uit m'n hoofd) 55 jaar oud.
wees verdomme blij dat er nog geprobeerd wordt te kraken in de domstad.
de antikraak rijst de pan uit, en woonruimte is ver te zoeken.
Anonymous
145.53.53.145
August 9 2006, 10:07 PM
oja
de deur is niet ernstig beschadigt, slechts de post die afbrokkelde bij elke poging.
de buurvrouw heeft met geen woord gerept over mogelijke bewoners/aanwezigen
Anonymous
145.53.53.145
August 9 2006, 11:13 PM
er zijn nog 3 mogelijkheden over voor wie de aanwezige persoon zou kunnen zijn;
1. een persoon die daar (gerechtigd door eigenaar) daar als kluizenaar woont en toevallig op vakantie was tijdens onze controles en onderzoeken)
2. een kennis/vriend van de eigenaar die getipt was over de kraak
3. een anonieme kraker die buiten ksu om gekraakt heeft, want volgens ksu was de kans er groot dat het zou lukken.
anneke
83.83.18.203
August 10 2006, 12:01 AM
waar in het centrum?
Jelle
82.170.224.201
August 10 2006, 12:02 AM
Zure bende jongens!
Kreeg gisternacht al een telefoontje waar ik geen wijs uit kon worden.
Dat wordt weer fietsen huren en een nachtje bij ons doorbrengen .
juul
145.53.53.145
August 10 2006, 12:15 AM
haha wie weet
doet de locatie ertoe?
het is vlakbij waar de storing was, dus echt centrum ala oude gracht kan je het niet noemen.
anneke
83.83.18.203
August 10 2006, 12:39 AM
haha sterker nog, je kunt het helemaal geen centrum noemen.
ik ben de laatste tijd niet zo veel thuis geweest....blijven jullie wel van m'n huisje af?
maar succes verder arne, tof dat je in de mooiste stad van nederland komt wonen.
Stijn
80.140.247.83
August 10 2006, 11:46 AM
het feit blijft dat er geprobeerd is te breken in een huis waar iemand aanwezig was. Handel het even netje af en hopelijk meer succes de volgende keer.
pruttelpower
86.81.187.79
tja
August 10 2006, 12:13 PM
kraken blijft altijd een risico...makkelijk om deze groep af te branden als je er zelf niet bij was. wees inderdaad blij dat er nog gekraakt wordt. zo te lezen was het allemaal niet zo knullig als eerder wordt beweerd. Er kunnen altijd ineens omstandigheden opduiken die je niet had verwacht en ook met uitzoeken moet je erg voorzichtig zijn. Ik zou zo zeggen...pech gehad en gewoon door naar het volgende pand.
Dat je wegrent als er iemand achter de deur blijkt te staan is niet zo heel vreemd. Tenslotte kan je anders opgeladen worden als inbreker en daar heeft niemand wat aan. Misschien is een anoniem excuus briefje door de brievenbus alsnog een goed plan? Pand wel in de gaten blijven houden lijkt mij.
Anyway...laat je niet uit het veld slaan en kraak gewoon lekker verder!
Ltgdaan
80.127.123.92
August 10 2006, 12:31 PM
anneke
83.83.18.203
August 10 2006, 12:38 PM
pruttelpower...volgens mij schiet je onnodig in de verdediging...er wordt niemand afge*kraakt* huu huu wat een woordgrap.
BOOGERT
213.46.130.19
August 10 2006, 2:46 PM
DUS JULLIE HEBBEN ME DEUR NAAR DE KLOTE GEHOLPEN !!!!!!!!!
juul
145.53.53.145
August 10 2006, 4:42 PM
flauwe grappen over dat we iemand z'n deur hebben gemold zijn zeer zielig
en als het echt serieus is, waarom weet het ksu niet van je af?
en niks excuus brief, we hebben een nacht gezeten en zijn verdacht van 'openbare geweldpleging'
(niks ernstigs dus)
geen inbraak dus, omdat we niet binnen zijn gekomen en genoeg bewijs hadden dat we wilden kraken en niet wilde inbreken. (als we wisten dat er iemand in zat hadden we het natuurlijk niet gedaan)
nu wachten op uitspraak officier van justitie
Bas
80.57.61.30
August 10 2006, 5:49 PM
Godverdomme zeg. Lag ik laatst net lekker te slapen in mijn net nieuwe anti-kraak huisje in Utreg, staan er opeens een paar van die etterpunkertjes voor de deur om in te breken!!!
Ltgdaan
213.93.131.117
Motherfockers
August 10 2006, 5:58 PM
Ik kom terug van een avondje vuurtje stoken in het bos met Rody, Gina en Lolly. Lekker onder de douche gesprongen zodat ik fris m'n bed in kan duiken. Kruip ik er net lekker in hoor ik allemaal gerammel en geschop tegen m'n voordeur. Ik denk: wat the fuck is dat nou weer? Katten en cavia's van Etske gelijk in paniek. Hele beeste bende op hol. Dus ik trek m'n badjas aan en trek die deur open. Staan er een paar van die puberale rotpunkertjes voor m'n deur. Waren ze bezig "het huis aan het kraken". Ik zeg tegen die lui: "ik weet niet hoor, maar ik woon hier gewoon!". Nemen ze ineens snel de benen. Ze mogen van geluk spreken anders had ik er de kat op af gestuurd, etters! M'n fucking deur helemaal naar de kloten.
Ronald
80.57.61.30
August 10 2006, 6:35 PM
GODVERDOMME GORE TERING LIJERS!!!! Was ik dus net terug van mijn vakantie uit dat KUT-INDIA!!! Merk ik dat die vieze vuile klootzakken uit Ede ipv de plantjes water te geven al mijn fucking star-wars poppetjes door elkaar hadden gehaald!! Dus ik ben de hele dag en avond bezig geweest om ze weer in de goede positie te zetten!! Begon Femke ook nog te zeiken dat ik minder friet moest eten omdat mijn haar naar friet stonk. Wilde ik gaan slapen, begint eerst die vuile tyfus-hoer van een buurvrouw te zeiken dat ik mijn potloden niet in haar tuin moet gooien als het tekenen niet wil lukken. Lig ik eindelijk te maffen, word ik opeens wakker door allerlei gestomp tegen mijn deur aan! GODVERDOMME!! JULLIE WORDEN BEDANKT!!!!
KRIJG ALLEMAAL DE TYFUS!!!
Els
83.128.86.248
August 10 2006, 6:50 PM
...zijn jullie klaar?
Henk-Jan
212.108.13.131
August 10 2006, 7:56 PM
hahaha, ik kan wel om die van ronald lachen haha
King Frank
62.45.223.208
August 10 2006, 10:30 PM
Guitige topic! Ik heb gesmuld van de eeuwige woordstrijd van de feestneuzen jegens de zure bommen op dit heerlijke MB.
hee Juul,
"wees verdomme blij dat er nog geprobeerd wordt te kraken in de domstad.
de antikraak rijst de pan uit, en woonruimte is ver te zoeken."
woonruimte is inderdaad ver te zoeken, ook hier in Naaldwijk maar de doelstelling van kraken was toch het bewonen van ongebruikte panden zodat er geen nutteloze leegstand is? wat is er dan mis met antikraak? (behalve dat de meeste antikraak mensjes niet in de punkscene zitten)
Henk-Jan
82.170.224.201
August 10 2006, 10:35 PM
Misschien dat er in grote panden waar veel meer mensen in kunnen wonen, slechts een handjevol zit ofzo?
juul
145.53.53.145
August 11 2006, 12:37 AM
ik heb geen zin in de kraak-antikraak discussie
maar heel simpel komt het er op neer dat er door die antikraak minder te kraken valt
ik ben opzich niet tegen antikraak, want ik ken mensen die vast hebben laten leggen dat ze voor lange bepaalde tijd erin mogen blijven...dat zijn goede zaken, maar binnen 'n week opkrassen zie ik niet zitten.
en wat dat betreft kies ik liever voor mezelf, ook als ik daar de eventuele eigenaar mee naai
(ook al is het legaal)
juul
145.53.53.145
August 11 2006, 12:43 AM
...je kan natuurlijk bij een negatieve uitspraak van de OvJ ook binnen een paar dagen op moeten rotten,
maar als het positief is, dan heb je vaak wel een permanentere woning dan antikraak.
antikraak zou voor mij wel de oplossing kunnen zijn voor het tijdelijk oplossen van m'n reisprobleem thuis/school
zoiets zal voor veel mensen een reden zijn om het te gaan doen
maar als niemand het zou doen, had ik wel meer kans op 'n permanentere woning snap je?
en ja als ik ook overstag ga, dan vindt/besef ik wel dat ik het kraken nog een stukje moeilijker maak.
dan kom je weer bij de principes uit en is de cirkel weer rond.
Wilco DP
82.157.192.248
August 11 2006, 2:04 AM
Juul,
Je combinatie van cirkelredeneringen en volkomen onbegrijpelijke abracadabra ziet er heel dom uit.
Henk-Jan heeft de essentie beter te pakken. Maar ja, da's dan weer een vuile sellout die huur betaalt.
BOOGERT
213.46.130.19
August 11 2006, 4:00 AM
cdat ik nu zatfr ben en dit bericht typ wil niet zegge dat daan gelijk heeft @!!!!!!!!!!!
ga lekker je moeder beffen vuile pijpsletten aen als je serieus wil zin lik je maar de baarnmoedervan saddam!!!!!!!!
dt akutgekrrak vuile kuthippies .......kom maar en bedreig me maar zit ik al jatren op te waghen tern vuileeneukebodndhe kut kut wat gaat dat tyope tocbh kut met 34 biwer sklet slet
goden kyutzooi wat ias beans toch een kutband sklet slet wietr had nu recht gehat der fantafst order sie???
BOOGERT
213.46.130.19
August 11 2006, 4:03 AM
die emberyo punkertjes jajaj fuck henkjan die vuile zaadslet
Bas
80.57.61.30
August 11 2006, 4:45 AM
kut... ik hoor gerommel aan mijn deur....
Stijn
80.140.236.46
August 11 2006, 10:54 AM
altijd met anti-kraak "prima" woonruimte gehad mitsssss je goede afspraken maakt!
Billi Zuurbom
212.187.25.107
August 11 2006, 11:16 AM
Kraken is een protestmiddel tegen leegstand! Stel dat kraken wordt verboden, dan hoeft dat "antikraak" dus ook niet meer te bestaan. wat doe je met je mening over kraken als je antikraker bent? Je bent dus bezig om anti iets te zijn dat als het goed wordt uitgevoerd, je jezelf na een tijdje overbodig maakt. Mag er niet meer gekraakt worden, dan is er ook geen antikraak meer nodig.
en die leegstand....hoeveel antikraakpanden er wel niet zijn waar 3 slappe studentjes een hele kerk of ziekenhuisvleugel bewonen onder het mom van "Ja maar ik moet toch ergens heen" en in plaats van deel te nemen aan het leegstandsprotest door bijvoorbeeld te kraken ga je lekker zo'n coole manier van actievoeren in de spaken rijden en belet je andere mensen die gewoon het recht kunnen hebben om zo'n huis te kraken omdat huis of pand te kraken.....
Waarschijnlijk wordt er hier door de meesten anders over gedacht maar het lijkt me zo... je weet wel....Anarchisties met een uitkering of een hanekam met haarlak!
Gelukkig ben ik de meeste grappenmakers hier weleens tegengekomen in panden als de storing, de onderbroek, de blauwe en andere panden dat die grapjes moeten maar als grapje worden gezien! Goed zijn ze wel....
Ltgdaan
80.127.123.92
August 11 2006, 12:16 PM
Anti-kraak is toch gewoon dat er mensen in een pand kunnen wonen voor weinig geld zonder dat het pand totaal wordt geruineerd door stink punkers zodat het daarna nog van nut kan zijn (voor vet corrupte kapitalistisch businessmen)? Lijkt me een eerlijke deal. Het is dan wel geen protest maar who cares als protest toch niet je prioriteit heeft; en geldbesparing en een studie wel.
Niks tegen kraken als het als protest middel wordt gebruikt, maar als je in een gebouw zit om het te slopen is het protest tegen leegstand ook ver te zoeken. Wederom kan je dan concluderen dat de zure stinkpunkers het voor de coole actievoerders verzieken. Kraken heeft gewoon een kut imago. Punkers zien kraken als iets dat punk verantwoord is om te doen (en dus niet als protest, want punk voor pubers heeft niks te maken met verZ) en normalo's zien krakers als rukkers die alles slopen (nogal logisch als punkertjes alles slopen).
Bovendien werd er vanacht tegen mijn deur aangetrapt omdat iemand mijn huis wilde kraken. Nu is mijn hele deur dus naar de klote.
Billi
212.187.25.107
Ha haaaa.... discussie!
August 11 2006, 1:14 PM
yummie yummie
Anti-kraak is toch gewoon dat er mensen in een pand kunnen wonen voor weinig geld zonder dat het pand totaal wordt geruineerd door stink punkers zodat het daarna nog van nut kan zijn (voor vet corrupte kapitalistisch businessmen)? Lijkt me een eerlijke deal.
als je het zo brengt zeker!
Het is dan wel geen protest maar who cares als protest toch niet je prioriteit heeft; en geldbesparing en een studie wel.
Tja, als geldbesparing en studie de belangen zijn, is antikraak zeker wat!
Niks tegen kraken als het als protest middel wordt gebruikt, maar als je in een gebouw zit om het te slopen is het protest tegen leegstand ook ver te zoeken.
Dan wel. Maar het is toch niet de standaard dat een pand, omdat het gekraakt is, meteen naar de kloten wordt geholpen? Er zijn kraakobjecten soms wel meer dan 20 jaar aan de gang. Dat heeft toch weinig met slopen te maken? Richt daar op ipv een kraakactie te veroordelen!En kraak en inbraaksporen... Dat is nu een maal niet te vermijden tenzij de eigenaar je gewoon even de sleutel geeft die hij toch al jaren niet meer nodig had!
Wederom kan je dan concluderen dat de zure stinkpunkers het voor de coole actievoerders verzieken. Kraken heeft gewoon een kut imago. Punkers zien kraken als iets dat punk verantwoord is om te doen (en dus niet als protest, want punk voor pubers heeft niks te maken met verZ) en normalo's zien krakers als rukkers die alles slopen (nogal logisch als punkertjes alles slopen).
Weg met de coole actievoerders!
En meestal worden punx alleen begrepen door de burgerij als ze Pinkpop presenteren! Maak je om dat imago maar niet druk! Als een ongedouchte punk even de hond uitlaat en denkt "Hmmmm.. laat ik nog even een paar biertjes bij de Dirk halen" reken maar dat anderen allang al hebben uitgemaakt dat ie werkschuw de hele dag over straat zwalkt met bier en zijn hond.
Bovendien werd er vanacht tegen mijn deur aangetrapt omdat iemand mijn huis wilde kraken. Nu is mijn hele deur dus naar de klote.
Vind je het gek met zulke replies.... gelukkig heb ik overal mijn mannetjes zitten die alles voor mij doen voor bier en een lijmzak!
Skippy
80.56.68.88
August 11 2006, 1:16 PM
Als je de kranten een beetje in de gaten had gehouden had je allang geweten dat, als kraken verboden zou worden, de anti-kraak helemaal niet zal verdwijnen. Het zal dan alleen onder de naam gaan van "tijdelijke" bewoning. Dit is aangegeven door eigenaren van de grootste "anti"kraak verrenigingen van Nederland. Die aangeven dat zij zich er wel degelijk van bewust zijn dat er een tekort aan leefruimte is en dat ze leegstaande panden beter voor een prikkie kunnen laten bewonen dan ze volkomen leeg te laten staan.
Over kraak blunders gesproken, ik kan me herinnerend at ze in Den Bosch een aantal jaren gelden ook eens een volledig ignerciht enb ewoond huis binnen zijn gestapt, omdat ze dachten dat het leeg stond.
BOOGERT
213.46.130.19
goede tijden .......slechte tijden!!!
August 11 2006, 1:36 PM
Ming
82.171.34.128
August 11 2006, 2:50 PM
het probleem met deze "tijdelijke verhuur" is dat bij een kraakverbod het voor de eigenaren niet meer nodig is om tijdelijk mensen in een huis te zetten. Waarom zouden zij dit dan doen? Om die paar centen zal het die rijke eikels niet gaan, en je hebt kans dat ze (net als bij krakers) er niet uit gaan als dat nodig is. Daarom worden er (nee, nee... niet altijd...) contracten opgesteld waarbij die "tijdelijke huurders" er altijd uitgegooid kunnen worden. En dat is pure ontkenning van huurdersrechten die duidelijk in de wet staan en waar niemand omheen zou moeten kunnen!
Metalen Mark
62.131.25.171
August 11 2006, 2:56 PM
Het gaat er idd niet om of die anti-kraak organisaties door willen gaan maar of pandeigenaren nog van hun diensten gebruik willen maken. Leeg laten staan kost niets, antikrakers erin kost een pandeigenaar wel geld (en de 'antikraker' ook; wie-o-wie is er slapend rÿk aan het worden over de ruggen van anderen?) .... redeneer zelf maar verder.
willemantillectual
85.146.214.50
hee, kijk nou, 2 centen gevonden:
August 11 2006, 4:53 PM
heerlijk hoe mensen het stereotyperen van krakers en punkers veroordelen na antikrakers als "studentjes" af te zetten!
gare van antikraak is inderdaad dat er te weinig mensen in te grote panden worden gezet. en in feite ben je (de antikraker en de antikraakverenigingen) de speelbaal van de eigenaren va de panden. zij kunnen beslissen wat en wanneer ze maar willen
gare van kraken is dat (oei!) normale mensen niet bij overal de kans krijgen (expliciet of impliciet) de nieuwe gekraakte woonruimte te benutten. je moet toch vaak in het krakerscircuit zitten om binnen een kraakgroep opgenoen te kunnen worden. dat is niet echt toegankelijk.
juul
145.53.53.145
August 11 2006, 5:14 PM
nou breekt m'n klomp
nu gaan mensen in de punkscene al beweren dat krakers panden slopen.
dat die generalisatie vanuit de 'normalo's' kwam was ik van bewust, maar uit deze hoek had ik het niet verwacht.
wij waren duidelijk niet van plan om het pand te slopen, maar gewoon te bewonen.
ik heb nog een wachttijd van 11 maanden, maar m'n studie begint over 3 weken....
Metalen Marque
62.131.25.171
August 11 2006, 5:19 PM
Ik ben het absoluut niet met je eens dat de antikraak organisaties speelbal zÿn van de pandeigenaars, ze maken eerder handig gebruik van de angst voor krakers en ca$hen daar flink op. De eigenaars van Ad Hoc lachen, zolang het kraakverbod er niet door is, het hardst: aan de ene kant de anti-kraker/woningzoekende voor een (zo lÿkt het) schappelÿk bedrag (die rare contractuele verplichtingen niet in ogenschouw genomen) en aan de andere kant goedkoop 'tÿdelÿk beheer' aanbieden, al ware de woningzoekende een soort huismeester/conciërge in dienst van de organisatie. De realiteit is anders, je mag je 'eigen' fukking kamer niet eens schilderen of een gat in de muur boren en als je visite krÿgt moet je daar, volgens de officiële lezing, toestemming voor vragen terwÿl je eigenlÿk betaald dient te krÿgen.
Zo kreeg een vriendin van me (die dus ook via Ad Hoc aan een woonruimte was gekomen) de opmerking dat ze, geheel volgens contract (de kleine letters), die halve hectare tuin wel eens mocht maaien.
Volgens mÿ is het een beetje hetzelfde als de verkoop van tweedehands kleding als 'vintage clothing' en er dan opeens honderden euro's voor vragen, voor 'lompen' moet je verwÿderingskosten betalen.
Ming
82.171.34.128
August 11 2006, 5:22 PM
om in een bestaand kraakpand te gaan wonen moet je inderdaad meestal wel een beetje in die scene zitten, ja. Maar als ik een huis zou huren, dan zou ik ook willen dat een vriend van me daar kwam wonen, en niet een wildvreemde.
Verder doet (in elk geval het Amsterdamse) KSU er alles aan om ook studenten en andre "(nog)niet-krakers" ook duidelijk te maken dat kraken een optie is, en helpen ze daar ook mee. Zo probeert men dus wel de kraakbeweging toegangkelijk te maken.
Verder ben ik het er mee eens dat het kut is als een pand gesloopt wordt door krakers, maar mensen denken dat dat zo vaak gebeurt omdat dat in de media komt, en niet als dat niet gebeurt. In de meeste gevallen IS zo'n pand al een flink bouwval en maken de krakers het bewoonbaar. (veel gevallen van huizen zonder vloeren en doorgeslepen waterleidingen)
Het is dan ook niet logisch om een huis waar jij voor vecht om te kunnen wonen te gaan mollen...
King Frank
62.45.153.74
August 11 2006, 8:12 PM
Wow deze topic is flink van jetje gegaan tijdens een dagje regen!
Okee Juul ik ben het grotendeels met je eens en zal je niet als hele zure bom meer classificeren.
Wat Billi betreft, daar breng ik niks tegen in gezien de hierarchie binnen de scene, je staat nou eenmaal boven me en zo zal ik altijd alles voor je blijven doen voor een lijmzak en een paar blikken dirk pils, je moet alleen effe wat aan je spelling doen. o.a. naar de kloten vind ik nog steeds naar de klote en de andere puntjes ben ik effe kwijt omdat ik wat goedkoop pils gedronken heb uit Barts voorraad
Stijn is gewoon een toffe peer evenals daan en ming maar toch even een puntje voor ming of iemand die al langer kaas eet; hoe zit dat met de legaliteit van die huurcontracten waarbij je in no-time uit je huis gebonjourd kan worden. Ik weet dat het met arbeidscontracten zo is 'C.A.O. gaat boven contract' Hoe zit dat dan met het huurcontract van Ad-hoc en de wet?
juul
145.53.53.145
August 11 2006, 10:03 PM
met het contract wat je ondertekent doe je (vaak) zegmaar afstand van de 'huurcontract wet'
je verliest er dus je woon/huur rechten mee, en moet er nog voor betalen ook
eef
212.187.25.107
August 12 2006, 12:11 AM
Kraken is een noodzakelijk iets, niet alleen om woonruimte te creeeren maar ook om culturele vrijplaatsen op te zetten, waar je bands kan zien, waar bands kunnen oefenen, waar mensen een atelier/zeefdruk ruimte/doka/eetcafe kunnen opzetten, een ruimte waar mensen de kans krijgen zichzelf te ontplooien.
Een beetje solidariteit lijkt me wel op zijn plaats want zolang er huizen onnodig leegstaan, panden worden gesloopt t.b.v. dure prestigieuze projecten, mensen hun wijk worden uitgejaagd omdat men in de waan leeft dat armoede en achterstand verdwijnt als je er maar peperdure betonblokken van 2 ton de stuk neerzet, blijft kraken een goede oplossing.
Krakers die een pand slopen zijn enkele rotte appels, huisbazen die hun panden slecht tot niet onderhouden en laten verkrotten door leegstand zijn er in overvloed.
Wilco DP
82.157.192.248
August 12 2006, 1:33 AM
--------------
met het contract wat je ondertekent doe je (vaak) zegmaar afstand van de 'huurcontract wet'
je verliest er dus je woon/huur rechten mee, en moet er nog voor betalen ook
---------------
En ik mag toch aannemen dat een rechter hier in het geval van een rechtszaak keihard gehakt van maakt.
juul
145.53.53.145
August 12 2006, 12:52 PM
vaak komt het niet tot een rechtzaak, omdat je als antikrakers het ook alleen maar als tijdelijke woonruimte ziet
maar als je de moeite neemt zelf een rechtzaak aan te spannen tegen een pandeigenaar die zwart op wit heeft staan dat je in eerder stadium afstand hebt gedaan van je rechten....moet je wel rekening houden met het feit dat de kans zeer groot is dat je verliest en voor de proceskosten opdraait
Ming
82.171.34.128
August 12 2006, 4:01 PM
wat dan weer een financieel risico is wat de mensen die gaan anti-kraken over het algemeen niet kunnen nemen...
Wilco DP
82.157.192.248
August 12 2006, 6:57 PM
-------------------
maar als je de moeite neemt zelf een rechtzaak aan te spannen tegen een pandeigenaar die zwart op wit heeft staan dat je in eerder stadium afstand hebt gedaan van je rechten....moet je wel rekening houden met het feit dat de kans zeer groot is dat je verliest en voor de proceskosten opdraait
-------------------
Wat een onzin... Ze kunnen wel meer op papier zetten. Een huurovereenkomst is een huurovereenkomst. Dat ze het "oppas-afspraak" noemen, erin zetten dat je afstand doet van je rechten en ze je ballen mogen afknijpen en dat je geen bezoek mag ontvangen, is in het geheel niet relevant.
Dat de gemiddelde anti-kraker het allemaal wel best vindt en ja en amen zegt, dat wil ik best geloven.
Overigens zal een eigenaar een zaak tegen de huurder moeten aanspannen om diegene eruit te krijgen, en niet omgekeerd.
juul
145.53.53.145
August 13 2006, 12:30 PM
het punt is dus dat het geen huurovereenkomst is
en over die rechtzaak...
doordat er geen huurovereenkomst is (en je dus je rechten niet hebt) kan (en mag, vaak) de eigenaar gewoon bij je binnen komen en je letterlijk eruit trappen.
als de eigenaar geen ballen heeft zal hij inderdaad zelf de rechtzaak aanspannen, anders volgt bovenstaande
Ltgdaan
81.204.145.23
Ik had nog hoop na Billi
August 13 2006, 2:05 PM
maar wat een ontzettend suffe topic is dit geworden.
eef
212.187.25.107
August 13 2006, 3:56 PM
Damn... Daan, heb ik nou echt goed gelezen wat je net hebt geschreven?
Wilco Draisma
82.157.192.248
August 13 2006, 7:11 PM
Waarom zou het geen huurovereenkomst zijn?
Stijn
80.140.211.8
August 14 2006, 8:38 AM
@ Ad Hoc: in twee weken moet je uit het pand zijn, dit alleen tenzij Ad Hoc een nieuwe woonplek voor je geregeld heeft anders kun je blijven.