| AMSTERDAM - DONDERDAG 23 NOVEMBERNovember 16 2006 at 10:24 PM | opiate van IP adres 82.173.135.227 |
| ...wederom DIY hc/punk in de OCCII...dus kom even langs en steun de plek, show & ook nog eens de 'scene', lieve lokale punkers...het internet kan best een avond zonder jullie, als ook de kroeg om de hoek...
HUMANS THE SIZE OF MICROPHONES - oudgedienden uit de UK DIY scene, o.a. ex-Kitchener voor diegenen die in de vroege 90-er jaren ook al kennis van zaken hadden, die muzikaal doen denken aan een noisy Born Against, Hail Mary en andere prachtige bands.
RESTLESS YOUTH - een soort van kruisbestuiving tussen Bad Brains & The Stooges. Internationaal nogal populair ook naar ik begrijp, dus ik ben benieuwd.
GRINDING HALT - met veel elementen van 90s powerviolence, zware logge rauwe punk/hc en snelle beukende stukken, kan het toch sowieso al niet verkeerd zijn? Wie bands als Shikari, Office Killer & The Last Mile kent, waarvan er allemaal leden in Grinding Halt zitten, kan zich hier al wel enigzins iets bij voorstellen.
Verder komt Arne weer het bier op drinken...uhm...DJ-en & word het gewoon weer gezellig in het OCCII. Dus, ben je punk, kom dan even een showtje steunen, ben je niet punk, kom dan gewoon gezellig een pilsje drinken en over de grafherrie zeiken.
ralf
|
| | Author | Reply | embryo omar
89.98.113.173 | Re: AMSTERDAM - DONDERDAG 23 NOVEMBER | November 17 2006, 8:09 AM |
internet is alles voor ons |
| opiate
82.173.135.227 | Re: AMSTERDAM - DONDERDAG 23 NOVEMBER | November 18 2006, 10:24 PM |
ik ga lobbyen voor wireless, kunnen de laptops mee voor tussen het d-beaten! |
| flip
213.84.177.156 | Re: AMSTERDAM - DONDERDAG 23 NOVEMBER | November 18 2006, 11:57 PM |
Ik ben vooral benieuwd naar Restless Youth, die heb ik volgens mij nog nooit gezien. Na het overheerlijke eten in de Molli kom ik wel langs denk ik.
Eten is om 7 uur. Reserveren kan vanaf half 4 op 020 6761427. Dus als je voor het concert nog ff een lekker bord punkprut wilt kom langs. |
| opiate
64.103.37.71 | Re: AMSTERDAM - DONDERDAG 23 NOVEMBER | November 22 2006, 10:20 AM |
persoonlijk liggen denk ik HUMANS THE SIZE OF MICROPHONES & GRINDING HALT meer bij mijn smaak, maar da's het mooie van concerten he  Beetje verschillende dingen gaan zien...en dan verrasd worden. Ik heb er zin in. HUMANS... was echt zo fokking goed toen ik ze vorig jaar in Engeland zag, dus ben benieuwd wat dat hier word. |
| Anonymous
64.103.37.71 | Re: AMSTERDAM - DONDERDAG 23 NOVEMBER | November 22 2006, 10:22 AM |
...een maat van me doet de HUNANS THE SIZE OF MICROPHONES show in Groningen dit weekend en schrijft daarover in de Vera krant:
"Vorig jaar rond deze tijd was ik op de verjaardag van een vriend van me die in Southhampton, UK woont. Ter gelegenheid van die heugelijke dag had hij een festivalletje georganiseerd met wat lokale punk/hardcore bands. Harstikke leuk, veel bier, veel bands, leuke mensen, goed feest. Van de bands die speelden konden me niet zo heel veel boeien, het leek ook allemaal op elkaar, maar van te voren was me verteld “de 5e band ga je echt heel gaaf vinden”. Ok, ik ben goed gelovig dus sta bij aanvang van deze band vooraan en wil het dan ook wel eens zien. Humans The Size Of Microphones. Wat een naam en wat een band. De drummer tikte af en de 25 minuten die volgden behoren tot de beste minuten die ik ooit heb meegemaakt. Het zal ook wel de alcohol zijn geweest en het gebrek aan echt goede bands daarvoor maar man, wat ben ik daar weggeblazen. Een drummer die maar door en door gaat, gitaar en bas die alles helemaal dichtsmeren. Het ene moment hectisch een snel ala Mohinder, vervolgens doorschieten in een groove zoals een Hail Mary dat kan, maar constant die drive en melodie vasthoudend. Voor de leek: ik gooi hier nu met referenties naar bands die ik echt heel erg goed vind en Humans horen gewoon in diezelfde categorie thuis. De drummer werkt in een studio en zodoende kunnen ze regelmatig even wat opnemen. Dat hebben ze ook wel gedaan maar tot dusver heeft dat alleen geresulteerd in een demo en wat nummers op compilaties. Die demo slingert wel ergens op soulseek en kan ik je echt aanraden om op te zoeken want die is echt ontzettend goed. Ze hebben nog niet buiten de UK gespeeld en dit wordt dan ook de eerste keer. Drie dagen Nederland en dan weer terug. Ik ga zeker een van die andere twee keer ook nog heen want dit was voor mij de beste live band van 2005 en ik ben dan ook heel blij dat ze hier spelen. "
|
| Els
62.45.155.233 | Re: AMSTERDAM - DONDERDAG 23 NOVEMBER | November 23 2006, 11:23 AM |
| opiate
64.103.37.71 | Re: AMSTERDAM - DONDERDAG 23 NOVEMBER | November 23 2006, 1:10 PM |
...er is uiteindelijk toch niks beters dan dat! |
| Ming
80.126.168.82 | Re: AMSTERDAM - DONDERDAG 23 NOVEMBER | November 23 2006, 1:39 PM |
Eten in de Molli is helaas gecanceled wegens de bezeting van het kersverse Huize Baarmoeder! | |
| | |
|
|