Om een foto hier te kunnen plaatsen zal deze eerst op het web geplaatst moeten worden.
Als U dan hier in Uw bericht de VOLLEDIGE URL neerzet verschijnt de foto in Uw bericht.
U kunt helaas geen foto's rechtstreeks uploaden.
Er zijn diverse websites waar U gratis Uw foto's kunt plaatsen zoals Yahoo photo album.
November 23 2003 at 9:54 PM No score for this post
(no login) van IP adres 217.120.125.172
Voor degenen die het Haags niet machtig zijn is deze posting maar weer in het Nederlands geschreven. Blijkbaar hadden een aantal niet begrepen dat de foto's van de vorige week alleen maar een tussen resultaat lieten zien. Geen YPR die zo blinkend op een kazerne te vinden is...stelletje badmutsen. Wat denken jullie wel niet van mij?
Bij deze weer een volgende stap. Na de filters,washes en MIG pastelkes. Die MIG pastels zijn trouwens iets nieuws voor mij. Dit is het eerste model met dit spul en ik heb me direct op regenstrepen uitgeleefd.
Er ontbreekt nog wel wat en dat zijn die prachtige SFOR letters. Geen idee hoe ik die zal gaan aanbrengen. Ook het brugclassificatie-embleem ontbreekt nog. Ik heb de periscopen eens op een andere manier gemaakt. Wat vindt je ervan? Ik vind ze zelf nog te groen dus daar ga ik nog wat aan veranderen. Ik wil ook nog wat slijtage plekken maken maar dat komt later deze week.
Waar zo'n demodag toch al niet goed voor is ;-
Heb je wel geslapen vannacht??
Ik vind hem erg mooi geworden! Zeer geslaagde realistische weathering, vooral van die regenstrepen ben ik heel gecharmeerd. Zo komt die camo gelijk een stuk realistischer uit te zien.
Wat betreft de SFOR letters sluit ik me bij Ronald aan. Misschien dat het nu wat moeilijker wordt door de pigmenten. Zijn Archer Decals daarom misschien een optie? (Ik weet eigenlijk nog niet eens of ze die wel maken...)
Heb jij dat nou ook? Als je al dat moois ziet en dan ook nog zoveel uitleg dat je vingers dan gaan jeuken?
Ik ben zondag al om 9:00u begonnen.....
Die SFOR lettering is me nogal een probleempje. Bedankt voor de Archer tip. Helaas zijn die letters een factor 3 á 4 te klein. Ik heb de exacte maten nog niet genomen maar met name de letters aan de zijkanten voor dit model zijn bijna 12 tot 15 mm hoog!
Ik vrees net als Eelke dat het een kwestie van zelf maken gaat worden. Alleen hoe? Ik ga maar eens brainstormen..
je hebt hem echt supermooi geweatherd man, wat een spectaculaire stofstrepen. Het periscoopeffect vind ik persoonlijk iets 'te'. Vergeet je niet het brandblusser-hendeltje rood te schilderen?
Het anti-slip effect is mooi, hoe heb je dat nou gemaakt? Ik zelf heb het met schuurpapier gerealiseerd, en het effect is...laten we zeggen acceptabel.
Ik zit zelf ook na te denken over de SFOR letters. Ze hebben een erg eigen stijl, die niet in de Archer Transfers sets zit, en het Eduard Express mask setje heeft deze stijl wel, maar slechts in één maat, en één masker per setje.
Ton van Scale-Line heeft al eens dry transfers gemaakt, misschien kan hij een setje produceren? Anders zou je maskers uit papier of Frisket kunnen snijden, maar wat een t*%ringwerk lijkt me dat....
Ik het het antislip oppervlak een klein beetje geschuurd en hierna met een mengsel van houtlijm en water ingesmeerd. Zorg dat er weinig water in de houtlijm zit want anders druipt het mengsel zo van je model af. Het water is alleen toegevoegd om de lijm iets makkelijker te kunnen uitsmeren. De lijm heb ik aangebracht met een (oude!) fijne platte kwast die hierna gemakkelijk met water schoon te maken is (wel snel doen want anders einde kwastje).
De nieuwe antislip is gemaakt door hierna bijzonder fijn-korrelige zand te strooien over de oppervlakte van het model. Let op: De zandkorrel moet zeer fijn zijn! Dus geen zilverzand of even een greep in de zandbak van de kids want de korrel is daar veel te grof van. Ik heb mijn zand gehaald uit een plaatselijk bos maar wie een kanarie of zoiets heeft kan wellicht het strooizand daar van gebruiken. Als het maar fijnkorrelig is. Kijk anders ook eens bij de Pipoos want de dames kaartenmaaksters gebruiken ook wel eens van dat gekleurde zand om vlakken in te kleuren.
Let er trouwens op dat de lijm niet te vochtig is. Laat het na het aanbrengen even drogen. De zand zelf moet droog zijn om deze goed te kunnen verdelen/strooien maar dat houdt ook in dat deze de lijm gaat opzuigen als de lijm heel vochtig is. Hierdoor bestaat de kans dat je een papje op je tank krijgt maar dat zie je pas als je je model een eerste verflaag geeft...en dan is het te laat dus.
maar toch............tja, bij de Twenot zijn zelfs de niet zo ervaren bouwers al zo kritisch.......nu ben je zo goed in het bouwen en in het afwerken, maar volgens mij zie je de decals achter op de linker kasten wel heel erg zitten, misschien dat dit door het fotografische effect komt, maar volgens mij zie je de dragers erg goed zitten, maar geloof me, voor de rest zou ik je niet kunnen evenaren, laat staan verbeteren.
bert
is een mooi werkje van nieuw naar oud..
it,s bin in combatt for a long time....hahah
good work on the wash and on the weathering...
great work.
nee maar ziet er ^%$#^&* goed uit.....!!!
groetjes
ronald kornet
Dan dat het me allemaal wel heel erg realistich overkomt .... tjonge echt heel mooi. Jammer dat je de SFOR letters niet mee kunt weatheren. Misschien kun je nog een beetje atmosfeer aan het model toevoegen door deze letters er gewoon schoon op te plakken en in het stof er omheen handvegen te maken snappie?? Alsof de letters schoon geveegd zijn. Just a thought.
Bedankt voor Uw bijdrage!
Twenot behoudt ten alle tijden het recht om berichten te verwijderen indien de inhoud niet in overeenstemming is met de regels van de TWENOT.