<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  

(BORTA!) *Söndagsprisbump* FSoT: Mycket fint vintage militärur Enicar Sherpa super-dive

January 29 2012 at 10:26 AM

TF  (Login theargonaut)
TimeToTalk medlem

Såld! Tack för platsen och tack H för trevlig och smidig affär!

Flera intressanta bytesförslag, men ingen affär än. Drar av kr och jag bjussar även på ev. frakt, denna sköna söndag!

Nedan följer ordinarie annons...

Tillfälle att lägga vantarna på en klocksamlares dröm!? Bilderna gör inte klockan rätttvis, den är mycket finare IRL. Kommer förmodligen ångra att jag säljer denna, men nu kör vi wink.gif Har en Enicar Sherpa super-dive, med automaisk cal. 1145, 24 rubis. Från 60-talet. Märkning på boett och boettlock av Polska militären. Mäter 40 mm och har 20 mm luggar. Boetten verkar vara opolerad, och har därmed naturligtvis en del mindre "krigar-spår", men inget djupt som stör. Precis lagom mycket patina på denna dinka IMHO! Med den övre knappen justerar du den interna bezeln. Allt fungerar klockrent och den är trycktestad med gott resultat! Kommer på ett oanvänt svart läder-nato alt. ett ytterst lite använt svart skinn-bund. Tycker dennna raritet, med äkta historia, är värd kr (bytesvärdet något högre) + frakt, och vill du ha det fina handgjorda bund-strapet av pistolhölster från 50-talet, får du nog tänka dig att hosta upp en tusenlapp till. Säljer helst, men kan vara intresserad av att ta en billigare somrig dinka som inbyte eller en klocka från mitt födelseår, 1977. Mögel/patina/wabi är helt ok, så länge den också fungerar bra. Alla rimliga bud och bytesförslag beaktas, så det är bara att mejla på. Frågor, bud/bytesförslag, synpunkter mm. mottages med öppna armar, och först till kvarn gäller som vanligt! Referenser finns här på TTT och jag och klockan finns i Stockholm.

[linked image]
[linked image]
[linked image]
[linked image]
[linked image]
[linked image]
[linked image]
[linked image]

Tack för titten!

- ALLT ÄR ETT -

This message has been edited by theargonaut on Feb 2, 2012 2:58 PM

Respond to this message   

<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  
Find more forums on EntertainmentCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2018 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement