<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  

FSOT Rolex Oyster Ref 1002, 34 mm

May 30 2012 at 10:59 PM
  (Login nofx123)
TimeToTalk medlem

Har en Ref 1002 som nu för tiden mest ligger i byrålådan, kollar därför av intresset för byte eller försäljning. Jag köpte klockan 2010 från USA och ska försöka beskriva den så gott jag kan.

Modell: Rolex Oyster Pertetual Reference 1002

Boett: 6.6 miljoner serie vilket daterar den till ca 1982. Ref nr och serienummer är väldigt slitet, men går att se i rätt ljus/vinkel. Vattentät.

Storlek: 34 mm. Passar perfekt på en mindre handled, funkar till såväl herr/dam.

Urtavla: Mörkblå märkt "SWISS MADE" mycket bra skick. Observera att tavlan inte är den ursprungliga, utan troligen en servicetavla från 2000-tal.

Lume: Se bild, taget i mörkt rum innan den blivit belyst 1 min med glödlampa. Lumet är i ärlighetens namn sådär i halvmörka förhållanden.

Urverk: Jag har aldrig haft den öppnat men skulle kunna vara en caliber 1560 19800 bpm. Den är non-hack.

Tidshållning: Klockan är COSC, men så som jag burit den (buren dagtid, ej natt) så har den gått omkring +-10 sekunder per dygn.

Länk/armband: Oysterlänk ej ursprungliga, men enligt förra ägaren Rolex Original. Knappt använd RIOS classic mörkbrunt läder inklusive ett extra par bandstift.

Övrigt: Säljes i befintligt skick. Lite små repor här och där men inget som inte går polera bort. Plexiglaset lite lättare repor. Saknar box/papper men kommer med en Rolex service låda.

[img][linked image][/img]

Sälj/bytesvärde omkring 7000 kr. Byte med pengar åt mitt/ditt håll kan funka.

Vid byte så maila vad du har så får vi se! En mekanisk kronograf eller dykare vore t.ex. intressant. Önskvärt är storlekar mellan 36-42 mm.

/Tommy

Edit: Ändrade troligt urverk från 1570 till 1560.

This message has been edited by nofx123 on May 31, 2012 9:08 PM

Respond to this message   
AuthorReply

(Login theargonaut)
TimeToTalk medlem

Du har mejl!

May 30 2012, 11:26 PM 

- ALLT ÄR ETT -

Respond to this message   

(Login pelle41)

u got mail

May 31 2012, 9:00 AM 

Respond to this message   

cab
(Login cab82)
TimeToTalk medlem

Bytesförslag på mail [nt]

May 31 2012, 10:21 AM 

Respond to this message   
Tommy
(Login nofx123)
TimeToTalk medlem

Re: FSOT Rolex Oyster Ref 1002, 34 mm

June 1 2012, 6:38 PM 

Klockan är nu ON HOLD för ett byte. Jag uppdaterar här om det bytet inte skulle bli av. /Tommy

Respond to this message   
Current Topic - FSOT Rolex Oyster Ref 1002, 34 mm
  << Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan